Ostré Audi R8 oslavuje závodní úspěchy speciální edicí

11. května 2016, 06:30  -  Jiří Červenka
11. května 2016, 06:30

Audi R8 Coupé V10 plus „selection 24h“, tak zní celý název limitované série vrcholného sportovního modelu Audi. Část v uvozovkách (které jsou součástí oficiálního označení) neodkazuje na vytrvalostní závod v Le Mans, ale na Nürburgringu.

Nürburgring v pohoří Eifel na západě Německa je závodní trať jako žádná jiná. Přes 20 kilometrů dlouhá, úzká, nebezpečná a opředená legendami. Závodník formule 1 Jackie Stewart ji kdysi nazval „zeleným peklem“ a Niki Lauda zde málem přišel o život při nehodě, která ho nadosmrti poznamenala. „Velké“ závody se na původní Severní smyčce Nürburgringu nejezdí už od 80. let, kdy byla trať definitivně prohlášena za příliš nebezpečnou a vedle vznikl moderní okruh.

Barevná kombinace odkazuje na závodní R8 LMS

Na „Nordschleife“ se nicméně pravidelně konají extrémně populární jízdy pro veřejnost, automobilky na ní testují nové modely a jezdí se tam vytrvalostní závody série VLN včetně čtyřiadvacetihodinovky. Do ní Audi před rokem poprvé vyslalo model R8 LMS – a debut skončil vítězstvím. Nová limitovaná edice silničního modelu R8 je oslavnou připomínkou tohoto úspěchu.

Série ‚selection 24h“ vychází z modelu Audi R8 Coupé V10 plus. Oproti němu má navíc exteriérový paket aerodynamických prvků z uhlíkových vláken, speciální 20palcová kovaná kola a tříbarevný lak odkazující na závodní vůz. Rozšířená standardní výbava obsahuje celokožené čalounění, potah stropu z Alcantary, laserové světlomety nebo adaptivní tlumiče pérování Audi magnetic ride.

V limitované sérii vznikne jen 24 kusů, cena přesahuje šest milionů

Technika odpovídá standardnímu modelu V10 plus. Desetiválcový motor o objemu 5,2 l dosahuje výkonu 449 kW (610 k) a umožňuje autu vyvinout rychlost až 330 km/h. Audi tvrdí, že R8 V10 plus je nejvýkonnější a nejrychlejší model v historii značky.

Limitovaná série bude skutečně exkluzivní, automobilka plánuje vyrobit pouze 24 aut. Pořadové číslo konkrétního kusu v sérii nebude uvedeno na plaketě v kokpitu, jako se to většinou dělává, ale na osvětlených prahových lištách z uhlíkových vláken. Cena pro český trh nebyla zatím zveřejněna, v Německu má Audi R8 V10 plus „selection 24h“ stát 229 000 eur (v přepočtu přibližně 6,19 milionu korun).


Čtěte dále:

Supersilný diesel v novém Audi SQ7 si pomáhá unikátním „elektrickým turbem“

Extremistické Audi TT RS je rychlejší než Porsche 911

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
3 věci, na které není dobré zapomínat před odjezdem na služební cestu
Daňové přiznání za rok 2017: Změny u daňového zvýhodnění na děti a daňového bonusu
Bez potřebné doby pojištění vám důchod nedají
Auta
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce…
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Pokuta za pád z kola? Absurdní, ale ne víc než jiné pokuty za nehodu [komentář]
Technologie
Parádní akce: Samsung Galaxy S7 za 8200 Kč a S7 Edge za 10 600 Kč
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Mlácení dělníků, smrt v kantýně aneb Jak se dělá iPhone X
Nereferenční Radeony Vega konečně tady? PowerColor chystá vydání před koncem listopadu
Cnews FM: Platíme mobilem s Android Pay. Vydrží nám to? [podcast]
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít