Skype operátorem? Brusel zpřísní regule online komunikace

Tomáš Lemešani 13. září 2016, 06:42  -  lem
13. září 2016, 06:42

Evropská komise tento týden představí nový regulační balíček, který má upravit pravidla pro provozovatele online komunikačních služeb. Pravidla je přiblíží telekomunikačním operátorům.

Internetové služby, jako jsou Microsoft Messenger, Skype a Facebook WhatsApp, často působí jako náhrada tradičních hlasových a SMS služeb. Daří se jim také proto, že nepodléhají legislativní regulaci, která stanovuje pravidla pro podnikání konkurenčních služeb ve vlastnictví telekomunikačních firem.

Právě to hodlá tento týden změnit Evropská komise. Pro online hráče připravuje balíček změn, které je přinutí dodržovat pravidla dopadající na podnikání v telekomunikačním byznyse.

Jak dříve informoval deník Financial Times, hlavní změny se budou týkat bezpečnosti. Nová pravidla zavážou firmy k důvěrnějšímu nakládání s údaji, které během telefonovaní po internetu od uživatelů získávají.

Brusel už v květnu avizoval, že hodlá vytvořit rovné podmínky mezi generacemi poskytovatelů komunikačních služeb a dokument o změnách připravit do konce července. Formální představení je navrženo na září. Jaké změny je zasáhnou, se firmy dozvědí tento týden. Brusel má představit vylepšení takzvané Směrnice o soukromí a elektronických komunikacích.

Nové náklady

Novinka se má dotknout i formulářů, které online služby používají. Nově by třeba nemělo být možné, aby online aplikace bez souhlasu zkoumala polohu uživatele. Nová pravidla Evropská komise zdůvodňuje paradoxně deregulací. Zrovnoprávněním telekomunikačních operátorů a online služeb chce totiž zaručit férovou soutěž firem a zvýšenou aktivitu v inovacích.

Návrh zákonných úprav cílí na všechny aplikace, přes které je možné vytočit telefonní číslo. Zasáhne tak nejen mobilní aplikace, ale také IP telefonování. Bezpečnostní pravidla znamenají pro hráče na trhu také nové náklady. Za používání bezpečnostních certifikátů totiž telekomunikační firmy platí. Nová pravidla zamezí i některým marketingovým aktivitám, které jsou závislé na získávání uživatelských informací.

Po přijetí nové směrnice bude následovat jednání s členskými státy. Ty ji budou zavádět postupně. Dodržení směrnice zatím slibuje také Velká Británie, která bude pravidla přijímat souběžně s procesem vystoupení z Evropské unie.


Čtěte také:

Facebook skupuje konkurenty

Jan Sedlák: Velký boj na menších displejích

Jan Sedlák: Hledá Evropská komise inspiraci v Číně?


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kdy je vhodná doba pro přezutí a výměnu pneumatik
Volby 2017: kde volit, aneb jak najít volební místnost
Už jste požádali finanční úřad o prominutí pokuty za kontrolní hlášení?
Známé tváře a volby. Které osobnosti podporují SPD, TOPku, či Piráty?
Známé tváře a volby: Které známé osobnosti podporují ANO, KSČM, či ODS?
Auta
Koncept Toyota Fine-Comfort Ride je vodíkový soupeř…
Galerie: Šemík, knedlík, mandelinka a další legendární autobusy z ČSSR
Nový Jeep Compass má za sebou testy IIHS. Obstál bez vyznamenání
Na dálnici D1 bylo spuštěno další úsekové měření. Je totiž potřeba vybrat více peněz
Porsche 718 Boxster a Cayman GTS se mohou pochlubit vyšším výkonem
Technologie
Linuxáci si vymodlili vlastní smartphone. Librem 5 se chce odlišit od Androidů i iPhonů
S cenami operačních pamětí to prý bude mizérie i příští rok, nedostatek čipů má trvat
Sdílení polohy na mapě láká další aplikace. Kde všude se můžete nechat sledovat?
Google převlékne Kalendář do Material Designu. Takhle bude vypadat
Seznamu se daří. Stejně jako Google žije primárně z reklamy
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít