Menu Zavřít

Češi jsou úžasní! Vláda propaguje Česko videem s Jágrem či Bartoškou

16. 12. 2016
Autor: reprofoto YouTube

Czechia Has Marvellous People (Česko má úžasné lidi). Tak zní titul videospotu, kterým chce vláda dělat reklamu České republice v zahraničí. V pětiminutovém spotu, který má devět jazykových verzí, se objevují české osobnosti z mnoha oborů, například hokejista Jaromír Jágr, dirigent Jiří Bělohlávek, tenistka Petra Kvitová, herec Jiří Bartoška, kardiolog Jan Pirk nebo fotograf Jan Saudek.

Podle ministra zahraničí Lubomíra Zaorálka (ČSSD) také jeho úřad dlouhodobě pociťoval deficit v prezentaci země. „Chyběl prezentační videoklip, který by představil Česko celistvě jakožto zemi s rozmanitou přírodou, špičkovým vzděláním a inovacemi, rozvinutou ekonomikou a infrastrukturou, světovou kulturou i jako zemi příjemnou k životu,“ uvedl Zaorálek.

Podle viceprezidenta Hospodářské komory Bořivoje Mináře podnikatelé podobný spot dlouhodobě postrádali. „Zatímco zahraniční delegace setkání s českými podnikateli otevíraly videospotem o své zemi a podnikatelských aktivitách, česká delegace se neměla čím prezentovat,“ sdělil.

Klip doprovází skladba Noční cestou od Antonína Dvořáka z klavírního cyklu Poetické nálady v interpretaci předního českého klavíristy Iva Kahánka. „Beru svou roli v klipu asi jako úlohu konferenciéra, který chce divákovi ukázat to, co má na své zemi rád, a na co je sám pyšný,“ řekl Kahánek. „Od začátku jsem byl přesvědčen, že pojivem klipu by měla být hudba objektivně krásná, typicky česká a v osobě jejího tvůrce zároveň světová. Dvořákova skladba, kterou jsem navrhnul, je podle mě ideální svou kontrastností,“ dodal.

Video Czechia Has Marvellous People:

Videospot se bude promítat například na podnikatelských seminářích, které jsou součástí cest ministra i dalších představitelů českého státu do zahraničí. Lze ho využít i na akcích, na nichž se podílejí české zastupitelské úřady v zahraničí. Poprvé byl uveden na Česko-korejském podnikatelském fóru, které se konalo v listopadu v Soulu. V nejbližší době bude uveden v pondělí na podnikatelském semináři v Dillí, který se uskuteční při oficiální návštěvě ministra Zaorálka v Indii a na Srí Lance, řekla náměstkyně ministra Ivana Červenková.

CONTENT24

Náklady na výrobu klipu činily přibližně jeden milion korun. Výrobu zaplatilo ministerstvo, jeho vznik podpořili zástupci Hospodářské komory a Svazu průmyslu a dopravy.

Podívejte se na rozhovor s Jiřím Paroubkem:


  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).