Do Polska po D11 až v roce 2025: Poláci nás předhonili, řekl Ťok - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Do Polska po D11 až v roce 2025: Poláci nás předhonili, řekl Ťok

, čtk,
Do Polska po D11 až v roce 2025: Poláci nás předhonili, řekl Ťok
Zdroj: čtk

Dálnice D11 z Hradce Králové na polské hranice by mohla být dokončena v roce 2025. Novinářům to dnes po setkání s polským ministrem infrastruktury a stavebnictví Andrzejem Adamczykem řekl ministr dopravy Dan Ťok (za ANO). Poláci by měli stavbu rychlostní komunikace S3 na česko-polské hranice dokončit v roce 2023.

„Tady nás opravdu polská strana předhonila, my jsme v minulých letech šetřili a neinvestovali a je to bohužel vidět. My bychom se chtěli, když všechno půjde úplně dobře, dostat na hranici s celou dálnicí v roce 2025 a doufám, že se nám to povede,“ řekl Ťok. Polský ministr Adamczyk dnes novinářům řekl, že na polské straně zbývá postavit více než 400 kilometrů silnice S3, nyní se pracuje zhruba na 200 kilometrech komunikace.

Stavba dálnice D11 od Prahy skončila v roce 2006 těsně před Hradcem Králové. V roce 2014 stavbaři začali budovat zatím poslední tříkilometrový úsek z Osiček do Hradce, který má být dokončen letos v létě. „Zároveň v tomto roce zahájíme výstavbu dalších dvou úseků dálnice D11 mezi Hradcem Králové a Smiřicemi a Smiřicemi a Jaroměří, minimálně tím, že zahájíme archeologický výzkum, ale jsem přesvědčen, že koncem roku budeme také schopni zahájit stavební práce,“ řekl Ťok.

Ministři se na svém dnešním jednání shodli, že dokončení dálnice D11 a silnice S3 na polské straně je klíčové pro bezproblémové silniční propojení obou zemí. Obě strany dnes podpisem společného prohlášení stvrdily snahu pokračovat při výstavbě obou klíčových silničních tahů.


O dopravních investicích v Česku čtěte více:

Doprava loni za projekty utratila dvě miliardy. Letos by to mohlo být více

Na nový a poslední úsek dálnice D8 se v sobotu dostaly první automobily.


Dalším tématem schůzky byla modernizace mezinárodního koridoru mezi Ostravou a Katovicemi. Zatímco na české straně byla modernizace trati ukončena již v roce 2004, navazující trať na polské straně, mezi Zebrzydowicemi a Katovicemi, patří podle ministerstva dopravy k úsekům s nejhoršími parametry v rámci baltsko-jadranského tranzitního železničního koridoru. Modernizace zmiňovaného úseku na polské straně je naplánovaná na léta 2018 až 2021.


Připomeňte si, jak se otevírala dálnice D8:

Nestabilní. Novým úsekem D8 se bude projíždět v jednom pruhu

D8 byla konečně dokončena. Bez problémů se však neobešla.


Ministři dnes také mluvili o dálničních známkách v Německu. „Měly by být férové vůči všem uživatelům silnic, neměly by být postaveny pouze cizím řidičům,“ řekl Ťok. Ministr minulý týden uvedl, že česká strana zatím nemá konečnou podobu německého návrhu na zavedení poplatků pro osobní auta na německých dálnicích a vyjádří se k němu až po jeho prostudování. Plán na zavedení německého mýta pro osobní auta, který na konci loňského roku posvětila Evropská komise, počítá s tím, že německým motoristům se bude částka zaplacená na dálničních poplatcích kompenzovat formou daňové úlevy.


Z dopravy čtěte více:

V roce 2017 se začne stavět 140 kilometrů dálnic

Na 11 dálničních úsecích od ledna bez známky. Ministerstvo schválilo výjimky

Zbývající část Pražského okruhu se začne stavět do tří let

 Připraveni? U rakouského Freistadtu, 15 kilometrů od
státní hranice, je připravena rychlostní silnice S10
do Lince a čeká na napojení na českou D3.


Ohodnoťte tento článek
Diskuze