Ťok otočil, miliardy na silnice najde

 Weikert 18. října 2016, 06:07  -  Petr Weikert
18. října 2016, 06:07

Okresní silnice už neohrožují budoucnost ministra dopravy. Poté, co lidé z ČSSD vyzývali Dana Ťoka k rezignaci kvůli tomu, že přestal počítat s mimořádnými dotacemi na opravu cest druhých a třetích tříd, mu jeho mateřské hnutí ANO domluvilo a ministr couvl. Po pondělním vládním projednání rozpočtu na dopravní stavby slíbil, že se na silnice peníze najdou.

„Finance na mimořádnou podporu krajům budeme hledat na začátku roku a návrh vládě předložíme do 15. února,“ řekl ministr dopravy Ťok. Únorové datum zvolil proto, že by v té době mělo být jasné, jak si stojí rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury a zřejmá bude i suma, kterou ministerstvo krajům pošle. Ťok také naznačil, že ministerstvo bude s penězi na opravu malých silnic počítat i v budoucnu.

Ve skrytu šlo o spor ANO a ČSSD. Silnice druhých a třetích tříd jsou ve správě krajů a ty je mají také opravovat. Protože v posledních dvou letech nestíhalo ministerstvo utratit peníze, přispělo krajům nad rámec 7,4 miliardy korun. Když potom v jednom z rozhovorů ministr dopravy řekl, že s mimořádnými penězi na následující rok už nepočítá, ozvala se z krajů hlasitá odezva, samozřejmě motivovaná předvolebním bojem. Asociace krajů jej rovnou vyzvala k rezignaci, o něco mírněji Ťoka zkritizoval i premiér Bohuslav Sobotka.

Ťoka v jeho vyjádření předběhl místopředseda hnutí ANO Jaroslav Faltýnek, když v nedělním televizním diskusním pořadu uvedl, že se koalice dohodne na takovém hospodaření, aby na silnice peníze zbyly. Tlak na dorovnání rozpočtů na Ťoka podle informací Eura dolehl právě z hnutí, které ho nominovalo na ministerský post.

Doprava jako celek by měla na základě jednání vlády dostat v příštím roce 82 miliard korun, což se historicky řadí k nejvyšším rozpočtům. Zhruba třicet miliard z celku by mělo jít formou dotací z EU. Největší část peněz půjde příští rok na rozvoj a opravy silniční sítě. Celkem 45,75 miliardy korun by mělo z rozpočtu fondu získat Ředitelství silnic a dálnic, které má na starosti dálniční síť a síť silnic první třídy. O něco méně, 32,35 miliardy korun, má směřovat na železnici Správě železniční dopravní cesty. Zhruba 880 milionů má jít do Ředitelství vodních cest.

Dále čtěte:

Kvůli problémům se stabilitou podloží hrozí D8 pozdější otevření

V roce 2017 se začne stavět 140 kilometrů dálnic

Otloukánek Ťok


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak se daní příjmy z pronájmu bytu?
Segwit2x se nekoná. Bitcoin se zatím štěpit nebude.
Rozdíly v placení zdravotního a sociálního pojištění pro OSVČ
Měli byste se bát, když nakupujete na českých e-shopech?
Když za škodu může sport...
Auta
Další věc, která zamotá pražským taxikářům hlavu: Uber…
Škoda spustí výrobu elektromobilů v roce 2020, plug-in hybridů o rok dřív
Tajemný prototyp z českých silnic přišel o maskování. Jedná se o nové Lynk&Co 02
Elektrický tahač Tesla Semi má po premiéře. Někteří ho ale za žádný zázrak nepovažují
První upoutávky na Mercedes-Benz CLS ukazují předek a digitální interiér
Technologie
Operátoři slibují „datování bez počítání“. Je to prachsprostá lež [komentář]
Tip: Firefox vám poradí, čím nahradit nefungující doplňky. Jak na to?
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Google Maps budou přehlednější. Navíc se přizpůsobí chodcům i řidičům
Xeony generace Ice Lake mají 38 jader a HBM2. Xeony Phi nahradí 44jádrová verze ISX-H
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít