Slavný inženýr Porsche Norbert Singer: Závodní auto není tank - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Slavný inženýr Porsche Norbert Singer: Závodní auto není tank

,
Slavný inženýr Porsche Norbert Singer: Závodní auto není tank
Zdroj: Archiv Porsche

Před půlstoletím v Le Mans poprvé zvítězila značka Porsche. Začala tím desítky let trvající hegemonie, za níž stojí i Norbert Singer, rodák z Chebu.

„Dneska je váš první den v práci a vy máte zpoždění, proč?“ ozvalo se v pondělí 2. března 1970 v telefonu. Mladý absolvent Technické univerzity v Mnichově ničemu nerozuměl. Během chvíle ale Norbert Singer nečekaný hovor ze stuttgartské automobilky Porsche pochopil. Přijali jej do závodního oddělení, ovšem po pohovoru se mu zapomněli ozvat. Singer si rychle zabalil nejpotřebnější věci a hned v úterý se hlásil v automobilce. Se značkou pak strávil několik desetiletí a jako jeden z hlavních inženýrů byl nejen u toho, když se vyhrávaly nejznámější závody světa a bořily rychlostní rekordy, ale také u tragických nehod. I on sám skončil na mnoho týdnů v nemocnici, když jej v depu popálilo hořící palivo. „To byl jeden z nejhorších dnů mého života,“ popisuje Norbert Singer v exkluzivním rozhovoru pro týdeník Euro.

Jak na těch uplynulých padesát let vzpomínáte?

Před půlstoletím jsem byl mladý a vystudovaný inženýr, ale žádné praktické zkušenosti jsem neměl, natož se závoděním. Takže v Porsche jsem začínal v aerodynamickém tunelu a prováděl úpravy nádrží nebo chlazení. Na závody jsem se poprvé podíval v roce 1971 v Le Mans.

Tehdy závod také vyhrál legendární model Porsche 917, ale jeho vítězství o rok dřív bylo asi důležitější, že?

V roce 1970 jsme byli pod tlakem, Le Mans 1969 jsme ztratili v posledním kole závodu a naše nové vozy Porsche 917 přitom pořád řešily potíže s…

Článek je součástí sekce Premium a je dostupný jen pro předplatitele

Už máš předplatné?