Stůl z křídla, batoh ze sedačky a hodiny z okénka. V Lufthanse změnili dopravní letadlo k nepoznání - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Stůl z křídla, batoh ze sedačky a hodiny z okénka. V Lufthanse změnili dopravní letadlo k nepoznání

, Tomáš Bohuslav,

Osudy velkých dopravních letounů mohou být různé. Některé z nich se v důsledku tragických nehod zaslouženého „odchodu do penze“ ani nedočkají, z jiných se stanou muzejní exponáty, další poslouží jako cenný zdroj náhradních součástek. V německé Lufthanse však nyní přišli s poměrně neotřelým řešením. Vedení aerolinek se totiž rozhodlo jeden ze svých vyřazených strojů rozebrat a rozřezat na tisíce dílů, a z nich posléze vytvořit mimo jiné i designově velice povedené kusy nábytku.

Ačkoliv ještě relativně nedávno létal Airbus A340-600 s imatrikulací D-AIHO v barvách německých státních aerolinek z jednoho konce světa na druhý, nyní z něj doslova zbyly už jen kusy kovu. Ne však jen tak ledajaké. Za tyto kusy kovu jsou zákazníci ochotni zaplatit v přepočtu i desítky tisíc korun. Jsou totiž součástí kolekce luxusního nábytku a doplňků, které si nesmí nechat ujít žádný opravdový nadšenec do aviatiky.

A co vše lze za tyto peníze pořídit? Nabídka je vskutku bohatá – počínaje konferenčními stolky přes nástěnné bary či hodiny až po pánské brašny či stylově vypadající batohy, jež navíc zdobí nápis „příliš cenné, aby bylo vyhozeno“. Každý si zde zkrátka přijde na své.

Zrecyklováno bylo 92 procent letounu

Ceny zmíněných barů se pohybují v rozmezí od 1 327 do 1 660 dolarů (cca 31 až 37 tisíc korun), v případě stolků si musejí zájemci připravit dokonce od 1 550 do 3 300 dolarů, tedy zhruba 35 až 74 tisíc korun.

Důvod takto vysokých cen je podle Sebastiana Riedla, vedoucího společnosti Miles & More, která s německým státním dopravcem na celém projektu spolupracovala, více než zřejmý: „Kolekce Lufthansa Upcycling je speciální tím, že se jedná o něco, díky čemu se podařilo zachovat ducha letounu. Existuje spousta možností, jak vdechnout vyřazeným materiálům druhý život.“

Pro účely projektu bylo zrecyklováno zhruba 92 procent inkriminovaného letounu, přičemž samotná demontáž tohoto 75 metrů dlouhého stroje zabrala úctyhodných deset týdnů.

Přízeň aerolinek si letadlo nezískalo

Čtyřmotorový Airbus A340 byl druhým nejdelším dopravním letadlem na světě. Ke svému prvnímu letu odstartoval v roce 1991, z důvodu nízkého zájmů ze strany jednotlivých aerolinek byla ovšem jeho produkce před osmi lety ukončena, jak připomíná web CNN. Na místo něj byl do flotily evropského výrobce zařazen typ A350, který se oproti svému předchůdci může pyšnit o poznání nižší spotřebou paliva.

Přečtěte si také:

Místo lodí tanky. Jordánské město láká na potápění v nevšedním podmořském světě¨

Létejte jako císař. Japonské vládní jumbo je na prodej

Pilotem z ložnice. Japonský hotel nabízí pokoj s vlastním leteckým simulátorem

Ohodnoťte tento článek
Diskuze