Místo dvou miliard čtyři. Stát možná přidá na opravy silnic nižších tříd

17. února, 16:29 - čtk
17. února, 16:29

Stát by mohl dát na opravy silnic druhých a třetích tříd až čtyři miliardy korun, oznámil ministr financí Andrej Babiš (ANO). Podle ministra dopravy Dana Ťoka (za ANO) by ze Státního fondu dopravní infrastruktury mohlo jít 2,5 miliardy a 1,5 miliardy korun z rozpočtové rezervy.

Ťok původně avizoval, že z resortu dopravy půjdou dvě miliardy. Nakonec to ale bude o půl miliardy více. Loni kraje na opravy silnic dostaly od státu tři miliardy korun, v roce 2015 to bylo 4,4 miliardy. Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) v minulosti uvedl, že stát by měl letos krajům poskytnout stejně jako loni, tedy tři miliardy.

„Myslíme si, že jsme schopni se dostat na čtyři miliardy korun, pokud to vláda schválí. A je to kombinace zdrojů ministerstva dopravy a vládní rozpočtové rezervy,“ uvedl Babiš. „Tento materiál jsme připraveni přinést v pondělí na vládu,“ dodal Ťok. Vláda chce ale podle Babiše vědět, v jakém rozsahu jsou opravy silnic nižší třídy připravené.

Předsedkyně rady Asociace krajů ČR a hejtmanka Karlovarského kraje Jana Vildumetzová (ANO), s níž dnes ministři v Rakovníku jednali, to označila za pozitivní zprávu pro všechny kraje. „Všechny kraje se potýkají s nedostatkem finančních prostředků na opravy silnic druhých a třetích tříd. A mohu ubezpečit, že všechny kraje mají připraveny dostatek projektů,“ zdůraznila. Rekonstrukce silnic budou podle ní velmi potřeba zejména po letošní tuhé zimě.

Financování oprav silnic nižších tříd tento týden probírali hejtmani na jednání s prezidentem Milošem Zemanem. Prezident hejtmanům řekl, aby za ním v létě přijeli do Lán, kam chce pozvat i ministryni pro místní rozvoj Karlu Šlechtovou (za ANO), aby projednali financování oprav silnic z fondů Evropské unie. Zeman míní, že kraje by měly více využívat integrovaný regionální operační program. Také Babiš dnes zástupcům krajů vyčetl, že na opravy silnic málo čerpají evropské peníze.

Dále čtěte:

Ťok: Kraje dostanou na silnice méně než loni

Doprava loni za projekty utratila dvě miliardy. Letos by to mohlo být více

Do Polska po D11 až v roce 2025: Poláci nás předhonili, řekl Ťok


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kdo vlastní naše pojišťovny?
5 věcí, které si pamatujte o dokumentárním akreditivu
Zdraží plyn v topné sezóně? Jaké faktory ovlivní jeho cenu?
Všude stejně: jak moc riskujete, když používáte univerzální hesla a pořád stejný PIN?
Kdy je vhodná doba pro přezutí a výměnu pneumatik
Auta
VW Arteon je sice moderní, ale výkonem na starší Passat CC…
Kvíz: Znáte tyto přezdívky modelů aut nebo jiných dopravních prostředků?
Galerie: Kdo je konkurencí pro šestiválcový Stinger GT? Nová Kia mnoho soupeřů nemá
Nové Audi A7 Sportback už je jen hybrid. A zatím bez dieselu
Kia Stinger oficiálně přijela na český trh. Je to auto, které má velký potenciál
Technologie
Velký přehled: Kdo vlastní naše pojišťovny?
GeForce GTX 1070 Ti už se objevují na fotografiích, prosáklo skóre v 3DMarku
Cnews FM: Microsoft vydal Windows 10 Fall Creators Update [podcast]
Vyšel Total Commander 9.10. Co je nového?
Philips začíná upgradovat své televizory na Android 7.0, na rozdíl od Sony ale ne všechny
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít