Konec sporů o loděnici. Francie umožní italské Fincantieri získat kontrolu nad STX

27. září 2017, 19:45 - čtk
27. září 2017, 19:45

Francie a Itálie se dohodly na ukončení sporu ohledně vlastnictví francouzských loděnic STX France. Podle dohody Francie umožní italskému výrobci lodí Fincantieri získat kontrolu nad STX, aniž by přímo vlastnila většinu. Oznámil to úřad francouzského prezidenta. Obě země také zváží možnost fúze francouzské vojenské loděnice Naval Group s Fincantieri. Spor o vlastnictví loděnic v Saint-Nazaire zvýšil napětí mezi oběma zeměmi.

Francie letos v červenci rozčílila Itálii, když nařídila dočasné znárodnění STX. Zrušila tak dohodu, v rámci které měla Fincantieri získat většinu v STX. Vyřešení sporu o budoucnosti francouzských loděnic patřilo mezi přední body programu francouzského prezidenta Emmanuela Macrona a italského premiéra Paola Gentiloniho, kteří se dnes sešli v Lyonu.

Fincantieri se v květnu dohodla, že koupí většinu v STX France od zkrachovalé jihokorejské mateřské firmy STX. Francie si však chtěla ponechat v loděnicích většinu ze strategických důvodů a kvůli obavám o pracovní místa.

Podle dohody bude mít francouzská strana v loděnicích podíl 50 procent a italská rovněž 50 procent. Aby mohla Fincantieri získat kontrolu nad STX, půjčí jí Francie podíl ve výši jednoho procenta. Bude mít však právo požadovat podíl zpět, pokud Fincaniteri nebude plnit své závazky týkající se zaměstnanosti, řízení a duševního vlastnictví. Na francouzské straně bude vlastnit podíl 34,34 procenta stát, deset procent bude vlastnit Naval Group, zaměstnanci STX dvě procenta akcií a místní dodavatelé STX 3,66 procenta.


Zrádný svět Emmanuela Microna. Prezident Berlín potřebuje


Naval Group navrhuje a vyrábí ponorky a povrchová plavidla. Většinu v ní vlastní stát, podíl 35 procent vlastní francouzská zbrojovka Thales, napsala agentura Reuters.

STX France mimo jiné loni postavila největší výletní loď na světě Harmony of the Seas. Postavila také Queen Mary II a je výrobcem trupů vojenských lodí, včetně letadlových.

Francouzsko-italská dohoda přichází den poté, co německá firma Siemens a francouzská Alstom oznámily spojení svých železničních operací, kterým vznikne evropský gigant ve výrobě vlaků. Francouzský prezident také ve svém úterním projevu vyzval k posílení evropského průmyslu, aby se stal lépe konkurenceschopným na mezinárodní úrovni.

Dále čtěte:

Průzkum: Francouzi jsou z Macrona zklamaní

Šéf francouzské armády rezignoval. Nelíbily se mu Macronovy škrty

Macron chce zdražit emise CO2. Cenu elektřiny by to v Německu i Česku vyhnalo o 40 procent



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Co si pojistit před cestou do zahraničí?
Šmejdi v energetice lákají do aukcí nebo na dárky. Lidé platí tisíce korun
Otec dětí odmítá platit výživné. Co můžete dělat?
6 zásadních rozdílů mezi předčasným důchodem a předdůchodem
Kolik peněz si vyděláte, až odjedete na dovolenou?
Auta
Toyota ukázala v Le Mans hybridní supersport GR s výkonem 1…
Nové Audi A1 se radikálně změnilo. Je větší a bere si inspiraci u Quattra [první dojmy]
Test Dacia Duster 1.5 dCi 4×4: Podruhé a daleko lépe
Polestar se chlubí celokarbonovou konstrukcí. Ušetří přes 225 kg
Cena za rychlost: Kde dostanete nejlepší čas 0-100 km/h za nejméně peněz?
Technologie
Trollolo. Intel pořádá soutěž o Core i7-8086K, AMD je výhercům vymění za Threadripper
AMD: APU budou mít nové ovladače méně často, aktualizace jen jednou za tři měsíce
Proč kopačky Lionela Messiho vypadají na různých televizorech jinak?
Zprávy pro Android přináší posílání SMS z počítače a snadné kopírování bezpečnostních kódů
Microsoft je s April Updatem spokojený, takže opatrnější řízená distribuce končí
Hry pro příležitostné hráče