Pivo pro ni. Z dobrého nápadu se stal poprask v zahraničních médiích

Klára Donathová 17. února, 09:00  -  Klára Donathová
17. února, 09:00

Martina Šmírová vystudovala módu a design. V rámci své závěrečné práce ji napadlo spojit krásný obal s typicky českým produktem, pivem. Nebyla to náhoda, její rodina v pivovarnictví podniká, a tak měla k pivu blízko. A hlavně se jí tím otevřela možnost, aby školní nápad nezůstal jen na papíře. Vymyslela Aurosu for Her, kterou označuje jako První pivo pro ženy. Ženský je ale především design obalu a způsob servírování ve skleničkách na šampaňské.

Obsah láhve uspokojí stejně tak ženy, jako muže. Jedná se o polotmavou jedenáctku z vídeňského sladu se znatelnou chutí karamelu, kterou doplňuje decentní hořkost. To, co bez problému prošlo komisí na University of Westminster a bylo považováno za nejlepší ročníkovou práci, si ale vysloužilo kritiku a posměch na zahraničních sociálních sítích. Pivo pro ženy totiž považují britské feministky za sexistické, trapné a hodné posměchu.

„Takovou reakci jsme vůbec nečekali. Chtěla jsem udělat něco krásného, tak trochu vrátit ženám ženskost, dát pivu eleganci a ukázat, že nemusí stát při slavnostních příležitostech v pozadí za šampaňským nebo sektem,“ líčí nám svůj údiv nad ohlasem Martina Šmírová. Vlna reakcí se nakonec rozšířila do osmdesáti zemí světa, o pivu pro ženy psali v Británii, Indii i v Austrálii. Články vyšly v The Independent i The Telegraph, a přestože byly spíše kritické, úspěchu českého piva pro ženy naopak pomohly. Negativní reklama je zkrátka také reklama, a navíc zadarmo.

Dvě designová piva

Aurosa for Her směřovala od počátku na zahraniční trhy. Českou pivařskou tradici asi světlá narůžovělá láhev v designu mramoru jen tak nezmění a to si výrobce uvědomoval. V Itálii, v Nizozemsku, ale především na trzích v Asii je o Aurosu zájem. Martina si za svým nápadem stojí a kritice a obviňování ze sexismu se brání: „Spousta produktů je genderově rozdělena a myslím, že to tak má být. Jsme tak uděláni od přírody a nevidím důvod nevyrábět něco, co je určeno konkrétně ženám.“


#MeToo postihuje umění i sport. Z galerií mizí obrazy, ze startu F1 modelky


Faktem zůstává, že druhý produkt firmy už genderově vyhraněný není. Jmenuje se Aurosa Gold, láhev je tvarově stejná, nese dekor mramoru, ale v černé barvě. Martina však říká, že to není ústupek neočekávaným negativním reakcím. Od počátku bylo v plánu prodávat alespoň dvě piva v designově ladících obalech. Jako první vznikla právě verze pro ženy, protože takový produkt na trhu chyběl. „Když jde žena do společnosti, je krásně oblečená a nalíčená, chce vypadat dobře, a ne někde postávat s půllitrem. Ale i tak může mít chuť si dát pivo. Proto jsem zvolila skleničky, které tvarově připomínají ty na šampaňské,“ vysvětluje Martina Šmírová svůj původní záměr.

I ženy mají své pivo

Pivo vyráběné Valašským pivovarem v Kozlovicích v nové výrobně na zámku Rychvald zaujme vzhledem láhve, ale i cenou, která je v Česku těsně pod hranicí 100 korun, a násobně tak předčí cenu u nás běžně prodávaných piv. Proto se u nás také neprodává v pivotékách nebo hospodách, ale v obchodech s designem. Cílem výrobce je umístit piva především do zahraničních highendových barů a restaurací, kde vynikne jak pivo samotné, tak i jeho láhev.

„Rádi bychom se etablovali na trzích ve Francii a Itálii, které jsou pro zahraniční piva poměrně těžko přístupné,“ popisuje Martina plány na příštích pět let. Vlnou zahraniční kritiky se tedy očividně nenechala zviklat. Proč taky. Když i muži mohou mít své dny, proč by ženy nemohly mít své pivo?

Neduživé zrno. Měnící se klima ničí český slad

Čtěte také:

Soudružka žena aneb Emancipace žen za socialismu

Konec experimentu. Český Heineken se vrací k půllitrovým plechovkám

Prazdroj oživuje vlakové vlečky. Příští rok popovickou, uvažuje i o plzeňské


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 1 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
I důchodci mohou pobírat nemocenskou
Elektřina on-line. Umíte si přes internet vyřídit snížení záloh?
Jak budou otevřené obchody 1. a 8. května?
Průzkum CENTURY 21: ceny bytů v České republice
Je na uložení peněz lepší spořicí účet nebo termínovaný vklad?
Auta
Volvo S90 Ambience nemá sedadlo spolujezdce a nabízí…
Škoda Kamiq má po premiéře. Prohlédněte si crossover, který se k nám nedostane
Opel Grandland X chce být ještě stylovějším crossoverem. Přichází dvoubarevná verze
Plug-in hybrid Subaru s technikou z Priusu dostane jméno Evoltis
BMW sází na osobitost i u motorek. Program Spezial je obdobou automobilového Individual
Technologie
Blokování reklam je v pořádku. Adblock Plus vyhrál další soud
Google to zkouší zase jinak. Pozastavil vývoj Allo, vyvíjí novou komunikační platformu
Souhlaste, nebo odejděte. Facebook aktualizoval podmínky a nechá vás rozhodnout
Intel zrušil nedávno představené chytré brýle Vaunt – i celou divizi New Devices Group
Telegram vydržel zatím největší internetovou cenzuru v ruských dějinách
Hry pro příležitostné hráče