Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Hypotéka i pro pouhé družstevníky

Máte možnost odkoupit podíl z družstevního bytu? Nevíte, jak by to bylo s jeho…

S Erikem Štefanovičem o digitalizaci, BIM a úspěšných projektech bytových domů

Skupina firem DELTA s hlavním sídlem v rakouském Welsu patří k vedoucím společnostem v…

MBA Management ve zdravotnictví: správná volba pro lékaře i manažery

V oblasti zdravotnických oborů získává titul MBA stále větší význam a často je jedním z…

 Mýtná brána
Mýtná brána
Autor: Profimedia.cz

Francouzská ambasáda: Podmínky mýtného tendru jsou diskriminační

18. srpna 2017, 09:27 - čtk
 Mýtná brána
Mýtná brána
Autor: Profimedia.cz
18. srpna 2017, 09:27

Francouzské velvyslanectví v Česku kritizovalo podmínky tuzemského obřího mýtného tendru. Zadávací podmínky soutěže za zhruba 29 miliard korun podle něj poškozují francouzské firmy a naopak nahrávají dosavadnímu správci, rakouské společnosti Kapsch. Uvedl to v dopise, který zaslal ministru dopravy Danu Ťokovi. Ministerstvo stížnost ambasády a francouzských společností obdrželo a pracuje na oficiální odpovědi, ve které výtky odmítne, řekl mluvčí resortu Tomáš Neřold.

Velvyslanectví v dopise cituje poznámky francouzských společností. Českému úřadu vytýkají, že kvůli specifickým podmínkám soutěže nemohou být v tendru uznány reference ze zakázek realizovaných v USA a Kanadě. Rovněž jim vadí podmínka, aby účastník soutěže měl zkušenosti se zpoplatněním alespoň tisíce kilometrů silniční sítě.

Výtku k diskriminačním podmínkám pro francouzské společnosti ale ministerstvo odmítá s tím, že francouzské firmy se mohou tendru zúčastnit, pokud dodají systémy kompatibilní s jinými evropskými zařízeními. „Požadavek na mikrovlnu a satelit vyplývá z předpisů EU pro interoperabilitu. Je tedy logické, že hledáme společnost, která s takovými systémy má zkušenosti, a ne někoho, kdo provozuje systémy založené na jiných, pro nás nevyužitelných technologiích,“ řekl Neřold.


Přečtěte si exkluzivní rozhovor týdeníku Euro:

Šéf českého Kapsche Feix: Sliby SkyTollu nemají co dělat s realitou


Podobnou odpověď úřad podle Neřolda zašle velvyslanci i k druhému bodu, který se týká podmínky zpoplatněných tisíce kilometrů. Od začátku roku 2020, kdy má nový provozovatel systém plně převzít, má být v Česku zpoplatněno na 2500 kilometrů dálnic a silnic I. třídy. Úřad proto nároky obsažené v podmínkách soutěže považuje za oprávněné, dodal mluvčí.

Tendr na provoz mýtného systému po roce 2019 vypsalo ministerstvo dopravy v polovině června, do 24. srpna mají zájemci o účast lhůtu na poslání přihlášek.

Prostřednictvím mikrovlnných mýtných bran se mýtné v Česku vybírá od roku 2007. Za deset let se z mýtného získalo 77,5 miliardy korun, loni to bylo 9,89 miliardy korun. Náklady na provoz činí v současnosti zhruba 1,5 miliardy korun ročně.

Jednotný celostátní mikrovlnný systém podobně jako v Česku funguje v pásu zemí od Itálie, přes Rakousko, Polsko a Bělorusko. Naopak satelitní systém využívají Německo, Slovensko, Maďarsko a částečně Belgie, která jej kombinuje s mikrovlnou variantou.

Čtěte také:

Ťok vypsal obří tendr na správu mýta. Na provoz chystá 29 miliard

Výstavba mýtných bran je složitá. Kapsch zvažuje, že státu nabídne satelitní systém

České mýto se v září propojí s evropským. Za 280 milionů



Čtěte také

 Hradní kancléř Vratislav Mynář

Stát zaplatil pokutu za pochybení Hradu, škodu ale nevymáhá

Ministerstvo financí zaplatilo víc než 70 tisíc korun jako pokutu za nezákonný postup…

před 2 hodinami

ilustrační foto

Vyčerpání evropských peněz jako hlavní kritérium. Z podpory pro malé podniky čerpaly nadnárodní korporace

Z miliard korun určených hlavně pro malé a střední firmy ze sektoru informačních a…

před 2 hodinami

Martin Němeček

Po krizi jsme nakoupili nesmírně kvalitní majetek velmi lacino, říká Martin Němeček z CPI

Akcie některých firem na burze neuvěřitelně padají. A to je ideální příležitost pro…

před 4 hodinami

Praha Nádraží Holešovice

První pražské partnerství. Projekt rozvoje Nádraží Holešovice zadrhává už na startu

Společný projekt pražského dopravního podniku a developerů Borensteina a Samiiho v…

před 4 hodinami

textilka Veba

Dotováním k růstu i úpadku: jak se daří českým příjemcům evropských peněz

Dotace na rozvoj podnikání nepřinášejí českým firmám záruku úspěchu. Více než polovina…

před 10 hodinami

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Počet hodnocení: 1 | Průměrné hodnocení: 3.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Za týden nás čeká svátek
Senioři a moderní technologie - nepřátelé či kamarádi?
eNeschopenka 2020: co se změní?
Školní prázdniny v roce 2019/2020: kdy se mohou děti těšit na volno?
Čeho se nejvíce bojí začínající řidiči?
Auta
Škoda Octavia nové generace se (ne)ukazuje na prvních…
Produkční Tesla Model 3 je rychlejší než Porsche Taycan Turbo S. Zvládne až 900 km/h
Honda CR-V Hybrid vs. Toyota RAV4 Hybrid: Diesel? Nevedeme!
Galerie fotek, které se do AMS nevešly: Bentley GTC, Superb Scout, Mazda CX-30 a další
CaetanoBus představil autobus s palivovými články od Toyoty
Hry pro příležitostné hráče