V ČR funguje první Supercharger, rychlonabíječka pro elektromobily Tesla - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

V ČR funguje první Supercharger, rychlonabíječka pro elektromobily Tesla

,
V ČR funguje první Supercharger, rychlonabíječka pro elektromobily Tesla

Šest stojanů Tesla Supercharger zprovoznila na nabíjecí stanici Humpolec-Vystrkov společnost E.ON.

Majitelé luxusních amerických elektromobilů značky Tesla mohou nově využívat předností rychlonabíječky Tesla Supercharger i v České republice. Šest stojanů Supercharger vyrostlo na nabíjecí stanici společnost E.ON u Humpolce na 90. kilometru dálnice D1.

Vozy Tesla lze samozřejmě nabíjet i z běžné domácí sítě, popřípadě domácí rychlonabíječkou. Supercharger však zvládne obnovit kapacitu baterií daleko rychleji. Zatímco z domácí 220V zásuvky se baterie nestihne plně nabít ani za celou noc, Supercharger to zvládne za 75 minut. A co je ještě důležitější, za půl hodiny nabíjení lze získat dostatek energie k ujetí vzdálenosti přes 270 km. Na 80 % kapacity se baterie nabije za 40 minut.

Po celém světě je aktuálně v provozu 684 stanic Tesla Supercharger, z toho 285 v USA, 248 v Evropě a 108 v Číně. Z evropských zemí je jich nejvíc v Německu (68), Francii (40) a Velké Británii (33). Nabíjecích stojanů Supercharger je ve stanicích celkem 4157, takže provozovna u Humpolce přesně odpovídá celosvětovému průměru šest stojanů na jednu stanici.

Řidiči vozů Tesla mohou vyhledávat stanice v palubní navigaci a posléze sledovat průběh dobíjení v aplikaci na svém chytrém telefonu, zatímco například sedí v blízké kavárně.

Rychlonabíječky Supercharger přibývají relativně rychle. Zůstaneme-li v Evropě, jen tento týden byly otevřeny nové stanice Tesla Supercharger také v rakouském Liezenu a Innsbrucku a v katalánské Valencii.


Čtěte dále:

Smrtelné nehody Tesly připomněly, že její „Autopilot“ vážně není autopilot

Tesla Model S přijíždí s novou tváří, kratším nabíjením a lepším vzduchem v kabině


Ohodnoťte tento článek
Diskuze