Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Jak vybrat správný firemní dluhopis?

Úroky na spořících účtech v dnešní době klesají tak závratnou rychlostí, že každý, kdo si…

V Mánesu se budou dražit díla Kokoschky, Zrzavého a Špillara

Sběratelé českého umění mají další šanci rozšířit své sbírky o jedinečná díla. Galerie…

Tipface – sociální síť pro sázkaře

Při zahájení MS 2019 v hokeji, které se odehrává na Slovensku, byl spuštěn velmi…

 Volební lídr ČSSD v Praze Petr Dolínek
Volební lídr ČSSD v Praze Petr Dolínek
Autor: Hynek Glos

Jízda tramvají, mítinky, koncert. Předvolební kampaň v Praze jde do finiše

15. října 2017, 10:46 - čtk
 Volební lídr ČSSD v Praze Petr Dolínek
Volební lídr ČSSD v Praze Petr Dolínek
Autor: Hynek Glos
15. října 2017, 10:46

V týdnu před volbami do Sněmovny plánují v Praze strany jízdy tramvajemi, setkání a mítinky s občany, budou rozdávat letáky a volební noviny nebo pořádat koncert. Většina z nich dodržuje předem ohlášené rozpočty kampaní. O hlasy voličů bude v Praze usilovat 29 politických stran a hnutí, což je o osm sdružení více než v minulých volbách. Podle odborníka na politický marketing Karla Komínka kampaně nepřinesly žádné revoluční nápady.

Pražská ČSSD má naplánováno vydat na kampaň 2,7 milionu korun. „V rámci tohoto limitu se po celou dobu pohybujeme,“ uvedl mluvčí pražské ČSSD Lukáš Henzl. V posledním týdnu před volbami chtějí uspořádat dva vetší mítinky a několik menších akcí. V uplynulých týdnech se ČSSD soustředila na kontaktní kampaň, na plakátech a billboardech vsadila na lídra Petra Dolínka.

Náklady na kampaň ODS v celé zemi by neměly podle mluvčí Lenky Mottlové překročit 90 milionů korun. V kampani strana dosud využila venkovní reklamu, tištěné materiály i sociální sítě, natáčela videa a kandidáti se vydali do ulic. V následujícím týdnu bude ODS pokračovat v kontaktní kampani. „A samozřejmě vyvrcholením bude závěrečný meeting, kde se potkáme s kandidáty ze všech krajů za ODS,“ uvedla Mottlová.

KDU-ČSL se chce ve středu 18. října od památníku 17. listopadu na Národní třídě vydat na pochod, který má upozornit na prozápadní orientaci strany. „Otevřeli jsme kavárnu v atriu Paláce Charitas, kde mohou po celý den občané při kávě diskutovat s kandidáty,“ uvedla tajemnice Miroslava Mencová. Náklady na kampaň v Praze jsou 1,6 milionu, oproti předpokladu tedy asi o půl milionu nižší.

TOP 09 chce vsadit na takzvanou door-to-door kampaň. „V úterý odpoledne se chystáme mezi pražské voliče vyjet se speciální jízdou. Prahu budou křižovat dvě historické a jedna novější tramvaj a lidé se budou moci setkat s kandidáty,“ uvedl manažer kampaně Petr Kučera. Výdaje by se měly pohybovat kolem pěti milionů. Dosud strana vsázela na venkovní reklamu a na kontaktní kampaň a také na web a sociální média.

Se svým vězeňským autobusem budou do voleb v Praze jezdit Piráti. „Zintenzivníme naši přítomnost v terénu, každý den budeme rozdávat Pirátské noviny zhruba na pěti místech. Připravujeme i poslední hudební překvapení, které vypustíme několik dní před volbami,“ uvedl pražský zastupitel Pirátů Adam Zábranský. Stranu dosud vyšla v Praze kampaň na 268.000 korun, finanční strop mají 638.000 korun. Piráti využívají jak venkovní reklamy, tak online kampaně a v terénu rozdávají noviny.


Zprava téměř dobrý. ODS může skončit druhá s polovinou někdejších hlasů

Mítink ODS ( Autor: Martin Pinkas/Euro )


KSČM chce na pražskou kampaň dát 2,8 milionu a nepředpokládá, že částku překročí. Komunisté se podobně jako ostatní strany spoléhají na kontaktní kampaň v ulicích, kterou chtějí ještě zintenzivnit. Závěrečné setkání s voliči se uskuteční ve čtvrtek od 19:00 u stanice metra Anděl.

„Celkové náklady naší kampaně v Praze budou mezi pěti až šesti miliony, což odpovídá původním předpokladům,“ uvedl kandidát STAN Jan Lacina. V kampani se Starostové zaměřují na přímý kontakt s voliči a prezentaci na sociálních sítích. Potenciální voliče strana oslovuje také v kavárnách.

Zelení plánovali vydat zhruba milion, podle volební koordinátorky Maggie Škabraha Dokupilové bude původní částka navýšena o několik desítek tisíc korun kvůli přikoupení reklamy. Strana rozdává vlastní noviny, pořádá procházky na téma veřejný prostor, účastní se veřejných akcí a organizuje diskusní setkání. V posledním týdnu navíc přibude call centrum, kde budou kandidáti odpovídat na dotazy veřejnosti.

I SPD se v posledním týdnu chystá posílit svoji přítomnost v ulicích. Žádné větší předvolební shromáždění ale neplánuje. Kampaň organizuje a financuje celostátně, náklady pro metropoli nedokáže sdělit. Na celou kampaň si vzala úvěr 18 milionů, další peníze získala od soukromých dárců a vlastních členů. Podle místopředsedy SPD Radima Fialy se celkové náklady oproti původním plánům zvednou o jednotky milionů korun.

Vládní hnutí ANO na dotazy neodpovědělo.

Podle předsedy Institutu politického marketingu Karla Komínka kampaň nepřinesla žádné revoluční posuny a spíše potvrzuje dříve nastolené trendy jako zaměření na sociální sítě, využití dat nebo cílení kampaně na konkrétní místa než celoplošné pokrytí města billboardy. V kampani podle něj dominuje ANO, po posledních volbách podle něj pokračovalo v aktivním politickém marketingu. Nejnápaditější kampaň mají podle Komínka Piráti, což souvisí s jejich cílovou voličkou skupinou.

Čtěte další články v sekci Volby 2017:

Zítra si vás koupím. Politika přitahuje nové miliardáře

Já už jdu. Strach z migrace povolal do politiky i Františka Ringo Čecha

Kšaft umírající matky ČSSD

Weikert



Čtěte také

Premiér Andrej Babiš

Eurovolby v Česku vyhrálo ANO před ODS a Piráty. Volební účast 28,72 procenta

Vítězem voleb do Evropského parlamentu se v Česku stalo hnutí ANO se ziskem 21,18…

26. května 2019

 Čekání na výsledky v Evropském parlamentu

V eurovolbách hlasovalo přes 50 procent voličů. Obě největší frakce si pohorší

V eurovolbách letos zřejmě hlasovalo více voličů než v roce 2014 a nejvíce za poslední…

26. května 2019

 Marine Le Penová

Le Penová v eurovolbách porazila Macrona, v Německu vyhrála CDU/CSU

Krajně pravicové Národní sdružení Marine Le Penové vyhrálo volby do Evropského parlamentu…

26. května 2019

 Končící prezident Andrej Kiska

Kiska: Eurovolby potvrdily, že Slováci chtějí změnu

Také sobotní volby do Evropského parlamentu na Slovensku, ve kterých podle odhadů znovu…

26. května 2019

Události Obraz Františka Kupky Plochy příčné II

Nový rekordman českých aukcí: Kupkův obraz se prodal za 78 milionů korun

Obraz průkopníka abstraktní malby Františka Kupky Plochy příčné II se na dnešní aukci v…

26. května 2019

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Jaké jsou kódy bank v ČR?
Jak nás weby vždy nalákají ke koupi?
Zaměstnávání cizince: jak si vyřídit povolení k zaměstnání?
Medardova kápě, jak moc na ni kape
Co dělat, když chcete přepsat auto na rodinného příslušníka
Auta
Zetor reaguje na vývoj na trzích
Fiat, nebo Lada? Honda, nebo Rover? aneb když má jedno auto několik identit
Také šestá generace Opelu Corsa přichází jako elektromobil. Na jedno nabití ujede až 330 km
Vyrazili jsme s novou Škodou Octavia G-Tec na Czech New Energies Rally. A rozhodně jsme se nenudili
Kvíz: Uhodnete model auta z detailu na fotografii?
Hry pro příležitostné hráče