Menu Zavřít

Konec internetovým podvodům: platební brány identifikují příjemce

9. 1. 2017
Autor: Profimedia.cz

Nový zákon proti praní špinavých peněz nutí obchodníky přijímající platby přes internet k ověřování totožnosti. Anonymnímu přijímaní peněz tak odzvonilo.

Nová legislativní úprava, kterou vyžaduje Evropská unie, má od letoška zamezit podvodným eshopům a členům organizovaných zločineckých skupin přijímat platby, aniž by bylo známo, kde peníze skončí. „Obecně lze konstatovat, že každá instituce, která vede účty, vždy provádí identifikaci klienta - majitele účtu,“ popisuje pro Euro.cz základní změny ředitel Finančního analytického úřadu Libor Kazda.

Každý obchodník, který dosáhne na svém kontu v platební bráně limitu 250 eur, nebo jeho ekvivalentu v jiné měně, musí podstoupit osobní identifikaci. Tu musí provést přímo u provozovatele platební brány, notáře nebo na úřadu Czechpoint.

Úředník nebo obchodník porovná osobní doklady majitele účtu s výpisem z obchodního rejstříku. V případě podvodu je pak odpovědná osoba lehce dohledatelná. Nemůže se stát ani to, že by identitu cizí firmy ukradl podvodný podnikatel.

Bez ověření identity je jakákoliv částka na účtu platební brány zmražená. K odblokování peněz dojde až po úředním ověření. Kritici poukazují na to, že většina podnikatelů o nových podmínkách nevěděla a zmražené účty dočasně poškodí jejich platební schopnosti.

BRAND24

Podle ministerstva financí a podporovatelů zákona je však přednější zamezení internetovým podvodům. Efekt by se měl projevit už v prvním čtvrtletí. Podvodníci totiž identifikaci neprovedou a peníze na zmražených účtech už neuvidí. Zákon o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu je platný od 14. 11. 2016 a účinný od 1. 1. 2017.

Čtěte také:

Spor o milion dolarů. Výrobce tiskáren Průša válčí s Paypalem

Eshop InterStore se dostal do problémů. Bojuje s dluhy

Soumrak kampeliček: o licenci požádal zlomek poskytovatelů úvěrů


  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).