Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Průmysl není jen továrna s komínem

Proběhla konference k tématu podpora kulturních a kreativních průmyslů.

Potřebujete pro své plány peníze skutečně rychle? Rychlá půjčka to umí

Rychlá půjčka bývá obvykle spojována spíše s mini úvěry na pár dnů, které sjednáte online…

Vychází druhý díl sběratelské lahůdky Kronika první republiky 1919

Na půdě České národní banky byla slavnostně představena Kronika první republiky, díl 1919…

Záběr ze snímku Videodrome z roku 1983, který pojednává o zhoubné přitažlivosti médií.
Záběr ze snímku Videodrome z roku 1983, který pojednává o zhoubné přitažlivosti médií.
Autor: Profimedia.cz

Obrazovky chudým: boháči prahnou po životě bez zhoubné elektroniky

04. října, 15:10  -  Jonáš Kříž
Záběr ze snímku Videodrome z roku 1983, který pojednává o zhoubné přitažlivosti médií.
Záběr ze snímku Videodrome z roku 1983, který pojednává o zhoubné přitažlivosti médií.
Autor: Profimedia.cz
04. října, 15:10

Symbolem sociálního statutu v USA se stává schopnost vyhnout se dopadu technologií a takzvaného digitálního smogu na sebe a své potomky.

Zatímco movití Američané vynakládají značné prostředky na to, aby styk s technologiemi a elektronikou co nejvíce minimalizovali, střední třídy a chudé vrstvy takové možnosti nemají. Naopak vlivu nových technologií, digitálního světa a elektroniky jsou vystavováni stále více od čím dál ranějšího věku. Nastupující fenomén před časem popsal list The New York Times.

Obrazovky a digitální zařízení mají jednu zvláštní vlastnost, všímá si list. Nejen že jako takové jsou v současné době levné, jejich využití ale zároveň zlevňuje i další aktivity, které se v minulosti odehrávaly čistě mimo digitální sféru, ať už se jedná o školní výuku, obsluhu v restauraci či zprostředkování ubytování.

S obrazovkou levněji...

Vše, co navážete na elektroniku, zlevní a seškrtáte náklady. Oproti tomu lidská síla zůstává drahá a v konkurenci s levnými technologiemi se stává luxusem.

Změna proti době, kdy měla elektronika nádech sociálního statutu a obrazovky byly vyhrazeny bohatým, je znatelná. Zatímco elektronika řádově zlevnila, lidský kontakt se stává doslova luxusním zbožím, citují The New York Times Miltona Pedrazu, ředitele think tanku Luxury Institute zaměřujícího se na lifestyle bohatých. Lidé jsou drazí a boháči jsou za ně ochotni zaplatit, míní Pedraza a dodává, že boháči současnosti utrácí mnohem více peněz za zážitky a cestování než za zboží.

Zatímco bohatí jsou schopni se před elektronikou chránit svými penězi, digitálního smogu a technologických zařízeních přibývá v životech