Nissan GT-R Nismo: Extrémnější verze extrémního sporťáku

07. června 2016, 08:20  -  Jiří Červenka
07. června 2016, 08:20

V návaznosti na modernizaci standardního GT-R přichází japonská automobilka s omlazenou verzí vrcholné varianty Nismo.

Při příležitosti jeho oficiální české premiéry jsme si před několika týdny představili modernizovaný Nissan GT-R. Nyní japonský výrobce odhaluje také omlazenou podobu ostré varianty Nismo.

Výčet viditelných změn kopíruje úpravy standardního modelu: nová přední maska přivádí k chladiči více vzduchu, vyztužená kapota lépe odolává aerodynamickým deformacím ve vysokých rychlostech a do kabiny se nastěhovala elegantnější palubní deska s modernějšími ovladači a multimediálním systémem.

Jednou z odlišností modelu Nismo je přední nárazník z uhlíkového kompozitu

Nismo má ale přední nárazník z uhlíkových vláken a Nissan tvrdí, že vůz generuje ve vysokých rychlostech větší přítlak než jakýkoliv dosavadní model Nissanu homologovaný pro silniční provoz. Zpevnění karoserie umožnilo ladičům použít ještě tužší pružiny, adaptivní tlumiče Bilstein DampTronic i stabilizátory. Čas ve slalomu a maximální příčné zrychlení („boční přetížení“) se díky tomu údajně zlepšily o dvě procenta. Další specialitou modelu Nismo jsou karbonová skořepinová sedadla Recaro, potažená kombinací kůže a Alcantary. Polymer vyztužený uhlíkovými vlákny se hojně objevuje také na středové konzole.

Hmotnost vozu (1720 kg) ani parametry motoru se při modernizaci nezměnily. Dvěma turbodmychadly přeplňovaný vidlicový šestiválec VR38DETT o objemu 3,8 l nadále dosahuje výkonu 441 kW, což při přepočtu na starší jednotky dává krásně zaokrouhlených 600 koní. Maximum točivého momentu činí 652 Nm a ke k dispozici od 3600 do 5600 otáček. Motory sestavují ručně speciálně vyškolení technici v čisté místnosti, ale to platí i pro jednotky standardního Nissanu GT-R.

Změny interiéru se nesou ve stejném duchu jako u standardního GT-R

Nissan zatím nezveřejnil cenu modernizovaného GT-R Nismo ani pro západoevropské trhy, natož pro ten český. Podle našeho odhadu ale překročí čtyři miliony korun.


Čtěte dále:

Stojí desítky milionů, ale na silnici nesmějí a závodit také ne

Extremistické Audi TT RS je rychlejší než Porsche 911

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Segwit2x se nekoná. Bitcoin se zatím štěpit nebude.
Rozdíly v placení zdravotního a sociálního pojištění pro OSVČ
Měli byste se bát, když nakupujete na českých e-shopech?
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
Auta
Tajemný prototyp z českých silnic přišel o maskování. Jedná…
Elektrický tahač Tesla Semi má po premiéře. Někteří ho ale za žádný zázrak nepovažují
První upoutávky na Mercedes-Benz CLS ukazují předek a digitální interiér
Nejlepší ojetá auta do 100 000 Kč, která jsou levná na provoz
Retro: Kolik stála nová auta v listopadu 1989 a o kolik jsou dnes dostupnější
Technologie
Tip: Firefox vám poradí, čím nahradit nefungující doplňky. Jak na to?
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Google Maps budou přehlednější. Navíc se přizpůsobí chodcům i řidičům
Xeony generace Ice Lake mají 38 jader a HBM2. Xeony Phi nahradí 44jádrová verze ISX-H
Na Chromeboocích poběží MS Office i World of Warcraft, ale…
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít