Výrobce sporťáků McLaren si věří. Chce zvýšit prodeje o 200 procent

12. května 2016, 08:30  -  Jiří Červenka
12. května 2016, 08:30

Britská společnost McLaren Automotive plánuje velký růst. V následujících letech proto bude investovat do vývoje milardu liber.

McLaren, to nejsou jen závodní monoposty Formule 1, ale také exkluzivní sportovní automobily se zcela výjimečným rodokmenem. Společnost sídlící v britském Wokingu se těší stabilní ziskovosti, chce ale růst. V následujících šesti letech proto investuje do vývoje miliardu liber (přibližně 34 miliard korun) a uvede na trh 15 nových produktů. Listu Automotive News to řekl generální ředitel McLarenu Nick Gibbs.

Výsledkem investic má být dramatické navýšení počtu prodaných vozů. Zatímco v roce 2015 poslal McLaren do světa 1654 karbonových sporťáků, v roce 2022 chce být na ročním objemu „4500 až 5000 aut“, uvedl Gibbs. To by představovalo růst až o dvě stě procent za sedm let.

Prostředky na investice nepřijdou od investorů, Gibbs si na ně podle svých slov „musí vydělat‘. Plán počítá s udržením hospodářského výsledku v černých číslech, avšak s relativně malou ziskovostí. Volné peníze půjdou právě do vývoje. Ten by měl přinést nové motory i platformy, do nových segmentů se však McLaren pouštět nehodlá. I nové produkty mají být dvoumístné sportovní automobily s motorem uloženým uprostřed. Ředitel se ale nechal slyšet, že „více než polovina“ modelové řady roku 2022 bude mít hybridní pohon.

McLaren má sice jako malosériový výrobce výjimku z flotilových limitů CO2, ale snižovat emise musí i tak. Do roku 2022 mají emise vozů McLaren klesnout z dnešních cca 250 gramů na kilometr asi na polovinu.

Automobilka dnes vyrábí 10 modelů, respektive 10 variant tří základních modelových řad. Nejdostupnějším modelem je McLaren 540C za ceny od 126 tisíc liber (4,3 milionu korun). Díky motoru V6 3,8 l twin-turbo o výkonu 397 kW akceleruje z nuly na 100 km/h za 3,5 sekundy a na 200 km/h za 10,5 sekundy. Umí se rozjet až na 320 km/h. Na vrcholu nabídky pak stojí nekompromisní McLaren P1 GTR.


Čtěte dále:

Pagani Huayra Pearl: když je standard za 35 milionů moc všední

Nový, silnější a hezčí Nissan GT-R dorazil do Česka. Podívejte se

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
3 věci, na které není dobré zapomínat před odjezdem na služební cestu
Daňové přiznání za rok 2017: Změny u daňového zvýhodnění na děti a daňového bonusu
Bez potřebné doby pojištění vám důchod nedají
Auta
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce…
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Pokuta za pád z kola? Absurdní, ale ne víc než jiné pokuty za nehodu [komentář]
Technologie
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Mlácení dělníků, smrt v kantýně aneb Jak se dělá iPhone X
Nereferenční Radeony Vega konečně tady? PowerColor chystá vydání před koncem listopadu
Cnews FM: Platíme mobilem s Android Pay. Vydrží nám to? [podcast]
Desky platformy Intel Z390 už existují. V Sandře se objevil model od SuperMicro
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít