Pět luxusních motorek, kvůli nimž si budete chtít konečně udělat papíry

02. května 2016, 16:00  -  Jiří Červenka
02. května 2016, 16:00

Od stylových doplňků životního stylu po všestranné stroje, se kterým se můžete pustit na kraj světa – sezóna 2016 je bohatá na prémiové novinky. Motocykly z této pětice mohou zlákat do sedla i ty, kteří se jedné stopě dosud vyhýbali. Ale pozor, rozhodně to nejsou typické začátečnické motorky! K jejich řízení potřebujete rozvahu, chladnou hlavu a také slušné finanční zázemí.

BMW R nine T Scrambler

Úspěch retrospektivního modelu R nine T inspiroval designéry bavorské značky (motocykly BMW se ovšem vyrábějí v Berlíně) k nové variantě Scrambler. Scramblery s malým „s“ byly původně lehké motocykly upravené pro jízdu v terénu, vlastně předchůdci dnešních endur. Dnes se tak pojmenovávají nostalgické stroje s estetikou inspirovanou původními scramblery, ale bez vážných terénních ambicí.

R nine T Scrambler vystavuje na odiv vysoko umístěný výfuk, černá kola a přední vidlici opatřenou pryžovými „harmonikami“. Skvěle vypadá už ve standardu, ale zákazníci si mohou upravit motocykl na míru prostřednictvím bezpočtu doplňků: vyplétané ráfky, štítky na startovní číslo nebo mřížka na světlomet ještě umocní retro vzhled Scrambleru.

Scrambler reaguje BMW na dva silné trendy motocyklového trhu: retro a individualizaci

S technickým řešením se konstruktéři BMW příliš nenadřeli. Jednoduše vzali starší, vzduchem chlazenou generaci tradičního „boxeru“ (motor s protiběžnými písty), která se v běžných modelech značky už nepoužívá. Stejný původ má také zadní kyvná vidlice Paralever ukrývající, kloubový hřídel.

Motor: plochý dvouválec 1170 cm3, 81 kW, 116 Nm
Hmotnost: 220 kg
Výška sedla: 82 cm
Cena: 369 900 Kč (odhad, zatím nebyla zveřejněna)

Ducati Multistrada 1200 Enduro

Fenomenální úspěch konkurenčního BMW R 1200 GS láká do segmentu velkých cestovních endur další a další výrobce. Koncepce všestranného motocyklu obratného v zatáčkách, komfortního na dlouhých cestách a životaschopného i mimo kvalitní asfaltové silnice je totiž u zákazníků nesmírně populární.

Ducati Multistrada Enduro je vlastně jen modifikací cestovní Multistrady. Technických změn je ale tolik, že si zaslouží být považována za samostatný model: větší palivová nádrž, vyšší řídítka, pérování s delšími zdvihy, vyplétaná kola v typických „adventure“ rozměrech 19/17 palců, přídavné hliníkové kryty…

Volbou jízdního režimu ovlivníte chování motoru, záchranné elektroniky i odpružení

Čeho se Multistrada ani v terénní verzi nevzdala, to je fantastický dvouválec Testastretta DVT s proměnným časováním ventilů a semiaktivní odpružení Skyhook, které reaguje na jízdní podmínky a povrch silnice. Samozřejmostí jsou přepínatelné jízdní režimy, které vedle odezvy podvozku upravují rovněž reakce na otočení plynovou rukojetí a citlivost elektronických systémů, jako je ABS a protiprokluz.

Motor: vidlicový dvouválec 1198 cm3, 118 kW, 136 Nm
Hmotnost: 225 kg (bez náplní)
Výška sedla: 87 cm
Cena: 19 990 eur (cca 540 000 Kč)

Harley-Davidson Low Rider S

Cynikové vidí další skládačku dílů z dosavadních modelů H-D i z objemného katalogu značkového příslušenství. Fanoušci vidí důstojnou poctu kultovnímu modelu XLCR Café Racer ze 70. let. Jak už to u Harleye bývá, pravdu mají oba tábory.

Low Rider S nepřináší žádnou technickou novinku, je to zkrátka další stylingová variace modelové řady Dyna. Dosud žádný model této řady ale neměl z výroby monstrózní dvouválec Twin Cam 110 o zdvihovém objemu 1801 cm3. Kombinace točivého momentu 156 Nm a relativně nízké hmotnosti (na Harley) slibuje udělat z prudké akcelerace od semaforu nezapomenutelný zážitek…

Chloubou Low Rideru S je obrovitý motor. Číslo 110 udává objem v krychlových palcích

Černozlatá barevná kombinace odkazuje na zmíněný model XLCR, vysoká rovná řídítka a štítek u světlometu reagují na aktuální trendy v subkultuře zakázkových úprav, které tvoří jednu z klíčových ingrediencí fenoménu Harley-Davidson.

