Nizozemci budou zkoušet Hyperloop. Už mají vlastní tubus - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Nizozemci budou zkoušet Hyperloop. Už mají vlastní tubus

, dah,
Nizozemci budou zkoušet Hyperloop. Už mají vlastní tubus
Zdroj: Hyperloop One

Cestování tubusem v podtlaku rychlostí 1200 kilometrů za hodinu je zase o něco blíž skutečnosti. Nizozemská Technická univerzita Delft už postavila tubus, v němž dopravu v kapsli vyzkouší. Úsek měří ovšem jen 30 metrů.

Nizozemská firma Hardt představila zkušební tubus pro technologii vysokorychlostní dráhy Hyperloop. Třicet metrů dlouhá „roura“ stojí na kampusu Technické univerzity Delft. Firmu Hardt založila skupina studentů, která vyhrála veřejnou soutěž vypsanou autorem konceptu, podnikatelem Elonem Muskem.

Podle šéfa firmy Hardt Tima Houtera by celoevropská síť těchto speciálních tunelů umožňovala cestovat po celém kontinentu stejně snadno jako metrem ve městě. „Budujeme svět, v němž vzdálenost nehraje žádnou roli,“ doplnil své prohlášení o budovatelský slogan.

První testování Hyperloop One z loňského května:

V kampusu v Delftu hodlá Hardt koncept testovat jak při nízkých, tak při vysokých rychlostech, vyzkouší ale i chování kapsle při průjezdu zatáčkou nebo při přejezdu z jedné dráhy do druhé.

„Až bude vše otestované, bude možné začít stavět spojení mezi dvěma městy,“ předestřel svou vizi Hardt, který ale nechtěl dodat žádné podrobnosti. Připustil jen, že spojení metropolí jako Amsterdam a Paříž by možné být mělo. Jiná, 500 m dlouhá zkušební trať, vznikla v poušti poblíž amerického města Las Vegas.

Firma Firma Hyperloop Transportation Technologies (HTT) zadala stavbu první kapsle v reálné velikosti, která právě poslouží k testovacím účelům.

Hyperloop
Koncept vysokorychlostního transportního systému založený na pohybu přetlakových kapslí podtlakovým tunelem. Kapsle mají pohánět lineární indukční motory a vzduchové kompresory. S jejich pomocí má kapsle v podtlaku dosahovat rychlosti až 1220 km/h. Zmíněný motor na rozdíl od klasického elektromotoru nevytváří otáčivý pohyb. Část motoru je v tomto případě rozprostřená po celé dráze, což projekty jako Hyperloop prodražuje jak na pořizovacích nákladech, tak i kvůli náročné údržbě a vysokým energetickým ztrátám.

Zdroj: Wikipedia

Přečtěte si více o Hyperloopu nebo o jedinečné lokomotivě:

Testování může začít. Hyperloop One dokončil zkušební dráhu

Tanvald získal jednu ze tří lokomotiv, co jezdily na nejvýše položenou stanici v Evropě


Ohodnoťte tento článek
Diskuze