Renault Talisman Grandtour
Renault Talisman Grandtour
Autor: Jiří Červenka

Renault Talisman Grandtour vyjíždí proti Superbu Combi

20. května 2016, 07:00  -  Jiří Červenka
Renault Talisman Grandtour
Renault Talisman Grandtour
Autor: Jiří Červenka
20. května 2016, 07:00

Renault střední třídy se už nejmenuje Laguna, s příchodem nové generace změnil název na Talisman. S odstupem několika měsíců po sedanu přichází na český trh varianta kombi.

Nabídku kombíků střední třídy rozšiřuje nový Renault Talisman Grandtour. Na českém trhu bude k dostání s pěti motorizacemi a ve čtyřech stupních výbavy. Proti konkurenci se chce odlišit rozsáhlými možnostmi nastavení „atmosféry“ na palubě nebo systémem natáčení zadních kol. Ceny začínají na 649 900 Kč.

Renault Talisman je nástupce modelu Laguna, který po třech generacích skončil

Střední třída bývala kdysi tahounem prodejů, ale v posledních letech se stále zmenšuje, jak zákazníci houfně přesedají do crossoverů a SUV. Přesto jde stále o významnou kategorii, celoevropsky představuje asi 14 procent trhu. A přibližně dva ze tří prodaných vozů střední třídy mají karoserii kombi. Proto je varianta Grandtour pro Renault vlastně ještě důležitější než dříve představený sedan.

Delší než Superb

Při délce 4865 mm je Talisman Grandtour ještě o chloupek delší než Škoda Superb Combi (4861 mm), u nás nejprodávanější model této kategorie. (Svaz dovozců automobilů ovšem počítá Superb do vyšší střední třídy.) V rozvoru náprav má navrch Škoda s 2841 mm, ale rozvor Talismanu je s hodnotou 2809 mm delší než u Passatu i většiny ostatních aut v evropské střední třídě. Renault komunikuje objem zavazadlového prostoru v pětimístné konfiguraci 572 litrů. Nepochybně úctyhodný údaj, je v něm však započítán i prostor pod falešným dnem. Bez něj činí objem 492 litrů.

Renault Talisman Grandtour ( Autor: Renault )
Kufr Talismanu Grandtour spolyká 572 litrů zavazadel

Při nakládání větších břemen oceníte nízkou nakládací hranu (571 mm) i možnost sklopit opěradla zadních sedadel táhly na bočnicích zavazadlového prostoru. Úplně rovná plocha tak sice nevznikne, malý schod ale můžete překrýt položením falešného dna na zadní stranu složených opěradel.

Natáčí i zadní kola

Jinak se Grandtour neliší od Talismanu sedan. Podobně jako v novém Espace je zde rozhraní Multisense, které umožňuje velmi podrobné nastavení pěti různých profilů jízdy. V závislosti na zvoleném režimu a výbavě konkrétního auta se mění nejen víceméně obvyklé věci jako tuhost posilovače řízení nebo odezva na sešlápnutí plynu, ale také grafika přístrojů, barevné podsvícení palubní desky nebo dokonce umělé „vylepšení“ zvuku motoru vycházející z reproduktorů.

Nastavení Multisense se odrazí i v chování adaptivních tlumičů pérování a systému 4Control. Ten mírně natáčí zadní kola – proti směru natočení předních kol v rychlosti do 60 km/h (ve sportovním režimu do 80 km/h) a ve stejném směru při vyšších rychlostech. Výsledkem by měla být větší agilita v ostrých zatáčkách a současně stabilnější projev třeba na dálnici.

Talisman nabízí v dané třídě ojedinělý systém natáčení zadních kol

Při prvním krátkém svezení v okolí Příbrami, kde Renault představil Talisman Grandtour médiím, působil 4Control přirozeněji a předvídavěji než podobný systém na některých dřívějších Renaultech. Lehce na rozpacích jsme ale byli z nastavitelných tlumičů. Na delších terénních vlnách sice dokážou vykouzlit iluzi komfortu, série krátkých ostrých nerovností (jichž jsou české silnice bohužel plné) se však projeví citelným poskakováním kol po asfaltu.

Renault Talisman Grandtour ( Autor: Renault )
Prostřednictvím dotykového displeje lze změnit i grafiku displejů a barvu osvětlení

Benzínový motor jsme kvůli technickým problémům přítomného kusu vyzkoušet nestihli, naprostá většina zákazníků v tomto segmentu ale beztak volí diesel. Ten má v Talismanu vždy objem 1,6 l, což budí pochybnosti, ale zejména silnější provedení dCi 160 se dvěma turbodmychadly jede nad očekávání pěkně a ani dynamika slabší stotřicetikoňové verze není nedostatečná. Samozřejmě záleží hlavně na tom, na co jste zvyklí a co od auta této třídy očekáváte. Konkurenční dvoulitrové diesely se do levého pruhu německé dálnice pochopitelně hodí víc.

Ceny jednotlivých verzí najdete v tabulce. Označení TCe znamená přeplňovaný benzinový motor, dCi naftový. Číslovka vyjadřuje výkon v koňských silách a zkratka EDC označuje dvouspojkovou automatickou převodovku.

Renault Talisman Grandtour: Ceny na českém trhu
MOTOR/VÝBAVA Life Zen Intens Initiale Paris
Energy TCe 150 EDC - 719 900,- 759 900,- -
Energy TCe 200 EDC - - - 989 900,-
Energy dCi 110 649 900,- - - -
Energy dCi 130 - 719 900,- 759 900,- -
Energy dCi 160 EDC - 794 900,- 834 900,- 1 014 900,-

Základní výbava Life, která se dodává jen s motorem dCi 110, obsahuje tempomat, chromované střešní lišty, čelní okno s akustickou izolací, dvouzónovou klimatizaci nebo elektrické ovládání všech oken. Kola jsou ale plechová, čalounění látkové a světlomety halogenové. Renault ovšem dává záruku na pět let nebo sto padesát tisíc kilometrů.

Renault Talisman Grandtour ( Autor: Renault )
Špičkové verze Talismanu Grandtour vyjdou na více než milion korun

Protipól Talismanu Life představuje luxusní Initiale Paris. Tento model se pyšní koženým čalouněním, hodnotně působícími dekoračními lištami a mnoha komfortními prvky od vrstvených bočních oken přes LED světlomety či head-up (průhledový) displej až po adaptivní tlumiče a systém natáčení zadních kol ve standardní výbavě. Za takto přepychově vybavený model ovšem zaplatíte podle motoru i více než milion korun.

Talisman se tak pouští nebezpečně hluboko do teritoria etablované konkurence, která za podobné peníze dokáže nabídnout třeba o něco skromnější standardní výbavu, ale výkonnější a větší motory a v některých případech i pohon všech kol. Budeme se zájmem sledovat, jak se novému Renaultu v konkurenčním boji povede.


Čtěte také

 Brexit, ilustrační foto

Evropská unie se bude odkladem brexitu zabývat až po hlasování v Británii

Členské země Evropské unie se budou případným odkladem brexitu zabývat až po hlasování…

20. října 2019

 Do čela TOP 09 kandidují Tomáš Czernin a Markéta Pekarová Adamová

Hrabě a Markétka. O post předsedy TOP 09 se střetnou Kalouskův muž a Pospíšilova žena

Do čela TOP 09 kandidují Tomáš Czernin a Markéta Pekarová Adamová. O novém předsedovi či…

20. října 2019

Makrooko Miroslava Zámečníka

Spolehlivá německo-česká převodovka

Na výpadek vývozu velkého rozsahu není česká ekonomika připravena, ač muže nastat dříve,…

20. října 2019

 Autonehoda, ilustrační foto

Pojišťovny změnily ceníky. Povinné ručení v průměru zdražilo o 2,3 procenta

Průměrná cena pojištění odpovědnosti z provozu vozidla, tzv. povinné ručení, stoupla od…

20. října 2019

Praha  Nový byt, ilustrační foto

Neobydlených bytů v Praze je 46 tisíc. Skutečný počet může být nižší, tvrdí expert

Podíl neobydlených bytů na celkovém bytovém fondu v Praze jsou nižší jednotky procent.…

20. října 2019

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Senioři a moderní technologie - nepřátelé či kamarádi?
eNeschopenka 2020: co se změní?
Školní prázdniny v roce 2019/2020: kdy se mohou děti těšit na volno?
Čeho se nejvíce bojí začínající řidiči?
O kolik je zboží z DM drogerie v Česku dražší než v Německu?
Auta
CaetanoBus představil autobus s palivovými články od Toyoty
Autojeřáb AD 28 unese skoro svoji vlastní hmotnost. A to váží osmadvacet tun!
Plug-in hybridy nemusí být jen osobní. Ford nabízí dobíjecí Transit s tříválcem
U starších modelů Tesla přestává fungovat středový displej. Je to mnohem větší problém, než si myslíte
Připravují se elektrické dodávky od PSA
Hry pro příležitostné hráče