Staronová slina amerických pilařů. Mladá generace mění trh - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Staronová slina amerických pilařů. Mladá generace mění trh

Tomáš Nídr,
Staronová slina amerických pilařů. Mladá generace mění trh
Zdroj: Tomáš Nídr

St. Louis je v USA synonymem pro pivo Budweiser, které tu už léta hraje prim. Popularita upozaďovaných minipivovarů ovšem nezadržitelně roste.

Do pivnice Schlafly v americkém městě St. Louis, která je umístěna v cihlové budově bývalé tiskárny, vrazí kolem poledne dva urostlí vousáči. „Chlapi, omlouvám se, ale kvůli dnešní sněhové kalamitě máme zavřeno. Nedorazila půlka personálu,“ vítá návštěvu nepříznivou zprávou Stephen Hale. „To chápeme, my se sněhem zápasíme od čtyř ráno,“ vyklubou se z hostů řidiči sněžných pluhů. „To je jiná. Pro hrdiny tu vždycky něco máme. Vezměte si každý tady z ledničky láhev toho, co vám nejvíc chutná. Na účet podniku. A přijďte večer. To už bude otevřeno,“ hlaholí proplešatělý sládek.

Ve stínu orlích křídel

Hale se jako spoluzakladatel stará o PR své firmy skvěle. „Vítejte v první pivnici, která v St. Louis otevřela po prohibici,“ říká svérázný šedesátník v kiltu a kšiltovce. Naráží na těžké časy na přelomu 20. a 30. let minulého století, kdy zákaz obchodu s alkoholem pročistil trh. Přežili jen největší hráči, kteří se na čas orientovali na limonády a po skončení prohibice začali díky svému náskoku ve stáčecí infrastruktuře a distribuční síti dominovat. Tak jako Budweiser, který ze své centrály v největším městě státu Missouri po desetiletí kraloval americkému trhu v duchu svého sloganu The King of Beers — tedy „Král piv“.

„Když jsme v roce 1991 začínali a rozhodli se otevřít právě tady v stínu orlích křídel, lidé se nám smáli a říkali, že jsme se pomátli,“ říká Hale s odkazem na orla…

Článek je součástí sekce Premium a je dostupný jen pro předplatitele

Už máš předplatné?