V hlavní roli tepláky. Phelps se dopustil sponzorského faux pas

Adam Štěpánek 18. srpna 2016, 17:13  -  stp
18. srpna 2016, 17:13

Nejúspěšnější olympionik historie Michael Phelps si zadělal na problém. Slavný plavec, který má exkluzivní smlouvu se společností Under Armour, se nechal na obálku časopisu vyfotit v oblečení firmy Nike, které díky tomu vydělá statisíce dolarů.

Dominantou obálky nejnovějšího čísla prestižního sportovního magazínu Sports Illustrated mělo být čtrnáct medailí tří velkých hrdinů olympiády v Riu – plavců Michaela Phelpse a Katie Ledecké a gymnastky Simone Bilesové. Nakonec se ale nejvíce mluví o malém detailu ve spodní části obrázku – logu Nike na Phelpsových teplácích.

Phelps je totiž od roku 2010 tváří konkurenční značky Under Armour, se kterou má exkluzivní smlouvu. Nejúspěšnější olympionik historie si teď pořádně zavařil. Špičkoví sportovci totiž za propagaci značek inkasují miliony dolarů, a týmy kolem nich tak pečlivě hlídají, aby nedocházelo k žádným prohřeškům.

Medaile? Nezájem. Na obálce Sports Illustrated se nejvíc řeší Phelpsovy tepláky (Zdroj: SI)

Tenhle je přitom pořádný. Sports Illustrated má dosah přes 18 milionů čtenářů a Nike podle odhadů dostane za vystavení značky přes 450 tisíc dolarů. „Tahle obálka půjde rovnou na zeď Nike,“ říká Rick Burton, bývalý šéf marketingu Mezinárodního olympijského výboru. „Zato v Under Armour teď za zavřenými dveřmi musí zuřit.“

Celá situace je komplikovaná. Nike je totiž oficiálním partnerem Amerického olympijského výboru a její oblečení musí sportovci nosit všude, tedy i na předávání medailí. Phelps šel na focení obálky přímo z oficiální akce. To však skýtá další problém, protože na videu ze zákulisí je patrné, že má na sobě boty Under Armour. Press centrum, kde k focení došlo, přitom patří do olympijských prostor. Phelps tak v této „detektivce“ prakticky poškodil obě společnosti.

Mluvčí Under Armour Danielle Dalyová a Phelpsův agent se faux pas snažili zahladit tvrzením, že fenomenálnímu plavci prostě nezbylo nic jiného, než mít tepláky Nike na sobě, protože mu to přikazovaly regule. Další tři nejmenované osoby, které se focení zúčastnily, však jakékoliv takové požadavky odmítají.


Dále čtěte:

Olympiáda jako boj sponzorů

Povýšení, trojnásobný plat a velká vize. Nike věří Parkerovi


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Valorizace 2018: kolik si od ledna důchodci polepší?
Jak se bude v roce 2018 počítat čistá mzda v ČR a jak na Slovensku?
Kdy budou jarní prázdniny ve vašem okrese?
Až 50 % můžete ušetřit při odesílání balíků do zahraničí. Kde a u koho?
Jak dlouho ještě cena bitcoinu poroste?
Auta
Mazda MX-5 dostala motor 1.5 Turbo. Má 210 koní 268 Nm
Dacia Duster opět bohatým bere a chudým dává (první jízdní dojmy)
McLaren Senna je extrémní okruhový nástroj za 22 milionů. Už je vyprodaný
Retro: Lamborghini LM002 měl být původně stíhací off-road pro armádu
Renault-Alpine A110 bude zábavné a rychlé auto. I s automatem
Technologie
Panelové prostředí přináší multitasking do betaverze e-mailu Outlook.com
AOC ohlásil herní monitory Agon³ s 0,5ms odezvou. Staví na prohnutých TN panelech s HDR
Další hudební půjčovna v Česku. Amazon Music chce ohrozit pozici Spotify
Apple chce koupit Shazam za 400 milionů dolarů
Instagram testuje samostatný komunikátor. Chtěl by chat oddělit od hlavní sociální sítě
Hry pro příležitostné hráče