Příznivci brexitu zneužili slavná loga. Firmy hrozí žalobou

21. června 2016, 17:06 - Jonáš Kříž
21. června 2016, 17:06

„Manipulace voličů a překrucování ve jménu propagandy,“ zástupci velkých zaměstnavatelů v Británii se zlobí na podporovatele brexitu. Ti ve svém letáku zneužili loga firem k šíření vlastních názorů.

Společnosti General Electric, Unilever, Airbus a japonské automobilky Nissan a Toyota se zlobí na podporovatele brexitu z hnutí Vote leave (volte odchod).

Loga a názvy firem se totiž objevily na letáku, který byl v rámci kampaně podporující odchod Británie z EU na náklady daňových poplatníků doručen do milionů britských domácností. Ilustrační roli na něm sehrála v souvislosti s tvrzením, že brexit nebude mít negativní vliv na zaměstnanost v zemi.

„Evropské regulace ztěžují firmám najímání zaměstnanců,“ stojí pod logy firem společně s ujištěním, že právě ony coby největší zaměstnavatelé v zemi nehledě na výsledky referenda stejně zůstanou.

V dopise adresovaném hnutí Vote leave nyní společnosti zneužití svých log a názvů ostře odmítají. „Věříme tomu, že co se týče pracovních příležitostí a investic bude Británii lépe v rámci Unie,“ stojí v dopise, podle kterého je leták pro britské voliče „vysoce zavádějící“.

Problematický leták ujišťuje voliče, že v případě brexitu o práci nepřijdou

zdroj: independent.co.uk

„Využití našeho jména tímto způsobem je jasným pokusem mást občany,“ sdělil listu Independent Paul Polman, výkonný ředitel Unileveru. Stejný názor má i Paul Kahn, prezident skupiny Airbus pro Británii a Irsko. Podle něj hnutí překrucuje názory společnosti za účelem propagandy. V případě, že loga budou použita opětovně, hrozí firmy právními kroky.

Překrucování a hrubá manipulace

K těm již v pondělí přistoupil Nissan. Odstranit z letáků jeho logo, tak jak automobilka požadovala, totiž aktivisté odmítli „Důrazně ochraňujeme naši značku a duševní vlastnictví na všech trzích, kde operujeme,“ stojí v prohlášení Nissanu, podle nějž taktéž zastánci brexitu „hrubě překrucují názory firmy“.

Žalobu zvažuje i konkurenční Toyota. Shigeri Teramoto, výkonný manažer její britské pobočky, dokonce své zaměstnance před důsledky brexitu varoval v hromadném dopise.

„Pokud Británie z EU odejde, zachování výhodných obchodních podmínek bez zavedení cel a dalších poplatků je vysoce nepravděpodobné,“ píše Teramoto v dopise, který podepsala i Britská obchodní unie.

Automatické zavedení desetiprocentního cla na vývoz automobilů by podle něj pro společnost znamenalo buď výrazné škrty a propouštění anebo zvýšení ceny vozů. V každém případě by se to na počtu prodaných automobilů projevilo negativně.

Není to poprvé, co hnutí Vote Leave exstarosty Londýna a euroskeptika Borise Johnsona užívá neoprávněně cizí loga. V minulosti to bylo například logo Národní zdravotní služby s tím, že vystoupení z EU by bylo dobré pro britské veřejné zdravotnictví. O setrvání či odchodu z Evropské unie rozhodnou Britové již tento čtvrtek.


Přečtěte si více o ekonomických dopadech brexitu:

Bloomberg: Po brexitu přijde chaos, strach a omezování škod

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kdo vlastní naše pojišťovny?
5 věcí, které si pamatujte o dokumentárním akreditivu
Zdraží plyn v topné sezóně? Jaké faktory ovlivní jeho cenu?
Všude stejně: jak moc riskujete, když používáte univerzální hesla a pořád stejný PIN?
Kdy je vhodná doba pro přezutí a výměnu pneumatik
Auta
VW Arteon je sice moderní, ale výkonem na starší Passat CC…
Kvíz: Znáte tyto přezdívky modelů aut nebo jiných dopravních prostředků?
Galerie: Kdo je konkurencí pro šestiválcový Stinger GT? Nová Kia mnoho soupeřů nemá
Nové Audi A7 Sportback už je jen hybrid. A zatím bez dieselu
Kia Stinger oficiálně přijela na český trh. Je to auto, které má velký potenciál
Technologie
Cnews FM: Microsoft vydal Windows 10 Fall Creators Update [podcast]
Vyšel Total Commander 9.10. Co je nového?
Philips začíná upgradovat své televizory na Android 7.0, na rozdíl od Sony ale ne všechny
Bitcoin na novém rekordu. Právě pokořil cenu 6000 dolarů
DVB-T2 již pro 83 % domácností. Nové pokrytí hlásí Černá hora a Lysá hora
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít