Do Strnadovy opravny letadel Job Air Technic vstoupili slovenští miliardáři

Tomáš Lemešani 26. července, 12:00  -  Tomáš Lemešani
26. července, 12:00

Czechoslovak Group Jaroslava Strnada pouští do svého byznysu se servisem letadel nové investory. Polovinu firmy odevzdal slovenským podnikatelům Alexejovi Beljajevovi a Michalovi Lazarovi.

Optifin Invest slovenských miliardářů je spoluvlastníkem společnosti JOB AIR Technic, a to prostřednictvím společnosti Integra Capital, kde mají Czechoslovak Group a Optifin Invest poloviční podíl. Skupina Jaroslava Strnada firmu sídlící na letišti Mošnov převzala loni v srpnu v rámci restrukturalizace.

„Co se týče společného angažmá v záchraně leteckých opraven Job Air Technic, pro obě skupiny se jednalo o atraktivní projekt v oblasti služeb pro civilní letectví,“ potvrdil webu Euro.cz spojení mluvčí Czechoslovak Group Andrej Čírtek.

Job Air se zabývá především opravami letadel Boeing 737 a Airbus A320. Firma se dostala do problémů poté, co ji Česká exportní banka poslala kvůli milionovým dluhům do konkurzu.

Firma v říjnu 2015 získala soudní povolení k reorganizaci. S věřiteli se dohodla na splacení dluhů ve výši 800 milionů korun. Bývalý majitel - kontroverzní podnikatel Daneš Zátorský - neměl na výběr a kvůli podmínce věřitelů firmu prodal Czechoslovak Group.


O Strnadovi čtěte víc:

Zbrojař v úzkých. O Strnadovu firmu se zajímá NBÚ


Nový majitel mošnovské letecké opravny loni v prosinci předložil úřadům dokument, podle kterého hodlá do podniku nalít investiční pomoc. Kromě splácení dluhů chce postavit novou halu. To vytvoří 240 pracovních míst.

V případě Job Air Technic jde v pořadí již o třetí společnost, kterou Strnad, Beljajev a Lazar vlastní. Už od roku 2014 mají společnou firmu na výrobu brzdových systémů pro kolejová vozidla Dako CZ. Loni zase spojily síly v hutnické fabrice ZTS Metalurg se sídlem v Dubnici nad Váhom, která vyrábí komponenty pro železniční a zbrojní průmysl.

Stále aktuálním zůstává také vstup Jaroslava Strnada do popradského výrobce nákladních vagónů Tatravagónka. Dlouho avizovaná akvizice se navzdory potvrzení jednání firem pořád neuzavřela.

Čtěte také:

Zbrojař Strnad letadla neumí. Po „tučkách“ se zbavil i migů

Proč Trump odmítá Zemana? Prý i kvůli vývozu českých zbraní

Tržby Strnadovy Czechoslovak Group loni vzrostly o 39 procent na 6,6 miliardy

Za obchody se zbrojařem Strnadem půjdou před soud, připravuje se obžaloba

Tatra zvažuje výstavbu nové továrny v Arménii


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
5 tipů, proč se vyplatí operativní leasing
Prodám auto. Zn.: rychle a výhodně
Může vás šéf nutit, abyste zůstali v práci přesčas?
Kde o Vánocích čekají na váš dobrý skutek?
Pozor na změnu záloh na zdravotním a sociálním u OSVČ v roce 2018
Auta
I nástupce Subaru WRX STI dostane hybridní pohon. Ale…
Nový Volkswagen Touareg se představí v dubnu v Číně. Bude to hybrid
Test Range Rover Velar D300: Takhle má vypadat SUV
Retro: Ostré hatchbacky jsou s námi skoro 50 let. VW Golf GTI nebyl první
BMW postaví u Sokolova nový polygon. Testovat na něm bude hlavně autonomní vozy
Technologie
Vědci vytvořili nejmenší vánoční přání. Na poštovní známku by se jich vešlo 200 milionů
Hodnota všech kryptoměn je 30krát vyšší než na začátku roku
Intel chce hardwarově uzamknout systém ME, nebude možné se vrátit na starší firmware
Epson Moverio BT-300: vyzkoušeli jsme létání s dronem v brýlích pro rozšířenou realitu
Američané natočí remake seriálu IT Crowd. Zkusí to už potřetí
Hry pro příležitostné hráče