Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Průmysl není jen továrna s komínem

Proběhla konference k tématu podpora kulturních a kreativních průmyslů.

Potřebujete pro své plány peníze skutečně rychle? Rychlá půjčka to umí

Rychlá půjčka bývá obvykle spojována spíše s mini úvěry na pár dnů, které sjednáte online…

Vychází druhý díl sběratelské lahůdky Kronika první republiky 1919

Na půdě České národní banky byla slavnostně představena Kronika první republiky, díl 1919…

 Eurokomisař Maroš Šefčovič je propagátorem elektromobility
Eurokomisař Maroš Šefčovič je propagátorem elektromobility
Autor: Profimedia.cz

Baterie pro Evropu. Slovenský eurokomisař má plán na záchranu autoprůmyslu

21. září 2017, 11:44  -  frn
 Eurokomisař Maroš Šefčovič je propagátorem elektromobility
Eurokomisař Maroš Šefčovič je propagátorem elektromobility
Autor: Profimedia.cz
21. září 2017, 11:44

Eurokomisař pro energetickou unii Maroš Šefčovič přišel s nápadem, aby Evropská unie vybudovala společný podnik, jenž bude vyrábět baterie pro automobily. Předobrazem mu je evropský výrobce letadel Airbus.

Evropské konsorcium pro výrobu baterií má Evropě přinést světlou budoucnost a úspěch na globálním trhu. Má zabránit tomu, aby Evropská unie nezaostávala za konkurencí ve výrobě elektromobilů. Maroš Šefčovič, slovenský zástupce v Junckerově komisi, plánuje do evropských ulic dostat více automobilů s alternativním pohonem.

Podle Bruselu evropským firmám hrozí, že ztratí kontakt se světovou konkurencí v produkci elektromobilů. Tomu chce komise zabránit. „Potřebujeme Airbus pro baterie,“ podělil se o svou ideu Šefčovič s německým deníkem Süddeutsche Zeitung.

Airbus
Společnost Airbus S.A.S., známější jen jako Airbus, se sídlem v Toulouse, Francie, je jeden ze dvou největších světových výrobců civilních dopravních letadel (spolu s firmou Boeing). Společnost byla založena v prosinci 1970 ve francouzsko-německo-britské spolupráci. Vlastníky společnosti Airbus jsou EADS (80%) a BAE Systems (20%), dvě největší evropské zbrojařské společnosti. Airbus v roce 2016 zaměstnával přes 72 tisíc lidí po celém světě, hlavně ve Francii, Německu, Velké Británii a Španělsku. Konečná montáž se provádí v Toulouse (Francie) a Hamburku (Německo). Hlavním (a v současnosti v podstatě jediným) konkurentem Airbusu je Boeing, se kterým Airbus vede intenzivní obchodní válku.

Zdroj: cs.wikipedia.org/wiki/Airbus

V roce 1970 byl Airbus založen s tím, že bude konkurovat americké firmě Boeing. Nyní má vzniknout podobný koncern, jenž má vyrábět baterie pro automobilový průmysl. V Bruselu se má k tomuto plánu ještě konat speciální setkání. „Musíme si uvědomit, že Spojené státy a Čína jsou v oblasti elektromobility před námi,“ varoval Šefčovič.

Evropské automobilky (Peugeot Citroën, Renault, Fiat, VW, BMW, Daimler či Opel) potřebují podle slovenského politika strany Smer finanční impuls, aby byly ve světové špičce na poli výroby elektromobilů.

Eurokomisař Maroš Šefčovič, předseda představenstva značky VW Herbert Diess, německá kancléřka Angela Merkelová, prezident německého autoprůmyslu Matthias Wissmann a šéf koncernu VW Matthias Müller na autosalonu ve Frankfurtu. ( Autor: Profimedia.cz )
Eurokomisař Maroš Šefčovič, předseda představenstva značky VW Herbert Diess, německá kancléřka Angela Merkelová, prezident německého autoprůmyslu Matthias Wissmann a šéf koncernu VW Matthias Müller na autosalonu ve Frankfurtu.

