Stát kvůli mýtné smlouvě přichází o vlastnická práva k softwaru, tvrdí SkyToll

09. listopadu 2016, 18:46 - čtk
09. listopadu 2016, 18:46

Dodatky k mýtné smlouvě s Kapschem, které ministerstvo dopravy podepsalo letos v srpnu, upravují špatně vlastnická práva k aktualizacím softwaru. Stát tak podle slovenského výběrčího mýta společnosti SkyToll nebude mít vlastnická práva například na zavedení jednotné mýtné služby EETS. Zároveň smlouva neřeší platby za nadměrné přepravy po dálnici. Ministerstvo dopravy i společnost Kapsch ale názor SkyTollu popírají.

„Dodatky ke smlouvě s Kapschem otevřely poprvé cestu k otevřené soutěži na provozovatele mýta, řekl mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold. To, co nyní uvádí SkToll v rámci svého konkurenčního boje, je zcela zavádějící a po podrobném přečtení smlouvy je zřejmé, že to není pravda. Nadměrné přepravy smlouva zajišťuje. Rovněž po zavedení EETS bude stát mít stát všechny potřebné zdrojové kódy k systému, který vlastní, dodal mluvčí.

Dále podle SkyTollu, který dlouhodobě usiluje o správu českého mýtného systému, není pravda, že tříletý provoz vyjde na 5,27 miliardy korun. K ceně je totiž nutné započíst bonusy vyplývající z efektivity výběru, která se dlouhodobě blíží sto procentům. Kapsch tak pravděpodobně získá další stovky milionů korun za to, že výběr efektivita výběru mýta přesáhne stanovených 97 procent. V současnosti jde ročně o částku zhruba 200 milionů korun.

Ministerstvo dopravy počítá s vypsáním nového tendru na provozovatele mýta v polovině příštího roku. Tříletý tendr s Kapschem, který úřad podepsal letos koncem srpna, má ministerstvu uvolnit ruce na přípravu a dokončení soutěže, ve které budou moci zájemci státu nabídnout libovolnou technologii, tedy i satelitní, kterou nabízí právě SkyToll.

Milionová pokuta pro ministerstvo dopravy je podle SkyToll nízká. Čtěte více:

Výběrové řízení na mýto nebude ani za tři roky, obává se SkyToll

EETS umožňuje kamionům projíždět celou Evropou s jedinou elektronickou palubní jednotkou (OBU) schopnou komunikovat se všemi lokálními mýtnými systémy. Nyní potřebují kamiony zpravidla pro každý mýtný systém jinou mýtnou krabičku.

Mýtné se v Česku vybírá od roku 2007 na více než 1400 kilometrech dálnic, rychlostních silnic a vybraných částech silnic první třídy. Za devět let provozu se tak vybralo téměř 70 miliard korun. Původní kontrakt s Kapschem vyprší na konci letošního roku.


Čtěte také:

Smlouva s Kapschem hrozí průšvihem, Ťok nemá plán B

Slovenský SkyToll žene Kapsch a české mýto do Bruselu



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Komentář: ČSSD - vládní omáčka od předsedy Hamáčka
Kolik vás bude stát návrat dětí do školy?
Už jste někdy za oběd zaplatili Facebookem?
Co je dobré vědět o rozdílech mezi hrubou a superhrubou mzdou
9 otázek, na které se chcete zeptat při žádosti o starobní důchod
Auta
Dnes je to na den přesně 50 let od chvíle, kdy Dacia…
Aston Martin vyrobí 25 exemplářů modelu DB5 ve verzi, se kterou jezdil James Bond
V motoškole BMW: Oči jsou základ!
Ford Mustang Cobra Jet je absolutně nejrychlejší Mustang. Do provozu s ním ale nesmíte
Také MPV Toyota Verso končí. Neprodává se a nástupce nebude
Technologie
Windows 10 Insider Preview build 17741 zvyšuje limit pro obrázky v historii schránky
Dobrá zpráva o cenách operačních pamětí. Příští rok prý DDR4 zlevní o 15–25 %
Nejpřesnější předpověď počasí pro iPhony. Stahujte aplikaci ČHMÚ
Až do středy nakoupíte v 800+ e-shopech bez dopravného
Logitech vyrobil svou první vertikální myš. Je 10× dražší než konkurence
Hry pro příležitostné hráče