Pohádky je konec. Porsche 919 odjíždí do muzea

Ondřej Stratilík 20. listopadu 2017, 09:53  -  Ondřej Stratilík
20. listopadu 2017, 09:53

Byl to jeden z nejúspěšnějších závodních prototypů. Po víkendové šestihodinovce v Bahrajnu ale éra hybridu Porsche 919 LMP1 definitivně skončila.

Druhé a třetí místo v závodě, celkově mistrovský titul mezi značkami i týmy. Takhle se tovární stáj Porsche LMP1 v sobotu v noci rozloučila se seriálem vytrvalostních závodů FIA WEC. Protože se automobilka do budoucna chce věnovat jen formulím a kategorii GT vozů, obětovala svůj program hybridních prototypů.

O záměru informovalo Euro.cz už letos v létě. Z rozhovoru s Lutzem Meschkem, místopředsedou představenstva automobilky, vyplynulo, že šampionát čistě elektrických monopostů Formula E je pro Porsche zajímavější. Program není tak nákladný jako hybridní LMP1 a městské závody „éček“ navíc sleduje víc lidí než vytrvalostní klání na okruzích.


Více ze světa motorů čtěte na webu Autobible


Prototyp 919 automobilka Porsche vyvíjela několik let, až v roce 2013 konečně ohlásila návrat do královské třídy vytrvalostních závodů LMP1. Průběžně jej mezi sezonami modernizovala.

Od začátku roku 2014 hybrid posbíral celkem 16 vítězství. Nejcennějšími jsou bez debat zlaté trofeje ze čtyřiadvacetihodinovky Le Mans (2015, 2016 a 2017), mimo to Porsche 919 ovládlo i šestihodinovky na Nürburgringu či v japonském Fuji.

Podívejte se na Porsche 919 LMP1

Zřejmě nejváženější vítězství Porsche 919 zaznamenalo na letošním Le Mans. Kvůli technickým potížím se do čela muselo probíjet až z posledního místa. Téměř odepsané auto, v jehož výhru nevěřili ani samotní inženýři týmu, nakonec nervydrásající stíhací jízdu zvládlo na výbornou.

Odchodem Porsche z kategorie LMP1 se uzavírá jedna z nejzajímavějších kapitol vytrvalostního závodění, kdy se jeho prototypy na okruzích praly se speciály sesterské značky Audi a japonské Toyoty. Zatímco ta v sérii FIA WEC pravděpodobně zůstává i nadále a od příští sezony bude bojovat už jen s privátními LMP1, Audi seriál opustilo před rokem.

Porsche 919 v muzeu automobilky ve Stuttgartu obohatí stání sportovních speciálů. Doplní sbírky nezapomenutelných modelů 917 a 956, jež vytrvalostním závodům vládly v 70., respektive 80. letech.

Přečtěte si také:

Miliardáři shořelo auto. Zlínská rally skončila pro Karla Janečka katastrofou

Je libo Cayenne? Porsche pere špinavé diesely v Litvě

Škoda má z jednoho auta 40 tisíc, Ferrari 2 miliony



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 3 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
6 zásadních rozdílů mezi předčasným důchodem a předdůchodem
Kolik peněz si vyděláte, až odjedete na dovolenou?
Co je dobré vědět o operativním leasingu?
4 věci, co nás naučila tento týden poradna
V oblíbených destinacích je litr benzínu dražší až o 9 korun. Kde natankovat na cestě k moři?
Auta
Retro: BMW M1 po 40 letech stále marně čeká na duchovního…
15 věcí, které o Facebooku možná nevíte, ale Zuckerberg o vás ano
BMW řady 8 má digitální kokpit, pohon všech kol a karbonovou konstrukci
Proč auta používají dvě hlavní světla? A proč se nechytlo ani řešení z Tatry 603?
Galerie: Nejúspěšnější závodní auta v 24 h Le Mans
Technologie
Steam Link přichází na Android TV. Streamuje hry ve 4K při 60 snímcích
Nekompatibilita na socketu AM4: z některých desek zmizí podpora starších procesorů
Nvidia začala s výrobci karet chystat vydání nové generace GeForce. Možná umí HDMI 2.1
Osm hodin spánku nestačí. Lidé by si měli zdřímnout i v práci
NZXT H200: elegantní mITX skříň (uživatelská recenze)
Hry pro příležitostné hráče