ČSSD má na volební kampaň 80 milionů a 25 lidí. Startuje v únoru - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

ČSSD má na volební kampaň 80 milionů a 25 lidí. Startuje v únoru

,
ČSSD má na volební kampaň 80 milionů a 25 lidí. Startuje v únoru
Zdroj: ČTK

Dva vzájemně propojené týmy a zhruba 80 milionů korun mají sociální demokracii zajistit úspěch v letošních parlamentních volbách. Kromě klasického volebního štábu bude novinkou navíc tým mediálních poradců, který se právě buduje. Oba týmy budou dohromady čítat 20 až 25 lidí.

„V těchto dnech se tým mediálních poradců tvoří. Jeho součástí budou marketingoví a PR specialisté a jako konzultant i renomovaná zahraniční agentura. Předpokládáme, že tento tým zahájí činnost v průběhu února, stejně jako volební štáb, jehož bude mediální tým součástí,“ řekl serveru Euro.cz mluvčí ČSSD Michal Kačírek.

Na volební kampaň pro loňské senátní a krajské sociální demokracie vydala podle mluvčího 80 milionů korun, zhruba stejnou částku podle něj hodlá investovat do kampaně pro volby parlamentní.

Konkrétní jména z mediálního týmu Kačírek zatím jmenovat nechce. Kvůli akceschopnosti má útvar čítat nejvíc 10 lidí. „Tvořit ho budou osobnosti a zástupci PR agentur. Za osobnosti mohu jmenovat například ministra zahraničí Lubomíra Zaorálka, místopředsedu naší strany pro programové otázky,“ upřesňuje mluvčí.

Konzultant ze zahraničí už je také znám. ČSSD potvrdila informaci deníku E15, že jedná s americkou agenturou STG, která pomáhala americkým demokratickým kandidátům – prezidentovi Baracku Obamovi a naposledy i Hillary Clintonové. Na svém facebookovém profilu ČSSD uvedla, že vedla s poradci Juliannou Smoot a Danem Kanninenem „zajímavou diskuzi o volbách a o tom, jak v politice čelit populistům a slibotechnám“.

Přečtěte si komentář k výběru volebního manažera ČSSD:

Do voleb v čínském dresu

Petr Weikert

Slova o populismu zjevně mohou mířit na největšího politického soupeře sociálních demokratů – hnutí ANO Andreje Babiše. Pouze na boj s konkurenty se prý ale ČSSD soustředit nehodlá. „Rozhodně nebudeme iniciátoři negativních kampaní. Chceme vysvětlovat náš program a naší vizi. Hodláme posílit prezentaci na sociálních sítích, rovněž i prvky přímé komunikace,“ říká mluvčí Kačírek.

Mediálnímu týmu bude prakticky šéfovat poslanec a starosta Náchoda Jan Birke, který byl jmenován volebním manažerem ČSSD. Birke se pak bude zodpovídat předsedovi strany Bohuslavu Sobotkovi a politickému grémiu.

Celý volební štáb má kvůli akceschopnosti mít podle Kačírka maximálně 25 lidí. Jeho šéf Birke je na začátku své práce sebevědomý. „Vím, jak porazit Andreje Babiše. Musíme mluvit jednoduše jako on a stejně jako on se nesmíme bát chodit mezi lidi,“ prohlásil.


Čtěte také:

Strany a hnutí loni od státu dostaly přes půl miliardy. Nejvíce ČSSD a komunisté

ODS našla partnera do sněmovních voleb. Finišuje dohodu se Soukromníky


Ohodnoťte tento článek
Diskuze