S továrnou v zádech. Český tým ISR Racing domluvil spolupráci s Audi - Euro.cz

Přihlášení

S továrnou v zádech. Český tým ISR Racing domluvil spolupráci s Audi

,

Český motorismus dosáhl velkého úspěchu. Automobilka Audi Sport si ke spolupráci vybrala stáj ISR Racing. Obě značky spojily síly, aby se pokusily vyhrát emblematickou červencovou čtyřiadvacetihodinovku v belgickém Spa.

Jak bude spolupráce vypadat, si ISR Racing mohl vyzkoušet už v sobotu 24. června, kdy se jel šestihodinový závod na francouzském okruhu Paul Ricard. Ke svému speciálu Audi R8 LMS tak tým Igora Salaquardy dostal ještě jeden stejný vůz s posádkou včetně Kelvina van der Lindeho, vítěze letošní čtyřiadvacetihodinovky na německém Nürburgringu. Zatímco tovární auto skončilo na 29. místě, Salaquardovo audi dojelo sedmé.

Připomeňte si loňský 24hodinový závod v Brně:

Přesto se ve Spa na konci července čeká mnohem lepší výsledek. Tohle byl jen test a ISR Racing si měl vyzkoušet, jak bude kooperace se známou automobilkou v reálu vypadat. „Společně jsme sestavili slibné kombinace jezdců, které by nám měly umožnit bojovat v Belgii o vítězství,“ věří Chris Reinke, který se v Audi Sport stará o zákazníky a jejich závodní týmy.

Optimisticky působí i Igor Salaquarda: „Spa-Francorchamps je náročný a nádherný okruh, tamní závod na 24 hodin patří mezi nejsledovanější na světě a je top závodem pro GT3 vozy na světě. Konkurence je tam obrovská, musíte být připraveni na všechno a k dobrému výsledku bývá potřeba i trochu štěstí, zvláště při pověstném nepředvídatelném počasí.“

Engeho návrat se nepovedl
Do víkendové šestihodinovky na trati Paul Ricard odstartoval s vozem Lamborghini Gallardo německého týmu Reiter Engineering i český závodník Tomáš Enge. Závod ale pro něj skončil už po 36 minutách. Po kolizi s jiným autem vletěl do svodidel. Z rozbitého „lamba“ sice odešel po svých, rentgen ale objevil dvě zlomená žebra a pneumotorax.

Díky spolupráci s Audi Sport se ISR Racing dostane například k velmi propracované předpovědi počasí. K dispozici bude mít i špičkové technologie a inženýry, kteří by mohli rychle vyřešit případné závady na automobilech.

Po letošním triumfu na Nürburgringu si chce Audi Sport zkrátka pojistit i vítězství v Belgii, kde zlato bralo naposledy v roce 2014. Na startovním roštu se tak 29. července v nejsilnější kategorii objeví čtyři tovární a šest soukromě nasazených vozů Audi R8 LMS. Salaquardův ISR Racing se ve Spa dobře předvedl už loni, i tehdy nasadil dva vozy a umístil se na 9. a 13. místě.

Čtěte o budoucnosti mosteckého autodromu:

Most do ticha. Budoucnost autodromu ohrožuje hluk

Zvuk motorů fandové milují, lidem v okolí mosteckého okruhu prý způsobuje psychické potíže.


Diskuze