Nissan GT-R Nismo: Extrémnější verze extrémního sporťáku

07. června 2016, 08:20  -  Jiří Červenka
07. června 2016, 08:20

V návaznosti na modernizaci standardního GT-R přichází japonská automobilka s omlazenou verzí vrcholné varianty Nismo.

Při příležitosti jeho oficiální české premiéry jsme si před několika týdny představili modernizovaný Nissan GT-R. Nyní japonský výrobce odhaluje také omlazenou podobu ostré varianty Nismo.

Výčet viditelných změn kopíruje úpravy standardního modelu: nová přední maska přivádí k chladiči více vzduchu, vyztužená kapota lépe odolává aerodynamickým deformacím ve vysokých rychlostech a do kabiny se nastěhovala elegantnější palubní deska s modernějšími ovladači a multimediálním systémem.

Jednou z odlišností modelu Nismo je přední nárazník z uhlíkového kompozitu

Nismo má ale přední nárazník z uhlíkových vláken a Nissan tvrdí, že vůz generuje ve vysokých rychlostech větší přítlak než jakýkoliv dosavadní model Nissanu homologovaný pro silniční provoz. Zpevnění karoserie umožnilo ladičům použít ještě tužší pružiny, adaptivní tlumiče Bilstein DampTronic i stabilizátory. Čas ve slalomu a maximální příčné zrychlení („boční přetížení“) se díky tomu údajně zlepšily o dvě procenta. Další specialitou modelu Nismo jsou karbonová skořepinová sedadla Recaro, potažená kombinací kůže a Alcantary. Polymer vyztužený uhlíkovými vlákny se hojně objevuje také na středové konzole.

Hmotnost vozu (1720 kg) ani parametry motoru se při modernizaci nezměnily. Dvěma turbodmychadly přeplňovaný vidlicový šestiválec VR38DETT o objemu 3,8 l nadále dosahuje výkonu 441 kW, což při přepočtu na starší jednotky dává krásně zaokrouhlených 600 koní. Maximum točivého momentu činí 652 Nm a ke k dispozici od 3600 do 5600 otáček. Motory sestavují ručně speciálně vyškolení technici v čisté místnosti, ale to platí i pro jednotky standardního Nissanu GT-R.

Změny interiéru se nesou ve stejném duchu jako u standardního GT-R

Nissan zatím nezveřejnil cenu modernizovaného GT-R Nismo ani pro západoevropské trhy, natož pro ten český. Podle našeho odhadu ale překročí čtyři miliony korun.


Čtěte dále:

Stojí desítky milionů, ale na silnici nesmějí a závodit také ne

Extremistické Audi TT RS je rychlejší než Porsche 911

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kdy je vhodná doba pro přezutí a výměnu pneumatik
Volby 2017: kde volit, aneb jak najít volební místnost
Už jste požádali finanční úřad o prominutí pokuty za kontrolní hlášení?
Známé tváře a volby. Které osobnosti podporují SPD, TOPku, či Piráty?
Známé tváře a volby: Které známé osobnosti podporují ANO, KSČM, či ODS?
Auta
Koncept Toyota Fine-Comfort Ride je vodíkový soupeř…
Galerie: Šemík, knedlík, mandelinka a další legendární autobusy z ČSSR
Nový Jeep Compass má za sebou testy IIHS. Obstál bez vyznamenání
Na dálnici D1 bylo spuštěno další úsekové měření. Je totiž potřeba vybrat více peněz
Porsche 718 Boxster a Cayman GTS se mohou pochlubit vyšším výkonem
Technologie
Linuxáci si vymodlili vlastní smartphone. Librem 5 se chce odlišit od Androidů i iPhonů
S cenami operačních pamětí to prý bude mizérie i příští rok, nedostatek čipů má trvat
Sdílení polohy na mapě láká další aplikace. Kde všude se můžete nechat sledovat?
Google převlékne Kalendář do Material Designu. Takhle bude vypadat
Seznamu se daří. Stejně jako Google žije primárně z reklamy
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít