Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Pomozte ochránit uživatele internetu a zachovat svobodný internet

12. září se bude v Evropském parlamentu hlasovat o evropské směrnici o autorském právu.…

Konference o coworkingu TechoCon 2018

Kanceláře se čím dál rychleji mění, práce v nich stejně tak. Jak funguje moderní…

Konec výmluvám a začátek mluvení anglicky se blíží!

Lidský druh je mistrem ve vymlouvání se. Vymlouváme se na počasí, na únavu, na děti, na…

Baterie pro Evropu. Slovenský eurokomisař má plán na záchranu autoprůmyslu

21. září 2017, 11:44  -  frn
21. září 2017, 11:44

Eurokomisař pro energetickou unii Maroš Šefčovič přišel s nápadem, aby Evropská unie vybudovala společný podnik, jenž bude vyrábět baterie pro automobily. Předobrazem mu je evropský výrobce letadel Airbus.

Evropské konsorcium pro výrobu baterií má Evropě přinést světlou budoucnost a úspěch na globálním trhu. Má zabránit tomu, aby Evropská unie nezaostávala za konkurencí ve výrobě elektromobilů. Maroš Šefčovič, slovenský zástupce v Junckerově komisi, plánuje do evropských ulic dostat více automobilů s alternativním pohonem.

Podle Bruselu evropským firmám hrozí, že ztratí kontakt se světovou konkurencí v produkci elektromobilů. Tomu chce komise zabránit. „Potřebujeme Airbus pro baterie,“ podělil se o svou ideu Šefčovič s německým deníkem Süddeutsche Zeitung.

Airbus
Společnost Airbus S.A.S., známější jen jako Airbus, se sídlem v Toulouse, Francie, je jeden ze dvou největších světových výrobců civilních dopravních letadel (spolu s firmou Boeing). Společnost byla založena v prosinci 1970 ve francouzsko-německo-britské spolupráci. Vlastníky společnosti Airbus jsou EADS (80%) a BAE Systems (20%), dvě největší evropské zbrojařské společnosti. Airbus v roce 2016 zaměstnával přes 72 tisíc lidí po celém světě, hlavně ve Francii, Německu, Velké Británii a Španělsku. Konečná montáž se provádí v Toulouse (Francie) a Hamburku (Německo). Hlavním (a v současnosti v podstatě jediným) konkurentem Airbusu je Boeing, se kterým Airbus vede intenzivní obchodní válku.

Zdroj: cs.wikipedia.org/wiki/Airbus

V roce 1970 byl Airbus založen s tím, že bude konkurovat americké firmě Boeing. Nyní má vzniknout podobný koncern, jenž má vyrábět baterie pro automobilový průmysl. V Bruselu se má k tomuto plánu ještě konat speciální setkání. „Musíme si uvědomit, že Spojené státy a Čína jsou v oblasti elektromobility před námi,“ varoval Šefčovič.

Evropské automobilky (Peugeot Citroën, Renault, Fiat, VW, BMW, Daimler či Opel) potřebují podle slovenského politika strany Smer finanční impuls, aby byly ve světové špičce na poli výroby elektromobilů.

Eurokomisař Maroš Šefčovič, předseda představenstva značky VW Herbert Diess, německá kancléřka Angela Merkelová, prezident německého autoprůmyslu Matthias Wissmann a šéf koncernu VW Matthias Müller na autosalonu ve Frankfurtu.

„Máme prostředky, abychom podporovali výzkum, infrastrukturu a obecně trh,“ dodal místopředseda Evropské komise. Může se jednat o částku ve výši dvou miliard eur (52 miliard korun), jež má podpořit rozšíření alternativních pohonů do ulic evropských měst.

Zatím je nejvýhodnější pro evropský autoprůmysl dovážet baterie do elektromobilů z Asie. Firma Bosch uvažuje o montážní lince v Evropě, naopak koncern VW uvedl, že nebude stavět vlastní továrnu na produkci baterií.

Šefčovič chce o svém plánu přesvědčit evropské automobilky. Zatím evropský autoprůmysl plánuje přechod na elektromobilitu až po roce 2020, upozornil deník.


Neprodejné diesely v Německu. Čtěte více:

Němci už nekupují diesely, prodejci bojují o přežití


Slovenský politik v budoucnost naftových motorů nevěří po aféře dieselgate. Samotné automobilky by se měly přeorientovat na elektromotory a další alternativní pohony, tvrdí Šefčovič.

Automobilky v EU mají být naopak připraveny na možnost, že přijde celoevropský zákaz naftových motorů u osobních vozů. Existuje i možnost, že EK navrhne kvóty na produkci elektromobilů pro evropské výrobce. Do roku 2030 by měla polovina elektřiny v EU pocházet z obnovitelných zdrojů, připustil slovenský eurokomisař.

Dále čtěte:

Sám sobě regulátorem: autoprůmysl navrhuje emisní limity

Opět na scéně. Umělý benzín má zachránit spalovací motory

Křižáci bojující proti dieselu. Nepohodlná organizace je financována nejen z Bruselu



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 3 | Průměrné hodnocení: 3.33

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak moc je zdraví nebezpečný život on-line?
Jak je to s platbou zdravotního pojištění v penzi?
Nechodíte na preventivní prohlídky? Pojišťovna vám může udělit pokutu
Čeká nás konec letního času?
Kandidáti do voleb se v malých obcích hledají těžce
Auta
Za řídítky KTM 790 Duke: Skalpel, prosím
Peugeot veze do Paříže koncept nového kupé. Bude to nástupce slavné 504?
Srovnání: Audi e-tron je větší než I-Pace a EQC, ale má nižší dojezd a je pomalejší
Videodojmy: Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi EAT6
Čtyřdveřový Mercedes-AMG GT přichází také jako civilní 43 4Matic+. Pomalý vážně není
Technologie
12. Mezinárodní den proti DRM. Kampaň upozorňuje na negativní dopady ochran
Google může vzdáleně měnit konfiguraci Androidu. Omylem zapínal úsporný režim
Prodeje samostatných grafických karet v Q2 2018: všechno jinak, podíl Nvidie klesnul
Twitter nezatížený algoritmy? Služba chce nabídnout snadné přepínání mezi obsahem
GPU v kartách Nvidia GeForce RTX mají dvě různé třídy. Co jsou zač „áčkové“ čipy?
Hry pro příležitostné hráče