Sasko chce urychlit výstavbu nové železnice z Drážďan do Prahy

27. října 2016, 18:02 - čtk
27. října 2016, 18:02

Německá spolková země Sasko chce urychlit výstavbu nové železniční tratě mezi Drážďany a Prahou, která by měla zkrátit dobu cesty mezi oběma městy na méně než hodinu.Trať, na které se Česká republika a Sasko dohodly letos v dubnu, by mohla být hotová kolem roku 2030.

„Nová trasa je projekt budoucnosti a úkol pro jednu generaci,“ uvedl saský ministr hospodářství Martin Dulig o trati, jejíž výstavba by jen na německé straně měla stát asi 1,3 miliardy eur (35,1 miliardy Kč). Dulig vidí optimisticky, že se 43 kilometrů trasy na německé straně podaří zařadit do spolkového plánu dopravních cest.

V plánu, který nedávno schválila německá vláda a který počítá s investicemi až 270 miliard eur (7,3 bilionu Kč) do dopravní infrastruktury do roku 2030, zatím trasa vedoucí mimo údolí Labe není. Výhledově se počítá jen s úpravou současné tratě vedoucí podél Labe z Drážďan na české hranice, aby po ní bylo možné jezdit až dvěstěkilometrovou rychlostí.


Přečtěte si, co se tento měsíc dělo na pražském hlavním nádraží:

SŽDC chce Grandi Stazioni zaplatit prostavěné peníze za nádraží

Správa železnic dnes převezme budovu hlavního nádraží


Novou trať, jejíž výstavba by na české straně mohla podle německých médií přijít na pět miliard eur (135 miliard Kč), považují saští politici za nezbytnou, protože stávající železniční cesta je vytížená a není možné ji rozšířit. Trať, jejíž výstavba zatím ale není jistá, by měla umožnit, aby vlaky jezdily na většině českého úseku rychlostí až 350 kilometrů v hodině, na tom německém pak 200 kilometrů za hodinu.

Dominantní stavbou nové železniční tratě má být tunel pod Krušnými horami dlouhý 26,5 kilometru. Na německé straně má měřit 15,1 kilometru, na české pak 11,4 kilometru. V Ústí je plánován nový terminál na západním nádraží. Železniční spojení mezi Prahou a Drážďany teď měří 196 kilometrů, nová trať má být o 56 kilometrů kratší

Číňané budou jezdit vlakem mnohem rychleji. Přečtěte si, co připravují:

Čína vyvíjí nejrychlejší maglev. Má jezdit až 600 km/h


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Byty za méně než 4násobek ročních příjmů? Ve 3 z 14 krajů ano
Vyplatí se fixovat si letos cenu elektřiny?
Co je dobré vědět o otcovské dovolené po porodu v roce 2018?
Jak se daní příjmy z pronájmu bytu?
Segwit2x se nekoná. Bitcoin se zatím štěpit nebude.
Auta
Další věc, která zamotá pražským taxikářům hlavu: Uber…
Škoda spustí výrobu elektromobilů v roce 2020, plug-in hybridů o rok dřív
Tajemný prototyp z českých silnic přišel o maskování. Jedná se o nové Lynk&Co 02
Elektrický tahač Tesla Semi má po premiéře. Někteří ho ale za žádný zázrak nepovažují
První upoutávky na Mercedes-Benz CLS ukazují předek a digitální interiér
Technologie
6 tipů na profesionální programy. Fotoeditory, e-maily či myšlenkové mapy [Vánoce 2017]
Google vytvoří lepší Street View. Budovy už nebudou roztrhané
Dostupnost šestijader Coffee Lake se asi zlepší v půli prosince, Intel spustí další linku
Operátoři slibují „datování bez počítání“. Je to prachsprostá lež [komentář]
Tip: Firefox vám poradí, čím nahradit nefungující doplňky. Jak na to?
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít