Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Pomozte ochránit uživatele internetu a zachovat svobodný internet

12. září se bude v Evropském parlamentu hlasovat o evropské směrnici o autorském právu.…

Konference o coworkingu TechoCon 2018

Kanceláře se čím dál rychleji mění, práce v nich stejně tak. Jak funguje moderní…

Konec výmluvám a začátek mluvení anglicky se blíží!

Lidský druh je mistrem ve vymlouvání se. Vymlouváme se na počasí, na únavu, na děti, na…

Pivo pro ni. Z dobrého nápadu se stal poprask v zahraničních médiích

Klára Donathová 17. února, 09:00  -  Klára Donathová
17. února, 09:00

Martina Šmírová vystudovala módu a design. V rámci své závěrečné práce ji napadlo spojit krásný obal s typicky českým produktem, pivem. Nebyla to náhoda, její rodina v pivovarnictví podniká, a tak měla k pivu blízko. A hlavně se jí tím otevřela možnost, aby školní nápad nezůstal jen na papíře. Vymyslela Aurosu for Her, kterou označuje jako První pivo pro ženy. Ženský je ale především design obalu a způsob servírování ve skleničkách na šampaňské.

Obsah láhve uspokojí stejně tak ženy, jako muže. Jedná se o polotmavou jedenáctku z vídeňského sladu se znatelnou chutí karamelu, kterou doplňuje decentní hořkost. To, co bez problému prošlo komisí na University of Westminster a bylo považováno za nejlepší ročníkovou práci, si ale vysloužilo kritiku a posměch na zahraničních sociálních sítích. Pivo pro ženy totiž považují britské feministky za sexistické, trapné a hodné posměchu.

„Takovou reakci jsme vůbec nečekali. Chtěla jsem udělat něco krásného, tak trochu vrátit ženám ženskost, dát pivu eleganci a ukázat, že nemusí stát při slavnostních příležitostech v pozadí za šampaňským nebo sektem,“ líčí nám svůj údiv nad ohlasem Martina Šmírová. Vlna reakcí se nakonec rozšířila do osmdesáti zemí světa, o pivu pro ženy psali v Británii, Indii i v Austrálii. Články vyšly v The Independent i The Telegraph, a přestože byly spíše kritické, úspěchu českého piva pro ženy naopak pomohly. Negativní reklama je zkrátka také reklama, a navíc zadarmo.

Dvě designová piva

Aurosa for Her směřovala od počátku na zahraniční trhy. Českou pivařskou tradici asi světlá narůžovělá láhev v designu mramoru jen tak nezmění a to si výrobce uvědomoval. V Itálii, v Nizozemsku, ale především na trzích v Asii je o Aurosu zájem. Martina si za svým nápadem stojí a kritice a obviňování ze sexismu se brání: „Spousta produktů je genderově rozdělena a myslím, že to tak má být. Jsme tak uděláni od přírody a nevidím důvod nevyrábět něco, co je určeno konkrétně ženám.“


#MeToo postihuje umění i sport. Z galerií mizí obrazy, ze startu F1 modelky


Faktem zůstává, že druhý produkt firmy už genderově vyhraněný není. Jmenuje se Aurosa Gold, láhev je tvarově stejná, nese dekor mramoru, ale v černé barvě. Martina však říká, že to není ústupek neočekávaným negativním reakcím. Od počátku bylo v plánu prodávat alespoň dvě piva v designově ladících obalech. Jako první vznikla právě verze pro ženy, protože takový produkt na trhu chyběl. „Když jde žena do společnosti, je krásně oblečená a nalíčená, chce vypadat dobře, a ne někde postávat s půllitrem. Ale i tak může mít chuť si dát pivo. Proto jsem zvolila skleničky, které tvarově připomínají ty na šampaňské,“ vysvětluje Martina Šmírová svůj původní záměr.

I ženy mají své pivo

Pivo vyráběné Valašským pivovarem v Kozlovicích v nové výrobně na zámku Rychvald zaujme vzhledem láhve, ale i cenou, která je v Česku těsně pod hranicí 100 korun, a násobně tak předčí cenu u nás běžně prodávaných piv. Proto se u nás také neprodává v pivotékách nebo hospodách, ale v obchodech s designem. Cílem výrobce je umístit piva především do zahraničních highendových barů a restaurací, kde vynikne jak pivo samotné, tak i jeho láhev.

„Rádi bychom se etablovali na trzích ve Francii a Itálii, které jsou pro zahraniční piva poměrně těžko přístupné,“ popisuje Martina plány na příštích pět let. Vlnou zahraniční kritiky se tedy očividně nenechala zviklat. Proč taky. Když i muži mohou mít své dny, proč by ženy nemohly mít své pivo?

Neduživé zrno. Měnící se klima ničí český slad

Čtěte také:

Soudružka žena aneb Emancipace žen za socialismu

Konec experimentu. Český Heineken se vrací k půllitrovým plechovkám

Prazdroj oživuje vlakové vlečky. Příští rok popovickou, uvažuje i o plzeňské



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 1 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak vypadají SPZ na autech v Evropě?
Platíte víc za vlak kvůli slevě pro studenty a důchodce?
Za černý odběr elektřiny jsou vysoké pokuty. Jak se mu vyhnout?
Kdy vzroste rodičovská o 40 tisíc? A koho se zvýšení bude týkat?
Kdy se v ČR zakáží zvířata v cirkusech?
Auta
Škoda Octavia G-Tec je rychlejší. Tisíc kilometrů s ní ale…
IAA Hannover 2018: Budoucnost užitkových aut? Hybridní, elektrická a autonomní
Euro NCAP: Volkswagen Touareg a Audi A6 za pět, Tourneo za čtyři a Jimny pouze za tři
Kvíz: Víte, kolik dostanete bodů za tyto přestupky?
Za volantem Alpine A110: Svezli jsme se autem, které v ČR jen tak nepotkáte
Technologie
Asus ROG Strix Fusion 700: bezdrátová sluchátka pro hráče (uživatelská recenze)
Další kontroverze CCleaneru. Aktualizoval se, ačkoli jste mu to zakázali
Renault, Nissan a Mitsubishi nahradí svůj infotainment Androidem
Nový ARM procesor pro servery jde na trh: 32jádra Ampere eMAG budou v serverech Lenovo
Nové aktualizace od Microsoftu. Ve Windows 10 v1803 bylo opraveno 54 chyb
Hry pro příležitostné hráče