Ďuriš končí v čele představenstva pražského DPP

19. května 2016, 10:39 - čtk, hrb
19. května 2016, 10:39

Dozorčí rada pražského dopravního podniku (DPP) ve středu odvolala z představenstva firmy generálního ředitele Jaroslava Ďuriše a místo něj dosadila Martina Gillara. Ten dosud působil v České poště. Z pozice generálního ředitele představenstvo Ďuriše zatím neodvolalo. V čele firmy zatím zůstává. Společně s Ďurišem byla z představenstva odvolána rovněž ekonomická ředitelka DPP Magdalena Češková.

Dozorčí rada byla nespokojena se směřováním dopravního podniku, přičemž odvolání Ďuriše požadovaly ANO a ČSSD, a jejich koaliční partner ve vedení města, Trojkoalice (SZ, KDU-ČSL a STAN), si prý následně vynutily odvolání Češkové. Dozorčí rada následně doporučila představenstvu odvolat Ďuriše rovněž z pozice generálního ředitele - odvolat jej může pouze představenstvo. V něm mají zastoupení i odboráři, kteří v minulosti Ďuriše podpořili.

Ďuriš byl předsedou představenstva a jeho zástupkyní v orgánu firmy byla právě Češková, která byla v minulosti několik měsíců rovněž generální ředitelkou. Ďuriš stanul v čele DPP v říjnu 2013, předtím působil v čele dopravního podniku v Českých Budějovicích.

O Ďurišově odvolání z představenstva měla dozorčí rada jednat již v říjnu loňského roku, tehdy se na tom ale neusnesla. Primátorka Adriana Krnáčová (ANO) tehdy uvedla, že by měl Ďuriš skončit i jako generální ředitel. Ředitele se naopak zastal tehdejší náměstek primátorky Matěj Stropnický (Trojkoalice/SZ).

Místo Češkové pak dalším novým členem představenstva rada zvolila technického ředitele podniku Jana Šurovského. Ten již v představenstvu DPP krátce působil, a to od srpna do října 2012. V dopravním podniku začal pracovat v roce 1994 během studií stavební fakulty ČVUT, jako brigádník jezdil s tramvají. Po škole byl nejprve řidičem tramvaje, poté vedoucím vozovny Vokovice a v roce 2007 jej tehdejší ředitel podniku Martin Dvořák jmenoval vedoucím správy tramvajových kolejí. Technickým ředitelem je od podzimu 2011. Martin Gillar přišel do České pošty loni v březnu, nejprve řídil správu majetku, v září převzal vedení divize rozvoje a strategie.

DPP je největší městskou firmou a zaměstnává asi deset tisíc lidí. Společnost provozuje tři linky metra o celkové délce 59,4 kilometru, dále 539,8 kilometru tramvajových tratí a 1798 kilometrů autobusových linek. Praha jeho fungování dotuje více než 11 miliardami ročně.

Podívejte se na rozhovor Euro TV s Adrianou Krnáčovou:

Adriana Krnáčová: Vážím si dalajlamy, ale uznávám jednotu čínského území


Čtěte dále:

Praha chce halové atletické mistrovství světa 2022

Protikorupční policie zasahuje u majitele Sparty

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
5 věcí, které si pamatujte o dokumentárním akreditivu
Zdraží plyn v topné sezóně? Jaké faktory ovlivní jeho cenu?
Všude stejně: jak moc riskujete, když používáte univerzální hesla a pořád stejný PIN?
Kdy je vhodná doba pro přezutí a výměnu pneumatik
Volby 2017: kde volit, aneb jak najít volební místnost
Auta
Kia Stinger oficiálně přijela na český trh. Je to auto,…
Kam se poděl Natural 95 a běžná nafta? Nikam, teď se značí E5 a B7
Kolik může stát Škoda Karoq „v plné palbě“? Klidně přes milion
Jaguar zvažuje nástupce modelu XK. Použil by upravenou platformu z F-Typu
Volkswagen chce závodit s elektrickým prototypem. Zřejmě zkusí Pikes Peak
Technologie
Podle výrobců grafik ještě těžní mánie nekončí, vydrží prý minimálně do konce roku
Tip: Jak odložit instalaci Windows 10 Fall Creators Update na pozdější dobu?
HP představilo pracovní konvertibilní tablet pro lidi pracující s nástroji firmy Adobe
Levněji to ještě nebylo. Office 365 na celý rok jen za 599 Kč
Až do soboty zdarma. Stáhněte si tahovou strategii Civilization III
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít