V hlavní roli tepláky. Phelps se dopustil sponzorského faux pas

Adam Štěpánek 18. srpna 2016, 17:13  -  stp
18. srpna 2016, 17:13

Nejúspěšnější olympionik historie Michael Phelps si zadělal na problém. Slavný plavec, který má exkluzivní smlouvu se společností Under Armour, se nechal na obálku časopisu vyfotit v oblečení firmy Nike, které díky tomu vydělá statisíce dolarů.

Dominantou obálky nejnovějšího čísla prestižního sportovního magazínu Sports Illustrated mělo být čtrnáct medailí tří velkých hrdinů olympiády v Riu – plavců Michaela Phelpse a Katie Ledecké a gymnastky Simone Bilesové. Nakonec se ale nejvíce mluví o malém detailu ve spodní části obrázku – logu Nike na Phelpsových teplácích.

Phelps je totiž od roku 2010 tváří konkurenční značky Under Armour, se kterou má exkluzivní smlouvu. Nejúspěšnější olympionik historie si teď pořádně zavařil. Špičkoví sportovci totiž za propagaci značek inkasují miliony dolarů, a týmy kolem nich tak pečlivě hlídají, aby nedocházelo k žádným prohřeškům.

Medaile? Nezájem. Na obálce Sports Illustrated se nejvíc řeší Phelpsovy tepláky (Zdroj: SI)

Tenhle je přitom pořádný. Sports Illustrated má dosah přes 18 milionů čtenářů a Nike podle odhadů dostane za vystavení značky přes 450 tisíc dolarů. „Tahle obálka půjde rovnou na zeď Nike,“ říká Rick Burton, bývalý šéf marketingu Mezinárodního olympijského výboru. „Zato v Under Armour teď za zavřenými dveřmi musí zuřit.“

Celá situace je komplikovaná. Nike je totiž oficiálním partnerem Amerického olympijského výboru a její oblečení musí sportovci nosit všude, tedy i na předávání medailí. Phelps šel na focení obálky přímo z oficiální akce. To však skýtá další problém, protože na videu ze zákulisí je patrné, že má na sobě boty Under Armour. Press centrum, kde k focení došlo, přitom patří do olympijských prostor. Phelps tak v této „detektivce“ prakticky poškodil obě společnosti.

Mluvčí Under Armour Danielle Dalyová a Phelpsův agent se faux pas snažili zahladit tvrzením, že fenomenálnímu plavci prostě nezbylo nic jiného, než mít tepláky Nike na sobě, protože mu to přikazovaly regule. Další tři nejmenované osoby, které se focení zúčastnily, však jakékoliv takové požadavky odmítají.


Dále čtěte:

Olympiáda jako boj sponzorů

Povýšení, trojnásobný plat a velká vize. Nike věří Parkerovi


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Známé tváře a volby: Které známé osobnosti podporují ANO, KSČM, či ODS?
Chcete půjčku vyřídit online?
Jaký má vliv sdílené ubytování na českou ekonomiku?
Po svatbě vás vyřizování na úřadech nemine!
Máté nízké příjmy? Do penze odejděte už v prosinci
Auta
Nový Jeep Compass má za sebou testy IIHS. Obstál bez…
Na dálnici D1 bylo spuštěno další úsekové měření. Je totiž potřeba vybrat více peněz
Porsche 718 Boxster a Cayman GTS se mohou pochlubit vyšším výkonem
Podruhé a lépe. Surface Book 2 je rychlejší, lépe vybavený a může být zcela tichý
Příval malých crossoverů na český trh nebere konce. Dnes dorazil Citroën C3 Aircross
Technologie
Google převlékne Kalendář do Material Designu. Takhle bude vypadat
Seznamu se daří. Stejně jako Google žije primárně z reklamy
Tip: Jak získat Windows 10 Fall Creators Update co nejdříve?
Google překvapil. Kvůli lepším fotkám navrhl vlastní procesor
Už i pevným diskem se dá špehovat, funguje jako mikrofon. Hrozba pro bezpečnost
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít