Výrobce sporťáků McLaren si věří. Chce zvýšit prodeje o 200 procent

12. května 2016, 08:30  -  Jiří Červenka
12. května 2016, 08:30

Britská společnost McLaren Automotive plánuje velký růst. V následujících letech proto bude investovat do vývoje milardu liber.

McLaren, to nejsou jen závodní monoposty Formule 1, ale také exkluzivní sportovní automobily se zcela výjimečným rodokmenem. Společnost sídlící v britském Wokingu se těší stabilní ziskovosti, chce ale růst. V následujících šesti letech proto investuje do vývoje miliardu liber (přibližně 34 miliard korun) a uvede na trh 15 nových produktů. Listu Automotive News to řekl generální ředitel McLarenu Nick Gibbs.

Výsledkem investic má být dramatické navýšení počtu prodaných vozů. Zatímco v roce 2015 poslal McLaren do světa 1654 karbonových sporťáků, v roce 2022 chce být na ročním objemu „4500 až 5000 aut“, uvedl Gibbs. To by představovalo růst až o dvě stě procent za sedm let.

Prostředky na investice nepřijdou od investorů, Gibbs si na ně podle svých slov „musí vydělat‘. Plán počítá s udržením hospodářského výsledku v černých číslech, avšak s relativně malou ziskovostí. Volné peníze půjdou právě do vývoje. Ten by měl přinést nové motory i platformy, do nových segmentů se však McLaren pouštět nehodlá. I nové produkty mají být dvoumístné sportovní automobily s motorem uloženým uprostřed. Ředitel se ale nechal slyšet, že „více než polovina“ modelové řady roku 2022 bude mít hybridní pohon.

McLaren má sice jako malosériový výrobce výjimku z flotilových limitů CO2, ale snižovat emise musí i tak. Do roku 2022 mají emise vozů McLaren klesnout z dnešních cca 250 gramů na kilometr asi na polovinu.

Automobilka dnes vyrábí 10 modelů, respektive 10 variant tří základních modelových řad. Nejdostupnějším modelem je McLaren 540C za ceny od 126 tisíc liber (4,3 milionu korun). Díky motoru V6 3,8 l twin-turbo o výkonu 397 kW akceleruje z nuly na 100 km/h za 3,5 sekundy a na 200 km/h za 10,5 sekundy. Umí se rozjet až na 320 km/h. Na vrcholu nabídky pak stojí nekompromisní McLaren P1 GTR.


Čtěte dále:

Pagani Huayra Pearl: když je standard za 35 milionů moc všední

Nový, silnější a hezčí Nissan GT-R dorazil do Česka. Podívejte se

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Prezidentské volby 2018: vše, co potřebujete vědět o druhém kole
7 důvodu, proč nevolit Miloše Zemana
Na co si dát pozor při vyplňování přehledu pro zdravotní pojišťovnu?
Kolik si odkládat na penzi?
7 důvodu, proč nevolit Jiřího Drahoše
Auta
Audi RS 3 je lidový supersport. Podívejte se, jak při…
Wankel od Mazdy míří jako generátor do autonomních elektromobilů Toyota
Nissan Design Europe slaví 15 let. Toto je 15 nejlepších aut, která zde vznikla
Mercedes končí s vidlicovými šestiválci. Přejde jen na ty řadové
Kvíz: Poznáte model auta jen podle fotky interiéru?
Technologie
Restarty po opravách díry Spectre se týkají i dalších CPU Intel, problém s AMD vyřešen
Pohodlí je důležitější než bezpečnost. Dvoufázové ověření účtů používá jen 10 % uživatelů Googlu
GDDR6 bude rychlejší, než jsme čekali. Samsung uvádí čipy běžící na taktu 18,0 GHz
První Age of Empires se vrací po 20 letech. 4K remaster vyjde za měsíc a bude levný
Takhle budou za pár let vypadat hry. Unity je v nejlepší formě
Hry pro příležitostné hráče