Pět způsobů, jakými byznys může bojovat s obezitou

Pavel Michl 19. dubna 2016, 07:14  -  mic
19. dubna 2016, 07:14

S obezitou se potýkají prakticky všechny vyspělé země na světě. Problém zatěžuje zdravotní systémy a v neposlední řadě má také negativní dopad na podnikatelskou sféru. Existuje přitom řada finančně nenáročných způsobů, jakým byznys může s obezitou bojovat a snížit náklady, které jim tato civilizační choroba přináší.

Podle londýnské University College již na světě existuje více lidí obézních než podvyživených. Podíl obézní populace ve vyspělých zemích se odhaduje kolem čtyřiceti procent. Česká republika si vede ještě poměrně dobře, obézních je u nás každý pátý Čech. Jiné země na západ od našich hranic tímto problémem trpí více.

Národní akademie věd USA tvrdí, že do boje s obezitou se musí vydat také podnikatelská sféra. Dvě třetiny lidí má ve Spojených státech nadváhu nebo je obézních. Akademie se na mítinku tento týden ve Washingtonu zabývala tím, jakým způsobem mohou země bojovat s rostoucí obezitou. Pět následujících bodů ze zasedání uvedla agentura Bloomberg.

1. Zlepšit stravování na pracovišti

Nejkřiklavějším příkladem nezdravého stravování se ještě nedávno v USA vyskytovaly přímo ve zdravotních zařízeních. Například v nemocnici v Clevelandu fungovala až do loňského podzimu restaurace McDonald. Zdravotnický systém nyní v USA mění nabídku stravování, odstraňuje fritovací hrnce nebo sladké nápoje. Podobnou cestou by se měly vydat také další firmy.

2. Pomoci zaměstnancům dosáhnout jejich cílů

Není řeč o wellness nebo podobných programech, jejichž účelem je zlepšit zdravotní stav zaměstnanců. Přednější je podpořit pracovníky ve snaze zbavit se sociálních problémů, finanční nejistoty nebo stresu. Bez vyřešení těchto základních problémů nemají wellness nebo sportovní aktivity smysl.

3. Usnadnit zákazníkům rozpoznávat zdravé výrobky

Některé obchody využívají k označení svého zboží takzvané ratingy Guilding Stars nebo NuVal. Tyto firmy vydávají hodnocení potravin podle jejich zdravosti a obchodníci pak podle jednotlivých ratingů třídí své zboží do jednotlivých přihrádek. Spotřebitelé tak snáze dokážou rozlišit, jak zdravý produkt kupují. V neposlední řadě pak supermarkety nabízejí zákazníkům v blízkosti pokladen nejčastěji cukrovinky a další nezdravé pochutiny. Místo toho by je mohli nahradit zdravější jídla.

4. Poskytovat veřejnosti sportoviště

Firmy, které vlastní sportovní nebo zdravotnická zařízení, by je měly poskytovat nejen svým zaměstnancům, ale také veřejnosti. Například okolním školám.

5. Nátlak na potravinářský průmysl

Naléhání na firmy, aby „ozdravovali“ své výrobky, může být nejúčinnějším způsobem, jak donutit potravinářský průmysl zabývat se obezitou. Například před deseti lety se v USA výrobci nápojů dobrovolně dohodli a stáhly sladké nápoje ze základních škol.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Segwit2x se nekoná. Bitcoin se zatím štěpit nebude.
Rozdíly v placení zdravotního a sociálního pojištění pro OSVČ
Měli byste se bát, když nakupujete na českých e-shopech?
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
Auta
Nejlepší ojetá auta do 100 000 Kč, která jsou levná na…
Retro: Kolik stála nová auta v listopadu 1989 a o kolik jsou dnes dostupnější
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce rozsvítí tyto kontrolky?
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Technologie
Xeony generace Ice Lake mají 38 jader a HBM2. Xeony Phi nahradí 44jádrová verze ISX-H
Na Chromeboocích poběží MS Office i World of Warcraft, ale…
8 smartphonů do 10 000 Kč: kompakt, phablet, odolňák i vlajková loď [Vánoce 2017]
Robot Atlas je zase mrštnější. Podívejte, jak udělá salto (video)
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít