Skype operátorem? Brusel zpřísní regule online komunikace

Tomáš Lemešani 13. září 2016, 06:42  -  lem
13. září 2016, 06:42

Evropská komise tento týden představí nový regulační balíček, který má upravit pravidla pro provozovatele online komunikačních služeb. Pravidla je přiblíží telekomunikačním operátorům.

Internetové služby, jako jsou Microsoft Messenger, Skype a Facebook WhatsApp, často působí jako náhrada tradičních hlasových a SMS služeb. Daří se jim také proto, že nepodléhají legislativní regulaci, která stanovuje pravidla pro podnikání konkurenčních služeb ve vlastnictví telekomunikačních firem.

Právě to hodlá tento týden změnit Evropská komise. Pro online hráče připravuje balíček změn, které je přinutí dodržovat pravidla dopadající na podnikání v telekomunikačním byznyse.

Jak dříve informoval deník Financial Times, hlavní změny se budou týkat bezpečnosti. Nová pravidla zavážou firmy k důvěrnějšímu nakládání s údaji, které během telefonovaní po internetu od uživatelů získávají.

Brusel už v květnu avizoval, že hodlá vytvořit rovné podmínky mezi generacemi poskytovatelů komunikačních služeb a dokument o změnách připravit do konce července. Formální představení je navrženo na září. Jaké změny je zasáhnou, se firmy dozvědí tento týden. Brusel má představit vylepšení takzvané Směrnice o soukromí a elektronických komunikacích.

Nové náklady

Novinka se má dotknout i formulářů, které online služby používají. Nově by třeba nemělo být možné, aby online aplikace bez souhlasu zkoumala polohu uživatele. Nová pravidla Evropská komise zdůvodňuje paradoxně deregulací. Zrovnoprávněním telekomunikačních operátorů a online služeb chce totiž zaručit férovou soutěž firem a zvýšenou aktivitu v inovacích.

Návrh zákonných úprav cílí na všechny aplikace, přes které je možné vytočit telefonní číslo. Zasáhne tak nejen mobilní aplikace, ale také IP telefonování. Bezpečnostní pravidla znamenají pro hráče na trhu také nové náklady. Za používání bezpečnostních certifikátů totiž telekomunikační firmy platí. Nová pravidla zamezí i některým marketingovým aktivitám, které jsou závislé na získávání uživatelských informací.

Po přijetí nové směrnice bude následovat jednání s členskými státy. Ty ji budou zavádět postupně. Dodržení směrnice zatím slibuje také Velká Británie, která bude pravidla přijímat souběžně s procesem vystoupení z Evropské unie.


Čtěte také:

Facebook skupuje konkurenty

Jan Sedlák: Velký boj na menších displejích

Jan Sedlák: Hledá Evropská komise inspiraci v Číně?


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kde o Vánocích čekají na váš dobrý skutek?
Pozor na změnu záloh na zdravotním a sociálním u OSVČ v roce 2018
Vypočítejte si vaši čistou mzdu v roce 2018: liší se od té z roku 2017?
Jak zadat příkaz v bance, aby platba došla do konce roku 2017
Máte už novou dálniční známku?
Auta
BMW postaví u Sokolova nový polygon. Testovat na něm bude…
Škoda láká anglické záchranné složky na upravený Kodiaq a policii na rychlý Superb
Kvíz: Poznáte model auta jen podle fotky výfuku?
Značka Alpine je definitivně zpět. Renault v Dieppe odstartoval výrobu A110
Co udělá víc oktanů s výkonem tříválce 1.0 TSI? Naše dlouhodobá Škoda Fabia vám to ukáže
Technologie
Cnews FM #173: O mobilech ve školách, Amazonu a digitalizaci [podcast]
Seznámení s routerem Asus RT-AC86U (uživatelská recenze)
Intel začíná brát vážně ovladače GPU. Lepší výkon a „launch driver“ pro Ōkami HD
Nejlepší mobil od LG je v Česku. V30 má příliš sebevědomovou cenu
Problémy? Nová konzole Ataribox byla na poslední chvíli odložena
Hry pro příležitostné hráče