Klasika Kawasaki W800 i další legendy končí kvůli emisím

06. června 2016, 08:00  -  Jiří Červenka
06. června 2016, 08:00

Od příštího roku budou muset všechny motocykly prodávané na evropském trhu vyhovovat přísnější legislativě. To bude na jednu stranu znamenat příliv nových či modernizovaných modelů, na druhou stranu ale z nabídky zmizí některé dlouholeté stálice.

Kawasaki W800 patří k té menšině motocyklů, jejichž design promlouvá i k lidem, kterým jinak jednostopé stroje (či motorová vozidla obecně) mnoho neříkají. Kapkovitá nádrž s opěrkami pro kolena, chromované blatníky, gumové prachovky na vidlicích a stojatý žebrovaný motor navozují nostalgickou náladu starých filmů se Stevem McQueenem. Přesto je W800 relativně moderní stroj.

Na trh byl uveden teprve v roce 2011 jako následovník modelu W650, prodávaného od roku 1998. Přesně tak, japonská značka se pustila do retro vod o půldruhé dekády dříve, než se z toho stal masový fenomén a téměř klišé.

Teď je ale řadě W konec. Kawasaki W800 Final Edition je poslední možností pořídit si tento model jako nový. S příchodem roku 2017 se nad ním zavře propadliště dějin.

Kawasaki W800 v provedení Final Edition má dvoutónové lakování tvořené kombinací odstínů Candy Brown a Candy Sunset Orange

Od 1. ledna 2017 totiž budou muset všechny motocykly prodávané na evropském trhu splňovat požadavky evropského nařízení 168/2013 včetně emisní normy Euro 4, která je pro koncepčně starší motocykly nesplnitelná. Zapotřebí je totiž mnohem objemnější výfukový systém s katalyzátorem, účinnější chlazení a další konstrukční změny, které dalece přesahují rámec běžných modernizací. (Na nově homologované modely se nové předpisy vztahují už od letošního roku.)

Navíc nejde jen o emise výfukových plynů. Mění se i metodika měření hlučnosti, všechny motocykly s objemem nad 125 cm3 musí mít povinně protiblokovací systém ABS a vyžadováno bude rovněž denní svícení.

Z trhu tak zmizí mnohé modely včetně oblíbených evergreenů. V současné podobě určitě nebude pokračovat stylové Moto Guzzi Griso, supersportovní Yamaha YZF-R6 nebo rychlý sport-tourer Suzuki Hayabusa. Ale všechno zlé je k něčemu dobré. Místa ve výrobním programu jednotlivých značek určitě nezůstanou prázdná a na podzim bychom se měli dočkat přílivu nových či zásadně modernizovaných modelů, jaký nemá v novodobé historii motocyklového průmyslu obdoby.


Čtěte dále:

Pět luxusních motorek, kvůli nimž si budete chtít konečně udělat papíry

Harley Low Rider S má pořádné svaly a nebojí se je použít

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kryptoměnová jízda prvních prosincových dní
Už jste natankovali zimní naftu? Pokud ne a teploty klesnou na ?7 °C, můžete mít potíže
Co když zemře kandidát na prezidenta, nebo rovnou prezident?
Převod dovolené z roku 2017 do nového roku
Banky mění hypoteční sazby jak na běžícím pásu
Auta
Z nového VW Polo GTI se definitivně stal základní Golf GTI …
Audi SQ2 se dočká motoru 2.0 TFSI a 300 koní, stejně jako VW T-Roc R
„Koncept“ tahače Tesla Semi si už našel první zákazníky. Třeba Pepsi chce 100 kusů
Renault Sport lákal na velké vánoční překvapení. Výsledek vás asi moc nepotěší
„Ostrá“ Škoda Fabia se nakonec jmenuje R5. Na chvíli to bude jediný čtyřválec v nabídce
Technologie
Volby, Kájínek, fidget spinner… Google ukázal, co Češi v roce 2017 nejvíce vyhledávali
Česká televize odstartuje DVB-T2 na jaře 2018. Všechny stanice budou HD
Po kávě si Intel dá i alkohol. Na Q3 2018 plánuje procesory Whiskey Lake. Stále 14nm?
Předvánoční dávka aktualizací od Microsoftu vyšla. Byly vyřešeny všechny známé problémy
Grim Fandango Remastered je teď zdarma. Stáhněte si legendární adventuru
Hry pro příležitostné hráče