Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Technologie ARISTON pomohou v Grónsku rozkrýt globální oteplování

Společnost Ariston zůstává věrná svému cíli přinášet pohodlí každému a oznámila úspěšné…

Jak si připomenout 100. výročí založení Československé republiky? Svatováclavským dukátem!

Právě dnes slavíme snad nejvýznamnější výročí, jaké naše republika dosud zažila. Je jím…

Zbrojaři mají pomocníka na ministerstvu obrany. Už čtvrtý rok

Firmám podává pomocnou ruku odboru průmyslové spolupráce. Jeho úkolem je, aby se české…

Babiš neuspěl se stížností na ČT. Je to odraz vlivu stran, řekl

16. června 2017, 17:24 - čtk
16. června 2017, 17:24

Rada České televize (ČT) zamítla většinu bodů ve stížnostech bývalého ministra financí a šéfa hnutí ANO Andreje Babiše na redaktory České televize týkajících se zejména reportáží o jeho nákupu jednokorunových dluhopisů Agrofertu. Zapravdu mu dala pouze v tom, že ČT v reportáži k jinému tématu zbytečně pro ilustraci použila záběr svazku komunistické Státní bezpečnosti s krycím jménem Bureš, které údajně používala pro Babiše.

Zamítavou odpověď odeslali radní ČT Babišovi po středečním zasedání. Babiš serveru Lidovky.cz, který o zamítnutí informoval, řekl, že takový výstup očekával a rozhodnutí vnímá jako odraz vlivu politických stran. Žádné další kroky nechystá, uvedl.

Reportáže podle stížností zpochybňovaly legitimitu nákupu dluhopisů a mohly účelově vyznívat tak, že Babiš lhal ohledně svých příjmů, i když to nebylo spolehlivě prokázáno. Jedna z reportáží pak podle stěžovatele mohla evokovat dojem, že nákup dluhopisů byl účelový s cílem vyhnout se placení daní a že společnost Agrofert, která dříve Babišovi patřila, je protežována při získávání veřejných zakázek. Babiš žádal rovněž pracovněprávní postih redaktorů, kteří se na vzniku reportáží podíleli.


Proč Češi přestali reagovat na skandály? Přečtěte si komentář


Pochybení redaktorů již dříve odmítl generální ředitel ČT Petr Dvořák i etický panel České televize. Rada pro rozhlasové a televizní vysílání, které Babiš stížnosti rovněž adresoval, je po vysvětlení ze strany ČT odložila.

Nejasnosti kolem Babišova majetku se vynořily v souvislosti s tím, že v roce 2013 koupil dluhopisy svého holdingu Agrofert za 1,5 miliardy korun. Babiš už dříve řekl, že na nákup těchto dluhopisů využil své předchozí příjmy. Nejasnosti nakonec vedly k Babišovu odchodu z vlády.

Přečtěte si také:

Komentář: Mučedník a učedník

Nahrávkami s Babišem to neskončilo. Objevila se analýza firmy Imoba



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Nové zálohy pro OSVČ v roce 2019: kolik a kdy si změnit platební příkazy?
Jde česká volební účast do kopru?
Podporu z pracáku nedostanete vždy a její součástí mohou být poukázky (1)
Kam plyne zisk 76 miliard Kč z českých bank?
Je výhodnější jít do důchodu v prosinci 2018 či v lednu 2019?
Auta
Škoda Kodiaq GT vyráží na čínský trh. Čeští zájemci mohou…
Účet za Dieselgate má v případě Audi hodnotu 21 miliard korun. V problémech je i Opel
BMW X7 bylo odhaleno. Jak si stojí ve srovnání s Q7, Range Roverem a Mercedesem GLS?
Test Nissan Leaf 40 kWh: Obraťme list
Fungují u nás správně dobíjecí stanice? Česká obchodní inspekce je vůbec poprvé zkontrolovala
Technologie
Apple dá sbohem Intelu. Do Maců prý od roku 2020 bude instalovat vlastní čipy
Intel chystá velkou reorganizaci továren. Rozdělí se na tři části, jejich šéf odejde
Google slibuje revoluci. Digitální zoom v Pixelu 3 má být srovnatelný s optickým
Prohlížeč Seznam.cz synchronizuje otevřené stránky a překládá v pěti jazycích
AMD začalo prodávat Radeony RX 580 s parametry modelu RX 570. Zatím asi jen v Číně
Hry pro příležitostné hráče