Nevíte kam na dovolenou? Aerolinky vyberou za vás

26. května 2016, 08:00 - krz
26. května 2016, 08:00

Aerolinky lákají nerozhodné cestovatele lety naslepo. Hlavními tahouny jsou cena a určitá míra překvapení. Nabídky jsou výhodné i pro dopravce. Umožňují jim udat v letadlech místa, která by jinak zůstala neobsazená.

Letět k moři, do hor, nebo radši do nějaké metropole za kulturou a nákupy? Vybrat si pro letní dovolenou to pravé místo může být pro řadu zmlsaných cestovatelů pořádný problém. Platí to obzvláště, je-li váš rozpočet omezen stejně jako počet dní, které si mimo práci můžete dovolit.

S berličkou, kterou chtějí nerozhodným turistům při výběru destinací pomoci, nepřišli tentokrát cestovní kanceláře, ale samotní letečtí dopravci. Myslí především na ty, kteří jsou zvyklí létat a nechybí jim odhodlání dovolenou realizovat na vlastní pěst spolu s chutí jet do neznáma.

Levné chartery, inspirace Lufthansy

Možnost, kdy po zvolení jednoho z tematických prázdninových okruhů aerolinka vybere konkrétní místo cesty za vás, existuje již nějakou dobu. Do hry s lety naslepo ale před několika dny vstoupila německá Lufthansa.

Koncept, který původně vznikl v kreativní dílně nízkonákladového leteckého dopravce Priceline a turistické sítě Hotwire, nyní německá firma přebírá v rámci služby „Lufthansa Surprise“. V ní klientům nabízí cestovatelské okruhy s různým zaměřením, ze kterých následně cílové místo po zaplacení letenky vybere již bez účasti zákazníka.

Z okruhů lze kromě jiných zmínit například „Sun and Sand“ se zaměřením na přímořské destinace nebo „Shopping“ cílící na návštěvu evropských měst za účelem nákupů.

Výhodné i pro dopravce

„Spontánní cestování, spontánní úspory,“ stojí na webových stránkách Lufthansy. Právě cena startující na částce 89 eur (2400 Kč) je to, na co společnost zákazníky láká. V rámci programu „Cities“ nabízí mezi jinými lety například do Paříže, Amsterdamu či Bruselu za 99 euro.

Na nízkou cenu láká potenciální zájemce i konkurenční Eurowings, který se tradičně zaměřuje na low-costové lety. Lety do náhodně zvolených destinací v současnosti nabízí za fixní cenu 33 eur (891 Kč). Za poplatek pěti eur pak zákazník může seznam, ze kterého aerolinka jeho destinaci vybírá, lehce poupravit.

S nabídkou letů naslepo experimentovala Lufthansa již dříve v rámci portfolia své charterové společnosti Germanwings. Až tento rok však s nabídkou přišla sama za sebe. Navzdory obvyklé nižší ceně jsou pro letecké společnosti lety naslepo často výhodné, neboť jim umožňují obsadit i místa, která by jinak zůstala neprodaná.


Čtěte dále o trendech v letectví a letecké dopravě

10 letadel, kterými létají čeští a světoví miliardáři

Nejdražší letenka světa stojí 900 tisíc. Jedním směrem

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kdo vyhraje prezidentské volby: Zeman vs. Drahoš?
Prohlášení druhého z poplatníků: k čemu to je a už jste ho letos odevzdali?
Loni lidé investovali do bydlení rekordní částku. Kolik to bylo?
Prezidentské volby 2018: vše, co potřebujete vědět o druhém kole
7 důvodu, proč nevolit Miloše Zemana
Auta
Retro: Preston Tucker byl Elon Musk své doby. Z jeho auta…
Audi RS 3 je lidový supersport. Podívejte se, jak při sprintu potrápí Porsche, RS 5 a další
Wankel od Mazdy míří jako generátor do autonomních elektromobilů Toyota
Nissan Design Europe slaví 15 let. Toto je 15 nejlepších aut, která zde vznikla
Mercedes končí s vidlicovými šestiválci. Přejde jen na ty řadové
Technologie
APU Raven Ridge pro desktop oficiálně podporují paměti DDR4 na 2933 MHz
Nejlevnější cesta k HBO vede přes SledováníTV: tuhle IPTV si pustíte úplně všude a je i ve Full HD (vyzkoušeno)
Hledání min, Liero a další hry, se kterými jste prokrastinovali v 90. letech bez internetu
Tide Pod Challenge? Lidé kvůli youtuberům konzumují prací prášek
Soutěžte s ABBYY a vyhrajte nejlepší softwarové řešení pro práci s dokumenty
Hry pro příležitostné hráče