Nový, silnější a hezčí Nissan GT-R dorazil do Česka. Podívejte se!

03. května 2016, 18:00  -  Jiří Červenka
03. května 2016, 18:00

Japonská automobilka formálně uvedla na tuzemský trh modernizované provedení sportovního kupé, které ve své době přepsalo pravidla žánru. Změny jsou spíše kosmetické, ale pořád platí, že Nissan GT-R nabízí za dané peníze bezkonkurenční muziku.

Nissan GT-R není právě mladý model. V roce 2007, kdy poprvé přišel na trh, ale způsobil ve světě sportovních aut pořádný poprask. Díky exotické technice pod kapotou totiž nabízel jízdní výkony na úrovni mnohem dražších evropských sporťáků.. A co je možná ještě důležitější, na okruhu i na silnici dokázal být velice, velice rychlý i v rukou průměrně zkušeného řidiče.

Nissan GT-R modelového roku 2017 v showroomu Nissanu na pražské Kolbenově ulici

Nissan udržuje zájem o GT-R průběžnou modelovou péčí, jejímž nejnovějším výsledkem je soubor novinek pro modelový rok 2017. Základní technika se samosebou nemění, i když třeba nový titanový výfuk je lehčí, má lepší zvuk a v kombinaci s novým softwarem řídicí jednotky zvýší výkon motoru o nějakou tu koňskou sílu. Konkrétně o 20. Točivý moment narostl o symbolických pět newtonmetrů.

Nové jsou oba nárazníky, titanový výfuk i příplatkový oranžový lak

Dvěma turbodmychadly přeplňovaný šestiválec 3,8 l posílá svých 419 kW (570 k) a 637 Nm i nadále na všechna čtyři kola prostřednictvím dvouspojkové převodovky. A na první pohled se nezměnil ani exteriér. Kdybyste ale postavili starý a nový GT-R vedle sebe, všimli byste si nově tvarované přední masky i obou nárazníků, které dávají autu ostřejší a agresivnější vzhled.

Velkou proměnou prošel interiér, který po stránce estetiky a vnímané kvality nikdy nepatřil k nejsilnějším stránkám GT-R. Nová palubní deska a středová konzola natočená k řidiči jsou teď mnohem pohlednější, zvlášť s příplatkovým dvoubarevným čalouněním kabiny. A multimediální systém (počeštěný, což vzhledem k velikosti trhu rozhodně není samozřejmost) dostal vícesměrový ovladač ve stylu bavoráckého iDrive, takže se za jízdy nemusíte trefovat prstem do symbolů na dotykovém displeji. To je v moderních autech bohužel stále vzácnější…

Nový interiér může být za příplatek provedený v efektním dvoubarevném čalounění

Další změny spadají do kategorie drobných funkčních vylepšení. Nový vzor litých 20palcových kol by měl napomáhat účinnějšímu chlazení brzd, ploutvička na střeše zlepší příjem rozhlasového signálu (nově i digitálního) a Nissan slibuje také plynulejší reakce dvouspojkové převodovky díky vylepšenému ovládacímu softwaru. A vedle parkovací kamery teď standardní výbava obsahuje i parkovací senzory jak vpředu, tak vzadu.

Vůz vystavený v showroomu Nissanu na pražské Kolbenově ulici má nenápadnou tmavomodrou metalízu, ale v nabídce je celkem sedm odstínů včetně nové oranžové Katsura. Za tu se připlácí rovných padesát tisíc, metalické laky vyjdou na třicet. Jedinou bezpříplatkovou barvou je nemetalická červená Vibrant.

Sportovní sedadla jsou ve výbavě Prestige potažená jemnou kůží Nappa

Nissan nabízí na českém trhu nový GT-R v pěti různých variantách, které se liší v podstatě jen rozsahem koženého čalounění a kvalitou použité kůže. Základní model s celočernou kabinou a sedadly potaženými umělou kůží stojí 2 660 000 Kč. Nejdražší je varianta Prestige s dvoubarevným čalouněním (černá plus rudá, červenohnědá nebo krémová) za 2 865 000 Kč. To jistě není málo peněz, ale třeba Porsche 911 Turbo se srovnatelnými jízdními výkony stojí bezmála pět milionů. Při hodnocení touto optikou tudíž není úplně přehnané tvrdit, že GT-R je za necelé tři miliony vlastně ještě docela levný.

Nejvíc Nissanů GT-R u nás přibylo v roce 2010 – celých 32. V posledních letech se počty registrací pohybují v jednotkách kusů ročně, například v roce 2015 bylo v České republice nově zaregistrováno pět kusů GT-R.


Čtěte dále:

Extremistické Audi TT RS je rychlejší než Porsche 911

Infiniti v Česku končí, prodávalo méně aut než třeba Ferrari

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Prezidentské volby 2018: vše, co potřebujete vědět o druhém kole
7 důvodu, proč nevolit Miloše Zemana
Na co si dát pozor při vyplňování přehledu pro zdravotní pojišťovnu?
Kolik si odkládat na penzi?
7 důvodu, proč nevolit Jiřího Drahoše
Auta
Audi RS 3 je lidový supersport. Podívejte se, jak při…
Wankel od Mazdy míří jako generátor do autonomních elektromobilů Toyota
Nissan Design Europe slaví 15 let. Toto je 15 nejlepších aut, která zde vznikla
Mercedes končí s vidlicovými šestiválci. Přejde jen na ty řadové
Kvíz: Poznáte model auta jen podle fotky interiéru?
Technologie
Restarty po opravách díry Spectre se týkají i dalších CPU Intel, problém s AMD vyřešen
Pohodlí je důležitější než bezpečnost. Dvoufázové ověření účtů používá jen 10 % uživatelů Googlu
GDDR6 bude rychlejší, než jsme čekali. Samsung uvádí čipy běžící na taktu 18,0 GHz
První Age of Empires se vrací po 20 letech. 4K remaster vyjde za měsíc a bude levný
Takhle budou za pár let vypadat hry. Unity je v nejlepší formě
Hry pro příležitostné hráče