NBA otestuje přenosy ve virtuální realitě. Brzy se zapojí i fotbal

Adam Štěpánek 25. října 2016, 06:13  -  stp
25. října 2016, 06:13

První americkou profesionální ligou, která vyzkouší přenosy ve virtuální realitě, je basketbalová NBA. Od nadcházející sezony bude takto vysílat vždy alespoň jeden zápas týdně. Na virtuální realitu se začíná upínat i anglická fotbalová Premier League.

NBA uzavřela víceletou dohodu s technologickou společností NextVR, která se zabývá vývojem virtuální reality. Výsledek partnerství okusí sportovní fanoušci, vybaveni speciálními brýlemi, už v nadcházejícím ročníku, který začíná ve středu. Každý týden budou moci sledovat minimálně jedno utkání, postupně by se v nabídce mělo protočit všech třicet týmů. Celkem se počítá s minimálně 25 zápasy, které budou k dispozici ve 180stupňovém rozhledu.

Nejde přitom o krok do neznáma. NBA už technologii testuje více než dva roky. Už během sezony 2013-14 vytvořila NextVR první testovací přenos a letos v březnu provedla další pokus. Při zkouškách žádné problémy nenastaly a výsledek byl uspokojivý, takže oba partneři jdou se svým produktem na veřejnost.

Vysílání ve virtuální realitě bude mít kromě velkého počtu kamerových úhlů a grafiky také vlastní komentátorský tým. NBA k němu přistupuje se vší vážností, navzdory tomu, že zpočátku nečeká závratnou sledovanost. „Trh se teprve vyvíjí, ale my mu věříme,“ říká Jeff Marsilio, viceprezident NBA pro globální distribuci médií. „Zatím to je o zážitku pro fanoušky, ale chceme být připraveni, až bude velký zájem.“

Virtuální realitu se chystá využívat i NASA. Přečtěte si více:

Kosmonauty při cestě na Mars zabaví virtuální realita

Na začínající technologické odvětví se začíná orientovat také anglická fotbalová Premier League. Využívá k tomu televizní stanici Sky, která spustila vlastní aplikaci pro virtuální realitu. Už v minulé sezoně došlo k prvním testům, které pokračují i v právě probíhajícím ročníku. Zatím se orientuje spíše na propagační videa, v budoucnu se ale také chystá na přenosy pro širokou masu.

Potenciál prokázalo už zářijové střetnutí univerzit Oklahoma a Ohio State v americkém fotbalu, které ve virtuální realitě sledovalo přibližně 37 tisíc diváků, v průměru kolem dvanácti minut.


Dále čtěte:

Zakladatel Atari se vrací. S monstrprojektem virtuální reality

Platba ve virtuální realitě? Stačí kývnout


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kdo vlastní naše pojišťovny?
5 věcí, které si pamatujte o dokumentárním akreditivu
Zdraží plyn v topné sezóně? Jaké faktory ovlivní jeho cenu?
Všude stejně: jak moc riskujete, když používáte univerzální hesla a pořád stejný PIN?
Kdy je vhodná doba pro přezutí a výměnu pneumatik
Auta
VW Arteon je sice moderní, ale výkonem na starší Passat CC…
Kvíz: Znáte tyto přezdívky modelů aut nebo jiných dopravních prostředků?
Galerie: Kdo je konkurencí pro šestiválcový Stinger GT? Nová Kia mnoho soupeřů nemá
Nové Audi A7 Sportback už je jen hybrid. A zatím bez dieselu
Kia Stinger oficiálně přijela na český trh. Je to auto, které má velký potenciál
Technologie
GeForce GTX 1070 Ti už se objevují na fotografiích, prosáklo skóre v 3DMarku
Cnews FM: Microsoft vydal Windows 10 Fall Creators Update [podcast]
Vyšel Total Commander 9.10. Co je nového?
Philips začíná upgradovat své televizory na Android 7.0, na rozdíl od Sony ale ne všechny
Bitcoin na novém rekordu. Právě pokořil cenu 6000 dolarů
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít