Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Můžeme od nového roku očekávat zdražení povinného ručení?

Povinné ručení se díky mnoha změnám v pojišťovnictví bude nejspíše nadále zdražovat.…

Výměna výtahu a potřebná povolení

Životnost výtahu v bytových domech je 15–25 let (doba životnosti je ovlivněna prováděnou…

Rondo.cz nabízí řešení, jak získat a udržet zákazníky. Výše platby je přizpůsobená možnostem firem

Kamenné prodejny i eshopy dlouhodobě bojují s tím jak získat a udržet zákazníky. Přitom…

Jízda tramvají, mítinky, koncert. Předvolební kampaň v Praze jde do finiše

15. října 2017, 10:46 - čtk
15. října 2017, 10:46

V týdnu před volbami do Sněmovny plánují v Praze strany jízdy tramvajemi, setkání a mítinky s občany, budou rozdávat letáky a volební noviny nebo pořádat koncert. Většina z nich dodržuje předem ohlášené rozpočty kampaní. O hlasy voličů bude v Praze usilovat 29 politických stran a hnutí, což je o osm sdružení více než v minulých volbách. Podle odborníka na politický marketing Karla Komínka kampaně nepřinesly žádné revoluční nápady.

Pražská ČSSD má naplánováno vydat na kampaň 2,7 milionu korun. „V rámci tohoto limitu se po celou dobu pohybujeme,“ uvedl mluvčí pražské ČSSD Lukáš Henzl. V posledním týdnu před volbami chtějí uspořádat dva vetší mítinky a několik menších akcí. V uplynulých týdnech se ČSSD soustředila na kontaktní kampaň, na plakátech a billboardech vsadila na lídra Petra Dolínka.

Náklady na kampaň ODS v celé zemi by neměly podle mluvčí Lenky Mottlové překročit 90 milionů korun. V kampani strana dosud využila venkovní reklamu, tištěné materiály i sociální sítě, natáčela videa a kandidáti se vydali do ulic. V následujícím týdnu bude ODS pokračovat v kontaktní kampani. „A samozřejmě vyvrcholením bude závěrečný meeting, kde se potkáme s kandidáty ze všech krajů za ODS,“ uvedla Mottlová.

KDU-ČSL se chce ve středu 18. října od památníku 17. listopadu na Národní třídě vydat na pochod, který má upozornit na prozápadní orientaci strany. „Otevřeli jsme kavárnu v atriu Paláce Charitas, kde mohou po celý den občané při kávě diskutovat s kandidáty,“ uvedla tajemnice Miroslava Mencová. Náklady na kampaň v Praze jsou 1,6 milionu, oproti předpokladu tedy asi o půl milionu nižší.

TOP 09 chce vsadit na takzvanou door-to-door kampaň. „V úterý odpoledne se chystáme mezi pražské voliče vyjet se speciální jízdou. Prahu budou křižovat dvě historické a jedna novější tramvaj a lidé se budou moci setkat s kandidáty,“ uvedl manažer kampaně Petr Kučera. Výdaje by se měly pohybovat kolem pěti milionů. Dosud strana vsázela na venkovní reklamu a na kontaktní kampaň a také na web a sociální média.

Se svým vězeňským autobusem budou do voleb v Praze jezdit Piráti. „Zintenzivníme naši přítomnost v terénu, každý den budeme rozdávat Pirátské noviny zhruba na pěti místech. Připravujeme i poslední hudební překvapení, které vypustíme několik dní před volbami,“ uvedl pražský zastupitel Pirátů Adam Zábranský. Stranu dosud vyšla v Praze kampaň na 268.000 korun, finanční strop mají 638.000 korun. Piráti využívají jak venkovní reklamy, tak online kampaně a v terénu rozdávají noviny.


Zprava téměř dobrý. ODS může skončit druhá s polovinou někdejších hlasů


KSČM chce na pražskou kampaň dát 2,8 milionu a nepředpokládá, že částku překročí. Komunisté se podobně jako ostatní strany spoléhají na kontaktní kampaň v ulicích, kterou chtějí ještě zintenzivnit. Závěrečné setkání s voliči se uskuteční ve čtvrtek od 19:00 u stanice metra Anděl.

„Celkové náklady naší kampaně v Praze budou mezi pěti až šesti miliony, což odpovídá původním předpokladům,“ uvedl kandidát STAN Jan Lacina. V kampani se Starostové zaměřují na přímý kontakt s voliči a prezentaci na sociálních sítích. Potenciální voliče strana oslovuje také v kavárnách.

Zelení plánovali vydat zhruba milion, podle volební koordinátorky Maggie Škabraha Dokupilové bude původní částka navýšena o několik desítek tisíc korun kvůli přikoupení reklamy. Strana rozdává vlastní noviny, pořádá procházky na téma veřejný prostor, účastní se veřejných akcí a organizuje diskusní setkání. V posledním týdnu navíc přibude call centrum, kde budou kandidáti odpovídat na dotazy veřejnosti.

I SPD se v posledním týdnu chystá posílit svoji přítomnost v ulicích. Žádné větší předvolební shromáždění ale neplánuje. Kampaň organizuje a financuje celostátně, náklady pro metropoli nedokáže sdělit. Na celou kampaň si vzala úvěr 18 milionů, další peníze získala od soukromých dárců a vlastních členů. Podle místopředsedy SPD Radima Fialy se celkové náklady oproti původním plánům zvednou o jednotky milionů korun.

Vládní hnutí ANO na dotazy neodpovědělo.

Podle předsedy Institutu politického marketingu Karla Komínka kampaň nepřinesla žádné revoluční posuny a spíše potvrzuje dříve nastolené trendy jako zaměření na sociální sítě, využití dat nebo cílení kampaně na konkrétní místa než celoplošné pokrytí města billboardy. V kampani podle něj dominuje ANO, po posledních volbách podle něj pokračovalo v aktivním politickém marketingu. Nejnápaditější kampaň mají podle Komínka Piráti, což souvisí s jejich cílovou voličkou skupinou.

Čtěte další články v sekci Volby 2017:

Zítra si vás koupím. Politika přitahuje nové miliardáře

Já už jdu. Strach z migrace povolal do politiky i Františka Ringo Čecha

Kšaft umírající matky ČSSD



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Na co všechno pamatovat při změně práce
Kdy se začít těšit na Vánoce?
Jak vybrat vhodný podnikatelský účet?
Black Friday 2018: přehled slev
Státní svátky 2019 - na kolik volných dnů se můžeme těšit?
Auta
Nové BMW M340i xDrive naznačuje, že příští M3 bude opravdu…
Zimní vs. letní pneumatiky: Jak se liší brzdění z rychlosti 200 km/h na suchu u Porsche 911?
Dnes je to na den přesně 65 let od chvíle, kdy Seat vyrobil svůj úplně první automobil
Test Kia Ceed a Ceed SW 1.0 T-GDI: V jednoduchosti je krása
Autem roku v ČR se pro rok 2019 stane Kia, Ford, BMW, Peugeot nebo Subaru
Technologie
Týdny čekání končí. Distribuce Windows 10 October 2018 Update pokračuje
Radeony RX 590 prý vyjdou 15. listopadu. Mají být o 12 % rychlejší, cena 7800 Kč
Steamu po krku. Microsoft chce hráčům nabídnout lepší Store
Uber má v Brně utrum. Ústavní soud potvrdil zákaz provozu
Acer Swift 3 je teď nejlepší notebook, co koupíte za 14 000 Kč [Black Friday]
Hry pro příležitostné hráče