Obchodní cestující nejdou s dobou. Brání jim v tom šéfové

Pavel Michl 19. dubna 2016, 18:00  -  mic
19. dubna 2016, 18:00

Nejnovější trendy zlepšují a usnadňují cestování milionům lidí po celém světě. Existuje ovšem skupina, které se nástup mobilních plateb nebo sociálních sítí tolik netýká. Jedná se o obchodní cestující, kteří se řídí jinými pravidly než běžní turisté.

Zaměstnanci na služebních cestách musí poslouchat své manažery, kteří jim z pohodlí své kanceláře cestu plánují. A rozdíl mezi tím, co by zaměstnanci chtěli, a co jejich šéfové dělají, se zvětšuje.

Cestující by rádi více využívali moderních trendů, ovšem manažeři se toho z řady důvodů zdráhají. Následný seznam ukazuje a vysvětluje čtyři takové případy.

1. Averze k mobilním platbám

Platby přes mobilní telefon by se mohly zdát výhodné pro obchodní cestující, ale manažeři k nim mají výhrady z několika důvodů. Jednak proto, že byznys není příliš zasažen nástupem mobilních aplikací, které jsou vytvářeny pro každodenní život a necílí tolik na potřeby byznysu. A zatímco běžní turisté hledají pohodlí, firmy, obzvláště ty malé, se snaží na obchodních cestách ušetřit. Navíc, v ekonomicky významném regionu německy mluvících zemí (Německo, Rakousko, Švýcarsko) mobilní platby stále nejsou příliš rozšířené.

2. Sdílená ekonomika není bezpečná

Ani nástup sdílené ekonomiky (Uberu nebo AirbNb) nezachvátil obchodní cestující tolik co turisty. Hlavním důvodem je bezpečnost, kterou firmy vyžadují pro své zaměstnance a také pro informace, které převážejí.

3. Cestovní aplikace otravují

Obchodní cestující nevyužívají aplikace aerolinek nebo hotelů. Důvodem je nepořádek v jejich telefonech, který způsobují desítky takových aplikací při velkém množství navštěvovaných destinací. Přitom existuje v této oblasti prostor pro zefektivnění. Ten by mohla představovat jediná aplikace, která by nabízela služby od co nejvíce zprostředkovatelů.

4. Nedostatečná komunikace

Velký prostor pro zlepšení leží v komunikaci mezi firmou a zaměstnanci na cestách. K tomu mohou výrazně přispět sociální média, která společnosti využívají stále méně než lidé ve volném čase. Lepší a otevřená komunikace může pomoci omezit stížnosti zaměstnanců, kteří mnohdy nerozumí firemním rozhodnutím.

Seznam představil web entrepreneur.com. Vychází z průzkumu AirPlus International, který zpovídal tisíc obchodních cestujících a 800 jejich manažerů ve 24 zemích. AirPlus je předním světovým dodavatelem platebních nástrojů v oblasti cestovních služeb.


Čtěte dále:

Drahé hotely ale levné jídlo. Praha patří mezi ekonomicky výhodné dovolené

Pět způsobů, jakými byznys může bojovat s obezitou

„Uber pro děti“ končí. Na další provoz nesehnal peníze

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
3 věci, na které není dobré zapomínat před odjezdem na služební cestu
Daňové přiznání za rok 2017: Změny u daňového zvýhodnění na děti a daňového bonusu
Bez potřebné doby pojištění vám důchod nedají
Auta
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce…
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Pokuta za pád z kola? Absurdní, ale ne víc než jiné pokuty za nehodu [komentář]
Technologie
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Mlácení dělníků, smrt v kantýně aneb Jak se dělá iPhone X
Nereferenční Radeony Vega konečně tady? PowerColor chystá vydání před koncem listopadu
Cnews FM: Platíme mobilem s Android Pay. Vydrží nám to? [podcast]
Desky platformy Intel Z390 už existují. V Sandře se objevil model od SuperMicro
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít