Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Pomozte ochránit uživatele internetu a zachovat svobodný internet

12. září se bude v Evropském parlamentu hlasovat o evropské směrnici o autorském právu.…

Konference o coworkingu TechoCon 2018

Kanceláře se čím dál rychleji mění, práce v nich stejně tak. Jak funguje moderní…

Konec výmluvám a začátek mluvení anglicky se blíží!

Lidský druh je mistrem ve vymlouvání se. Vymlouváme se na počasí, na únavu, na děti, na…

To je blbý, to se bude líbit. Na YouTube se cení i ten nejhloupější nápad

Jaroslav Matějka 22. února, 10:01  -  Jaroslav Matějka
22. února, 10:01

Slovo celebrita je jen jiný výraz pro označení „osobní značka“. A není dnes lepší způsob, jak si ji vybudovat, než se prosadit na YouTube.

Hollywoodské hvězdy mají k dispozici plátna kin, červené koberce při premiérách filmů a rozhovory, které jim pomáhají budovat jejich „značku“. Pro lidi, kteří žádnou hereckou školu nikdy neabsolvovali a sní o podobné kariéře, představuje řešení YouTube.

Největší internetový server pro sdílení videosouborů, který založili v únoru 2005 zaměstnanci PayPalu Chad Hurley, Steve Chen a Jawed Karim, dává unikátní šanci vyšvihnout se i tomu poslednímu outsiderovi.

Všeumělové z obýváku

Nejde to ale podle snadno. Žádná ze současných hvězd nezačala jako známá osobnost. Nejprve vytvořili zábavný obsah. Postupně si získali početné obecenstvo. A jsou s ním dodnes neustále ve spojení. Nepoužívají k tomu nic jiného než svůj talent, charisma.


Vaginální mapování či pronájem slepic: potrhlé nápady stvořily nové české milionáře


Současné hvězdy YouTube charakterizuje to, že jejich videa vždy působí profesionálně. Plánují je a natáčejí s velkou péčí. Téměř vždy používají speciální vybavení, špičkové kamery. Tráví hodně času střihem, své výtvory „ladí“ tak, aby působily přirozeně. Úspěšná videa jsou jen zřídkakdy natáčená jedním záběrem mobilním telefonem. A za druhé jim dělají reklamu. Nezdráhají se je sdílet s ostatními. Leitmotivem je přitáhnout předplatitele. A to jakýmkoli způsobem.

Únik od šikany

V roce 2014 se YouTube rozhodl spustit velkou kampaň. Chtěl ukázat svoji sílu, svoje možnosti. Jednou z prvních celebrit, kterou si vybral na svoje billboardy v New Yorku, byla mladá žena Bethany Mota ze severní Kalifornie.

Jak se nalíčit: tohle video Bethany Mota vidělo 7 milionů lidí

Youtuberka Bethany v té době vydělávala 40 tisíc dolarů měsíčně propagací nejrůznějšího zboží. Nedělala v podstatě nic jiného, než že točila videa ukazující sebe či jiné lidi s právě uskutečněnými nákupy.

A proč se do toho pustila? Tvorba krátkých filmů pro ni představovala únik od kybernetické šikany, kterou dříve trpěla. Video, v němž o svém traumatizujícím zážitku hovořila, bylo pozoruhodné naprostou otevřeností.

Hlavně roztomile!

Podobně se prosadili i další. Například rodiče malého Ryana točili svého rozesmátého klučíka, jak otevírá krabice s hračkami. První videa byla hodně jednoduchá, spontánní. Jiní rodiče na ně koukali, aby zjistili, které hračky děti nejvíce vzrušují.

Zájem o videa s Ryanem rychle stoupal a výrobci hraček pochopili, že se jim naskýtá ohromná šance. Sami začali dodávat svoje produkty do bytu malé hvězdy. A výsledek? Více než deset milionů předplatitelů, miliardy (!) zhlédnutí. S rostoucí sledovaností a tučnějšími šeky se ale videa stala profesionálními… a méně přirozenými.

Článek vyšel v magazínu Profit

Čtěte také:

Češi věří více youtuberům než politikům

S youtuberem proti kryptoměnám. Polská centrální banka vede skrytou antikampaň



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Nabídka ropy roste na rekordní úrovně
O kolik se od ledna zvýší důchody?
Jak poznat české padělané bankovky a koruny?
Jak moc je zdraví nebezpečný život on-line?
Jak je to s platbou zdravotního pojištění v penzi?
Auta
Za řídítky KTM 790 Duke: Skalpel, prosím
Peugeot veze do Paříže koncept nového kupé. Bude to nástupce slavné 504?
Srovnání: Audi e-tron je větší než I-Pace a EQC, ale má nižší dojezd a je pomalejší
Videodojmy: Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi EAT6
Čtyřdveřový Mercedes-AMG GT přichází také jako civilní 43 4Matic+. Pomalý vážně není
Technologie
AMD vydalo 45W mobilní Ryzeny s grafikou Vega. Notebooky s nimi ale zatím chybí
Tržní podíly výrobců GPU za Q2 2018: Aktualizace, údaje pro Radeony byly chybné
12. Mezinárodní den proti DRM. Kampaň upozorňuje na negativní dopady ochran
Google může vzdáleně měnit konfiguraci Androidu. Omylem zapínal úsporný režim
Prodeje samostatných grafických karet v Q2 2018: všechno jinak, podíl Nvidie klesnul
Hry pro příležitostné hráče