V hlavní roli tepláky. Phelps se dopustil sponzorského faux pas - Euro.cz

Přihlášení

V hlavní roli tepláky. Phelps se dopustil sponzorského faux pas

,
V hlavní roli tepláky. Phelps se dopustil sponzorského faux pas
Zdroj: čtk

Nejúspěšnější olympionik historie Michael Phelps si zadělal na problém. Slavný plavec, který má exkluzivní smlouvu se společností Under Armour, se nechal na obálku časopisu vyfotit v oblečení firmy Nike, které díky tomu vydělá statisíce dolarů.

Dominantou obálky nejnovějšího čísla prestižního sportovního magazínu Sports Illustrated mělo být čtrnáct medailí tří velkých hrdinů olympiády v Riu – plavců Michaela Phelpse a Katie Ledecké a gymnastky Simone Bilesové. Nakonec se ale nejvíce mluví o malém detailu ve spodní části obrázku – logu Nike na Phelpsových teplácích.

Phelps je totiž od roku 2010 tváří konkurenční značky Under Armour, se kterou má exkluzivní smlouvu. Nejúspěšnější olympionik historie si teď pořádně zavařil. Špičkoví sportovci totiž za propagaci značek inkasují miliony dolarů, a týmy kolem nich tak pečlivě hlídají, aby nedocházelo k žádným prohřeškům.

 Obálka časopisu Sports Illustrated (Zdroj: Sports Illustrated)
Medaile? Nezájem. Na obálce Sports Illustrated se nejvíc řeší Phelpsovy tepláky (Zdroj: SI)

Tenhle je přitom pořádný. Sports Illustrated má dosah přes 18 milionů čtenářů a Nike podle odhadů dostane za vystavení značky přes 450 tisíc dolarů. „Tahle obálka půjde rovnou na zeď Nike,“ říká Rick Burton, bývalý šéf marketingu Mezinárodního olympijského výboru. „Zato v Under Armour teď za zavřenými dveřmi musí zuřit.“

Celá situace je komplikovaná. Nike je totiž oficiálním partnerem Amerického olympijského výboru a její oblečení musí sportovci nosit všude, tedy i na předávání medailí. Phelps šel na focení obálky přímo z oficiální akce. To však skýtá další problém, protože na videu ze zákulisí je patrné, že má na sobě boty Under Armour. Press centrum, kde k focení došlo, přitom patří do olympijských prostor. Phelps tak v této „detektivce“ prakticky poškodil obě společnosti.

Mluvčí Under Armour Danielle Dalyová a Phelpsův agent se faux pas snažili zahladit tvrzením, že fenomenálnímu plavci prostě nezbylo nic jiného, než mít tepláky Nike na sobě, protože mu to přikazovaly regule. Další tři nejmenované osoby, které se focení zúčastnily, však jakékoliv takové požadavky odmítají.


Dále čtěte:

Olympiáda jako boj sponzorů

Povýšení, trojnásobný plat a velká vize. Nike věří Parkerovi