Motor: vidlicový dvouválec 1801 cm3, 156 Nm
Hmotnost: 305 kg
Výška sedla: 69 cm
Cena: 19 360 eur (cca 523 000 Kč)

KTM Super Duke GT

Někdejší specialista na terénní motocykly se v posledních letech vydává stále hlouběji do silničního teritoria – ovšem s extremismem sobě vlastním. Super Duke GT patří do „rozumné“ kategorie sportovně cestovních motocyklů. Má přední kapotáž, pohodlné sedlo, madlo pro spolujezdce a dokonce i světla pro svícení do zatáček, takže doma můžete tvrdit, že jste si ho koupili s vidinou společných dovolených.

Jakmile ale jednou pořádně vezmete za plyn, garantujeme vám, že partnerka vás příště už vždy nechá jet raději samotné. Je tu totiž maličkost v podobě brutálního dvouválce 1,3 l s výkonem 127 kW (173 k) a veškerou zdrženlivostí rozlíceného zápasnického býka.

Cesta do Alp uběhne na Super Duke GT extrémně rychle – pokud vás nezdrží oplétačky s policí…

Elektronická výstroj je na podobné výši jako u Multistrady. Obsahuje semiaktivní pérování, nastavitelnou kontrolu trakce a ABS se speciální funkcí Supermoto, která dovoluje najíždět do zatáček se smýkajícím se zadním kolem. Inu, každý si představuje cestování jinak…

Motor: vidlicový dvouválec 1301 cm3, 127 kW, 144 Nm
Hmotnost: 228 kg
Výška sedla: 84 cm
Cena: 483 990 Kč

Triumph Thruxton R

U Triumphu je velkou novinkou generační obměna celé klasické řady Bonneville. Tyto modely pořád vypadají jako z doby, kdy se na nich proháněl Steve McQueen, ale dostaly větší motory se šikovně schovaným vodním chlazením a katalyzátorem. My jsme do našeho přehledu vybrali vrcholný Thruxton R.

Elegantní „café racer“ má oproti Bonneville o něco výkonnější motor, 17palcová kola a nižší řídítka. Špičková varianta R přidává navíc ušlechtilé plně nastavitelné pérování značek Showa (vpředu) a Öhlins, brzdy Brembo a hodnotně provedené detaily, které vypadají jako z dílny specializovaného úpravce.

Polokapotáž z nabídky příslušenství je stejně retro jako samotný motocykl

Spolu s novým Thruxtonem a Thruxtonem R uvádí Triumph rovnou i řadu originálního příslušenství včetně dokonalé retro polokapotáže s kulatým světlem, se kterou bude iluze návratu do starých zlatých časů naprosto dokonalá. Tedy na pohled. Jízdní vlastnosti, výkon motoru a elektronická výbava jsou plně na výši doby.

Motor: řadový dvouválec 1200 cm3, 72 kW, 112 Nm
Hmotnost: 203 kg (bez náplní)
Výška sedla: 81 cm
Cena: 389 800 Kč


Čtěte dále:

Nový Sportster 1200 Roadster je Harley, jaký tu dlouho chyběl

Skútry Vespa slaví sedmdesátku. Z levného dopravního prostředku je stylová značka

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
5 věcí, které si pamatujte o dokumentárním akreditivu
Zdraží plyn v topné sezóně? Jaké faktory ovlivní jeho cenu?
Všude stejně: jak moc riskujete, když používáte univerzální hesla a pořád stejný PIN?
Kdy je vhodná doba pro přezutí a výměnu pneumatik
Volby 2017: kde volit, aneb jak najít volební místnost
Auta
Kia Stinger oficiálně přijela na český trh. Je to auto,…
Kam se poděl Natural 95 a běžná nafta? Nikam, teď se značí E5 a B7
Kolik může stát Škoda Karoq „v plné palbě“? Klidně přes milion
Jaguar zvažuje nástupce modelu XK. Použil by upravenou platformu z F-Typu
Volkswagen chce závodit s elektrickým prototypem. Zřejmě zkusí Pikes Peak
Technologie
Podle výrobců grafik ještě těžní mánie nekončí, vydrží prý minimálně do konce roku
Tip: Jak odložit instalaci Windows 10 Fall Creators Update na pozdější dobu?
HP představilo pracovní konvertibilní tablet pro lidi pracující s nástroji firmy Adobe
Levněji to ještě nebylo. Office 365 na celý rok jen za 599 Kč
Až do soboty zdarma. Stáhněte si tahovou strategii Civilization III
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít