Na YouTube se cení i ten nejhloupější nápad - Euro.cz

Přihlášení

To je blbý, to se bude líbit. Na YouTube se cení i ten nejhloupější nápad

,
To je blbý, to se bude líbit. Na YouTube se cení i ten nejhloupější nápad
Zdroj: shuttershock

Slovo celebrita je jen jiný výraz pro označení „osobní značka“. A není dnes lepší způsob, jak si ji vybudovat, než se prosadit na YouTube.

Hollywoodské hvězdy mají k dispozici plátna kin, červené koberce při premiérách filmů a rozhovory, které jim pomáhají budovat jejich „značku“. Pro lidi, kteří žádnou hereckou školu nikdy neabsolvovali a sní o podobné kariéře, představuje řešení YouTube.

Největší internetový server pro sdílení videosouborů, který založili v únoru 2005 zaměstnanci PayPalu Chad Hurley, Steve Chen a Jawed Karim, dává unikátní šanci vyšvihnout se i tomu poslednímu outsiderovi.

Všeumělové z obýváku

Nejde to ale podle snadno. Žádná ze současných hvězd nezačala jako známá osobnost. Nejprve vytvořili zábavný obsah. Postupně si získali početné obecenstvo. A jsou s ním dodnes neustále ve spojení. Nepoužívají k tomu nic jiného než svůj talent, charisma.


Vaginální mapování či pronájem slepic: potrhlé nápady stvořily nové české milionáře

ilustrační foto


Současné hvězdy YouTube charakterizuje to, že jejich videa vždy působí profesionálně. Plánují je a natáčejí s velkou péčí. Téměř vždy používají speciální vybavení, špičkové kamery. Tráví hodně času střihem, své výtvory „ladí“ tak, aby působily přirozeně. Úspěšná videa jsou jen zřídkakdy natáčená jedním záběrem mobilním telefonem. A za druhé jim dělají reklamu. Nezdráhají se je sdílet s ostatními. Leitmotivem je přitáhnout předplatitele. A to jakýmkoli způsobem.

Únik od šikany

V roce 2014 se YouTube rozhodl spustit velkou kampaň. Chtěl ukázat svoji sílu, svoje možnosti. Jednou z prvních celebrit, kterou si vybral na svoje billboardy v New Yorku, byla mladá žena Bethany Mota ze severní Kalifornie.

Jak se nalíčit: tohle video Bethany Mota vidělo 7 milionů lidí

Youtuberka Bethany v té době vydělávala 40 tisíc dolarů měsíčně propagací nejrůznějšího zboží. Nedělala v podstatě nic jiného, než že točila videa ukazující sebe či jiné lidi s právě uskutečněnými nákupy.

A proč se do toho pustila? Tvorba krátkých filmů pro ni představovala únik od kybernetické šikany, kterou dříve trpěla. Video, v němž o svém traumatizujícím zážitku hovořila, bylo pozoruhodné naprostou otevřeností.

Hlavně roztomile!

Podobně se prosadili i další. Například rodiče malého Ryana točili svého rozesmátého klučíka, jak otevírá krabice s hračkami. První videa byla hodně jednoduchá, spontánní. Jiní rodiče na ně koukali, aby zjistili, které hračky děti nejvíce vzrušují.

Zájem o videa s Ryanem rychle stoupal a výrobci hraček pochopili, že se jim naskýtá ohromná šance. Sami začali dodávat svoje produkty do bytu malé hvězdy. A výsledek? Více než deset milionů předplatitelů, miliardy (!) zhlédnutí. S rostoucí sledovaností a tučnějšími šeky se ale videa stala profesionálními… a méně přirozenými.

Článek vyšel v magazínu Profit

Čtěte také:

Češi věří více youtuberům než politikům

S youtuberem proti kryptoměnám. Polská centrální banka vede skrytou antikampaň

 Hlavní vchod do centrály Polské centrální banky


Diskuze