„Máme prostředky, abychom podporovali výzkum, infrastrukturu a obecně trh,“ dodal místopředseda Evropské komise. Může se jednat o částku ve výši dvou miliard eur (52 miliard korun), jež má podpořit rozšíření alternativních pohonů do ulic evropských měst.

Zatím je nejvýhodnější pro evropský autoprůmysl dovážet baterie do elektromobilů z Asie. Firma Bosch uvažuje o montážní lince v Evropě, naopak koncern VW uvedl, že nebude stavět vlastní továrnu na produkci baterií.

Šefčovič chce o svém plánu přesvědčit evropské automobilky. Zatím evropský autoprůmysl plánuje přechod na elektromobilitu až po roce 2020, upozornil deník.


Neprodejné diesely v Německu. Čtěte více:

Němci už nekupují diesely, prodejci bojují o přežití


Slovenský politik v budoucnost naftových motorů nevěří po aféře dieselgate. Samotné automobilky by se měly přeorientovat na elektromotory a další alternativní pohony, tvrdí Šefčovič.

Automobilky v EU mají být naopak připraveny na možnost, že přijde celoevropský zákaz naftových motorů u osobních vozů. Existuje i možnost, že EK navrhne kvóty na produkci elektromobilů pro evropské výrobce. Do roku 2030 by měla polovina elektřiny v EU pocházet z obnovitelných zdrojů, připustil slovenský eurokomisař.

Dále čtěte:

Sám sobě regulátorem: autoprůmysl navrhuje emisní limity

Opět na scéně. Umělý benzín má zachránit spalovací motory

Křižáci bojující proti dieselu. Nepohodlná organizace je financována nejen z Bruselu



Čtěte také

Nádraží v Ústí nad Labem, ilustrační foto

Zavřete depo, České dráhy odcházejí. Soukromníci obsadí více kolejí

V neděli 15. prosince čekají železnici velké změny. Na mnoho tratí vyjedou místo…

před 1 hodinou

 Domov důchodců, ilustrační foto

Poločas rozpadu: vláda selhává i v tom, co považuje za své priority

Babišův kabinet je v půlce běhu. Ve dvou letech vládnutí stihl rozdat sociální dárky a…

před 1 hodinou

Václav Klaus mladší

Trikolóra poprvé ve Sněmovně: průzkum jí přiřkl 6,5 procenta

Hnutí Trikolóra se podle listopadového volebního modelu agentury Kantar CZ poprvé dostalo…

8. prosince 2019

Události  Genetika, ilustrační foto

Navrhněte si dítě. Éra jedináčků přeje genetické optimalizaci potomků

Ve stínu úvah, co se stane, až počet obyvatel planety stoupne o další miliardy, zůstává…

8. prosince 2019

 Vladimir Putin a Arkadij Volož

Jak se kastroval tygr. Putin potřebuje, aby Yandex pracoval pro něj

Ruská internetová firma Yandex po léta balancuje na hraně nemilosti Kremlu. Teď nastal…

8. prosince 2019

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Počet hodnocení: 3 | Průměrné hodnocení: 3.33

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Výše alimentů se mění s věkem dítěte. Jak a kde o ně žádat?
Chceme, aby studenti neplýtvali časem a firmy penězi, propojujeme je smysluplně, říkají zakladatelé Xflow
Kolik si do konce roku vložit na penzijko, stavebko a životko?
Jak připravit auto na zimu
Stres je všudypřítomný. Jak se jej zbavit?
Auta
Krásná Alfa Romeo 2600 Sprint byla v 60. letech postrachem…
Nová studie ukázala, že výroba baterií je ekologičtější. Je to definitivní vítězství elektromobilů?
Ford vyrábí autodíly z kávového odpadu od McDonald’s
Dähler vyladil nové BMW X3 M a X4 M až na 449 kW a 760 Nm. A to je prý teprve začátek
Nový mýtný systém v provozu
Hry pro příležitostné hráče