Nový Sportster 1200 Roadster je Harley, jaký tu dlouho chyběl

24. dubna 2016, 08:00  -  Jiří Červenka
24. dubna 2016, 08:00

Pod staronovým názvem se do modelové řady Harley-Davidson znovu vrací motocykl postavený pro klikaté silnice. Přitom plně zachovává autentický styl řady Sportster.

Harley-Davidson Sportster 1200 Roadster, tak se jmenuje nejčerstvější novinka v nabídce kultovní americké motocyklové značky. Oslovit chce zejména jezdce, kteří obdivují nostalgický zvuk, vzhled a styl Harleyů, ale nechtějí se vzdát radosti ze svižné jízdy v zatáčkách. Proto má Roadster obrácenou teleskopickou vidlici a „prémiové“ zadní tlumiče. Ty jsou plněné dusíkem a hlavně mají zdvih odpružení 81 mm, což je o tři centimetry víc než u většiny dnešních Sportsterů. Proč na tom záleží? Protože díky tomu nabídne Roadster lepší komfort i ovladatelnost na špatných silnicích a zároveň větší volnost náklonu v zatáčkách.

Orientaci na jízdní vlastnosti potvrzuje vedle konstrukce podvozku i přítomnost dvou brzdových kotoučů na předním kole, stejně jako ergonomie jezdce s nízko položenými řídítky. V Evropě se Roadster bude sériově dodávat s protiblokovacím systémem ABS.

U každého Harleye jde ale především o styl. Roadster má oproti jiným Sportsterům výrazně zkrácený zadní blatník, kruhový přístroj s otáčkoměrem (namísto rychloměru, který je jen digitální) a děrované kryty výfuků nebo řemenového pohonu zadního kola. Siluetu stroje dotváří kapkovitá nádrž o objemu 12,5 l a sedlo s výrazným stupínkem, který při akceleraci funguje jako opěrka pro řidiče.

Pohon zajišťuje větší ze dvou jednotek montovaných do řady Sportster, vzduchem chlazený dvouválec Evolution o objemu 1,2 l. Harley tradičně neuvádí hodnotu nejvyššího výkonu, ale evropská verze má točivý moment 97 Nm v 4250 min-1.

Sportstery nejsou „sportovní“ motocykly, jak by někdo mohl usuzovat z jejich názvu. Byly jimi snad na konci 50. let, kdy se Sportster ve výrobním programu Harley-Davidson objevil poprvé. Postupem let se ale zaměření této řady posouvalo a dnes plní v nabídce roli menší, lehčí a cenově dostupnější alternativy k mohutným „big twinům“. Během dekád se nicméně ve výrobním programu objevovaly a zase mizely více či méně sportovní Sportstery jako XL 1200S Sport nebo XR 1200.

Model 1200 Roadster se naposled vyráběl v modelovém roce 2008 – tehdy ovšem s méně sofistikovaným odpružením a bez ABS, které si do Sportsterů našlo cestu až v posledních letech. Roadster modelového roku 2008 měl na řídítkách dvojici přístrojů (rychloměr a otáčkoměr), velkou nádrž, dlouhý zadní blatník a v Evropě rovněž vyplétaná kola. Svému mladšímu jmenovci se tedy příliš nepodobal.

Roadster se bude na českém trhu prodávat přibližně za 340 tisíc korun (dle aktuálního kurzu CZK:EUR).

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kde o Vánocích čekají na váš dobrý skutek?
Pozor na změnu záloh na zdravotním a sociálním u OSVČ v roce 2018
Vypočítejte si vaši čistou mzdu v roce 2018: liší se od té z roku 2017?
Jak zadat příkaz v bance, aby platba došla do konce roku 2017
Máte už novou dálniční známku?
Auta
BMW postaví u Sokolova nový polygon. Testovat na něm bude…
Škoda láká anglické záchranné složky na upravený Kodiaq a policii na rychlý Superb
Kvíz: Poznáte model auta jen podle fotky výfuku?
Značka Alpine je definitivně zpět. Renault v Dieppe odstartoval výrobu A110
Co udělá víc oktanů s výkonem tříválce 1.0 TSI? Naše dlouhodobá Škoda Fabia vám to ukáže
Technologie
Cnews FM #173: O mobilech ve školách, Amazonu a digitalizaci [podcast]
Seznámení s routerem Asus RT-AC86U (uživatelská recenze)
Intel začíná brát vážně ovladače GPU. Lepší výkon a „launch driver“ pro Ōkami HD
Nejlepší mobil od LG je v Česku. V30 má příliš sebevědomovou cenu
Problémy? Nová konzole Ataribox byla na poslední chvíli odložena
Hry pro příležitostné hráče