Úspěch japonské whisky má podpořit domácí slad

Pavel Michl 27. dubna 2016, 11:26  -  mic
27. dubna 2016, 11:26

Japonská whisky si v posledních letech získává uznání po celém světě a její produkce stoupá. Profit z toho nemají jen destilérky, ale začínají ho pociťovat také farmáři. Dosud především ti zahraniční, Japonci se ovšem postupně vydávají směrem k vlastní produkci sladu. Tamní zemědělství tak prochází proměnou od rýže k ječmenu.

„Kdybyste před dvěma lety hledali na internetu v Hongkongu něco o japonské whisky, nic byste nenašli,“ řekl agentuře Bloomberg Aaron Chan, majitel hongkongského baru. „Nyní si japonská whisky získává jednoznačně více a více publicity.“

Zájem o drahou japonskou whisky je ve všech vyspělých zemích na světě, minulý rok tamní výrobci vyvezli do zahraničí whisky za rekordních 95 milionů dolarů (2,25 miliard korun). Nejvíce alkoholického nápoje Japonci přitom spotřebovávají doma. V reakci na to destilérky v ostrovní zemi rozšiřují svoji výrobu.

Japonsko dosud k výrobě whisky zemědělské suroviny převážně dováží. Země je druhým největším dovozcem sladu na světě. V minulém roce jeho import vzrostl o dvacet procent, za posledních deset let se téměř zčtyřnásobil. Hlavními importéry ječmene do Japonska jsou Austrálie, Kanada a Spojené státy, na whisky boomu ale v posledních letech vydělávají hlavně zemědělci z Velké Británie a Německa. Jejich rozmach se ale může zastavit.


Přečtěte si: Blended whisky za 80 tisíc? Prémiové single malts mají konkurenci


Destilérky totiž preferují slad od lokálních zemědělců, ačkoli je dražší než dovážený. Podle lihovarů je pak whisky kvalitnější a má specifickou příchuť, o kterou má být ještě větší zájem. V zemi tak vznikají produktové řetězce začínající už u rolníků typicky z japonského vnitrozemí.

„Chci vytvořit whisky s příchutí Chichibu. Věřím, že o to bude zájem po celém světě,“ tvrdí Ichiru Akuto, majitel Venture Whisky. Chichibu je město v samotném středu Japonska.

Farmáři to kvitují – zájem o rýži, jejich tradiční artikl, vzhledem k slábnoucí domácí poptávce upadá. Produkce sice stále mírně roste, ale v posledních třech letech kvůli poklesu populace klesá spotřeba rýže v Japonsku o zhruba 80 tisíc tun ročně. Ječmen lze navíc pěstovat v období od listopadu do května, kdy má rýže „volno“.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Babišov: 10 důvodů, proč ANO vyhrálo volby
Investujeme do podílových fondů
Jak získat hypotéku, nebo půjčku, kterou vám banka odmítá schválit
Kdo vlastní naše pojišťovny?
5 věcí, které si pamatujte o dokumentárním akreditivu
Auta
Šéf VW Matthias Müller se obul do Tesly: „Vyhazují stovky…
Video: Podívejte se, jak Tatra zdolala jednu z nejvyšších uměle vytvořených překážek světa
Navrhují automobilky auta na míru bariérovým testům? Nový test IIHS ukázal, že spíše ne
Porsche 911 Carrera T má kratší manuální převodovku a nižší hmotnost
Volkswagen California Ocean 2.0 TDI 150 kW a malý výlet za velkým větrem
Technologie
Vodafone reaguje na konkurenci. Za 599 Kč nabídne neomezený LTE internet na doma
Compact od Sharpu dostojí svému názvu. Navíc má nejrychlejší displej
Zotac uvádí krátkou GeForce GTX 1080 Ti s vodním chlazením, pro kompaktní highendová PC
OLED, QLED a Smart TV. Jaké jsou nejlepší televizory roku 2017?
Jak (ne)funguje propojení počítače s mobilem ve Windows 10 Fall Creators Update?
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít