Reklamní příspěvky celebrit na sociálních sítích už řeší úřady

Adam Štěpánek 02. září 2016, 06:15  -  stp
02. září 2016, 06:15

Za krátké video na YouTube 187 tisíc dolarů (4,5 milionu korun), za jedinou fotografii na Instagramu 50 tisíc. Světové celebrity našly dobrý způsob, jak si jednoduše přivydělat - propagací značek na sociálních sítích.

Herce, sportovce, zpěváky, ale i další celebrity sledují na sociálních sítích miliony lidí. Světové značky si dobře uvědomují potenciál snadné propagace a platí velké sumy za jednoduché a přitom úderné příspěvky.

O dosud právně neohraničenou oblast se už začaly zajímat organizace na ochranu spotřebitele. Celebritám, které propagují značky bez jasného označení příspěvku jako reklamy, přičítají porušování směrnic obchodních komisí. Pokud bude k proviněním docházet i nadále, nevylučují právní kroky.

Patrná změna nastala například u americké rodiny Kardashianových, slavné díky reality show. Většina jejích členů sociální sítě k propagaci sponzorů využívá. Nově před takové příspěvky však začali vkládat hashtag #ad (zkráceně z anglického slova advertisement, česky reklama), aby tak jasně označili, že si za ně nechávají platit.

Snaží se tak vyhovět předpisům americké Federální obchodní komise (FTC), které říkají, že by mělo být jasné a zřetelné, když si někdo za propagaci značky nechává platit. Výklad tohoto předpisu je však volný, žádné zvláštní požadavky na konkrétní označení neexistují.

„Žádné normy na to nemáme, musí to ale být jednoznačné,“ říká Mary K. Engleová, pomocná ředitelka FTC. Například výraz „děkuji“ podle ní nestačí, zatímco označení značky jako „partnera“ už vypovídající je.

Problém s nedostatečně označenou propagací měl například anglický fotbalista Wayne Rooney, který před čtyřmi roky do svého novoročního předsevzetí na Twitteru šikovně zakomponoval odkaz na Nike. Regulační úřad však určil, že příspěvek nebyl dostatečně označen jako „marketingová komunikace“ a zakázal jej. Zajímavostí však je, že k jeho smazání nikdy nedošlo.


Dále čtěte:

10 celebrit, které mají na sociálních sítích nejvíce followerů

Jako kočka a myš. Facebook válčí s blokováním reklam


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
3 věci, na které není dobré zapomínat před odjezdem na služební cestu
Daňové přiznání za rok 2017: Změny u daňového zvýhodnění na děti a daňového bonusu
Bez potřebné doby pojištění vám důchod nedají
Auta
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce…
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Pokuta za pád z kola? Absurdní, ale ne víc než jiné pokuty za nehodu [komentář]
Technologie
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Mlácení dělníků, smrt v kantýně aneb Jak se dělá iPhone X
Nereferenční Radeony Vega konečně tady? PowerColor chystá vydání před koncem listopadu
Cnews FM: Platíme mobilem s Android Pay. Vydrží nám to? [podcast]
Desky platformy Intel Z390 už existují. V Sandře se objevil model od SuperMicro
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít