Kdo je mezi dodavateli energií nejvíce zákazníky doporučovaný? Známe vítěze! - Euro.cz

Zprávy

Přihlášení

Kdo je mezi dodavateli energií nejvíce zákazníky doporučovaný? Známe vítěze!

,
Kdo je mezi dodavateli energií nejvíce zákazníky doporučovaný? Známe vítěze!
Komerční sdělení

Doporučili byste svého dodavatele energií svým známým nebo přátelům? Na to se mimo jiné ptala ve svém výzkumu „Spokojenost s dodavateli energií“ agentura STEM/MARK. Z výsledků průzkumu, které agentura zveřejnila začátkem roku 2021, vyplynulo, že titul nejdoporučovanějšího dodavatele energií získaly MND, Moravské naftové doly.

Do průzkumu bylo zapojeno 2 223 českých domácností. Jednotliví respondenti, byli dotazováni, do jaké míry by svého dodavatele energií doporučili. Výsledky byly měřeny metodou NPS (Net Promoter Score), která hodnotí, v jaké míře jsou respondenti ochotni doporučit přátelům nebo známým svého dodavatele energií. Skóre NPS se pohybuje v rozpětí mezi 100 a −100. Čím blíže je 100, tím více zákazníci daného dodavatele doporučují, a naopak. Z celkových výsledků vyplynulo, že získat od zákazníků doporučení je v energetice obtížné. Potvrdil to průměr NPS celého odvětví, který se se pohybuje jen kolem hodnoty 11 a běžná jsou i záporná čísla. MND, Moravské naftové doly dosáhly v porovnání s ostatními dodavateli vysoce nadprůměrného výsledku s hodnotou 35 a míra doporučení zákazníků je pro energetiku u MND mimořádná.

Následující graf ukazuje pořadí jednotlivých dodavatelů energií i s průměrem celého odvětví

Zdroj: STEM/MARK, NPS studie, 1/2021

Velmi nás těší vysoká míra ochoty zákazníků nás doporučit dále svým přátelům a známým. Je to pro nás současně i velký závazek, protože takové doporučení není vůbec běžné. Získaného pomyslného titulu „nejdoporučovanější dodavatel energií“ si proto velmi vážíme a vynaložíme maximum úsilí, aby s námi zákazníci byli spokojeni i v budoucnu,“ komentuje Jan Sýkora, ředitel marketingu a komunikace.

Co zákaznici nejvíce oceňují na MND?

Při výběru svého dodavatele energií jsou zákazníci stále nejvíce motivováni cenou a dlouhodobou výhodností. MND již od svého vstupu na trh s energiemi nabízejí dlouhodobě výhodné energie. Hlídají ceny plynu a elektřiny zákazníkům tak, aby jim zůstaly výhodné dlouhodobě. Plyn z první ruky dodávají přímo od těžaře, bez zbytečných prostředníků, automaticky s 6% slevou jako prémií za věrnost.

Důležitá je také samotná komunikace s dodavatelem energií. MND mají k dispozici bezplatnou zákaznickou linku, na kterou je možné volat sedm dní v týdnu od 8 do 20 hodin. Proškolený operátor pomůže s jakoukoliv životní situací spojenou s energiemi. Jednat se může nejen o nezávaznou kalkulaci, kterou jim vypracuje zdarma, ale třeba i o pomoc s převodem energií v důsledku stěhování.

Zákaznici u MND velmi oceňují jednoduché a srozumitelné dokumenty, díky kterým je hned od počátku jasné, jaké jsou podmínky spolupráce. Všechny tyto dokumenty pak mohou podepsat pohodlně online přes mobil nebo počítač.

Topná sezóna se pomalu blíží, a tak je nyní nejvyšší čas promyslet, zda u svého dodavatele setrvat nebo zvážit jeho změnu. Ušetřit je totiž možné nemalé peníze. Jak postupovat? Stačí si nechat spočítat kalkulaci, porovnat ji se svým stávajícím vyúčtováním a rozhodnout se. Změna je snadná. Ročně svého dodavatele energií mění až 300 tisíc zákazníků.