Olympiáda jako boj sponzorů

Adam Štěpánek 29. července 2016, 06:28  -  stp
29. července 2016, 06:28

Mezinárodní olympijský výbor (MOV) před letošní olympiádou zmírnil pravidla pro propagaci značek, které nejsou sponzory her. Před blížícím se startem sportovního svátku ale napětí roste. Olympijský výbor USA (USOC) rozeslal některým společnostem „výhružný“ dopis.

MOV před letošní olympiádou pod nátlakem zmírnil pravidlo 40, které zakazovalo prezentovat partnerství mezi sportovcem a značkou „mimo olympijskou rodinu“ v období měsíce před začátkem her a během jejich konání. Podle nového znění mohou firmy během olympiády zveřejňovat reklamy se sportovci za předpokladu, že tak činí nepřetržitě od března. Této možnosti už využily například společnosti Gatorade nebo Virgin Media, které mají smlouvu s jamajským sprinterem Usainem Boltem.

Ani tento kompromis se však některým nelíbí. Podle Sally Bergesenové, výkonné ředitelky firmy Oiselle, která se zaměřuje na ženské sportovní oblečení, si menší firmy luxus půlročního vysílání reklamy nemohou dovolit. „Pro společnosti jako je například Under Armour, která má smlouvu s plavcem Michaelem Phelpsem, to není problém, ale některé firmy ani nevědí, zda se jejich sportovci na hry kvalifikují,“ stěžuje si Bergesenová.

Právě její firma byla jedním z adresátů dopisu od USOC. Šéfka marketingu amerického olympijského výboru Lisa Bairdová v něm varuje firmy, které nemají s olympiádou sponzorskou smlouvu, před přidáváním příspěvků na sociální sítě, v nichž by podporovaly své sportovce nebo jim děkovaly za medaile. Za tímto účelem si výbor nechal jako ochranné známky zaregistrovat hashtagy #Rio2016 nebo #TeamUSA.

„Celé je to směšné,“ zlobí se Bergesenová, jejíž firmu už USOC kontaktoval poté, co zveřejnila fotografii své atletky Kate Graceové po kvalifikaci v běhu na 800 metrů. Firma Oiselle zareagovala začerněním částí fotky, které zobrazovaly příslušnost k olympijskému hnutí, ale na svém blogu ji nechala.

Problematická fotografie. Oiselle kvůli stížnosti USOC musela zakrýt olympijské znaky (Zdroj: Oiselle)

Bairdová ale věří, že výbor jedná správně. „Musíme našim partnerům zajistit exkluzivitu na naše duševní vlastnictví, které je chráněné americkým právem,“ říká. „Sportovci určitě mohou říci ‚Díky za vaši podporu‘, ale například společnost, která prodává sportovní nápoje, nemůže na sociální síti nebo své internetové stránce uveřejnit něco z her. To není nic jiného než využití olympiády k propagaci svého výrobku.“


O olympiádě dále čtěte:

Sport a politiku nelze oddělit. MOV si nad ruským dopingem umyl ruce

Špatné zprávy z Ria: důvěra v olympiádu klesá


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kde o Vánocích čekají na váš dobrý skutek?
Pozor na změnu záloh na zdravotním a sociálním u OSVČ v roce 2018
Vypočítejte si vaši čistou mzdu v roce 2018: liší se od té z roku 2017?
Jak zadat příkaz v bance, aby platba došla do konce roku 2017
Máte už novou dálniční známku?
Auta
Retro: Ostré hatchbacky jsou s námi skoro 50 let. VW Golf…
BMW postaví u Sokolova nový polygon. Testovat na něm bude hlavně autonomní vozy
Škoda láká anglické záchranné složky na upravený Kodiaq a policii na rychlý Superb
Kvíz: Poznáte model auta jen podle fotky výfuku?
Značka Alpine je definitivně zpět. Renault v Dieppe odstartoval výrobu A110
Technologie
AMD má možná „superAPU“ s HBM2 a 1792 shadery. Kolem je ale hodně otazníků
Cnews FM #173: O mobilech ve školách, Amazonu a digitalizaci [podcast]
Seznámení s routerem Asus RT-AC86U (uživatelská recenze)
Intel začíná brát vážně ovladače GPU. Lepší výkon a „launch driver“ pro Ōkami HD
Nejlepší mobil od LG je v Česku. V30 má příliš sebevědomovou cenu
Hry pro příležitostné hráče