Hyundai Grand Santa Fe přijíždí na český trh v modernizované podobě

02. června 2016, 10:00  -  Jiří Červenka
02. června 2016, 10:00

Velké SUV Hyndai Santa Fe je k mání také v prodloužené variantě Grand. Ta se nyní začíná prodávat v lehce aktualizovaném provedení.

Pod názvem Grand Santa Fe prodává Hyundai prodlouženou sedmimístnou variantu svého velkého SUV. Ta nyní oficiálně vstupuje na český trh v lehce modernizovaném provedení s lehce upraveným vzhledem a rozšířenou nabídkou elektronických asistenčních systémů. Vedle modifikované šestiúhelníkové masky chladiče je hlavním poznávacím znamením modernizované verze upravený přední nárazník s vertikálně orientovanými LED denními světly. Architektura interiéru se nezměnila, výrobce však nabízí nové kombinace barev plastů i čalounění a vzorů dekoračních lišt.

Oproti „krátké“ verzi Santa Fe je model Grand o 205 mm delší (celkem 4905 mm) a má o 100 mm delší rozvor náprav (2800 mm). Z větších rozměrů budou těžit zejména cestující na třetí řadě sedadel – i běžné Santa Fe lze sice objednat v sedmimístném provedení, ale Grand je co do vnitřního prostoru podstatně velkorysejší.

Pokud jde o volbu konkrétní varianty, zákazníci budou mít jednoduché rozhodování. Importér se totiž rozhodl nabízet Grand Santa Fe na českém trhu s jedinou motorizací a v jediném stupni výbavy. Motor 2.2 CRDi o výkonu 147 kW tak vždy roztáčí všechna čtyři kola prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky. Výbava Executive je téměř vyčerpávající, obsahuje kromě jiného bixenonové světlomety; elektrické seřizování, vyhřívání a odvětrávání předních sedadel; automatické parkování a parkovací kameru; nebo navigaci s dotykovým displejem, příjmem digitálního rádia a připojením USB i Bluetooth. Kola jsou už v základu 19palcová.

Hyundai Santa Fe (7 míst) vs. Grand Santa Fe
Model Santa Fe 2.2 CRDi 4×4 autom. Grand Santa Fe 2.2 CRDi 4×4 autom.
Délka (mm) 4700 4905
Šířka (mm) 1880 1885
Rozvor náprav (mm) 2700 2800
Zavazadlový prostor (l) 516/1615 643/1842
Provozní hmotnost (kg) 1940 1995
0-100 km/h (s) 9,6 9,9
Komb. spotřeba (l/100 km) 6,6 7,0

Takto vybavené Grand Santa Fe si Hyundai cení na 1 179 990 Kč. Připlatit si lze už pouze za metalízu (29 900 Kč) a sadu Technology (80 000 Kč), která obsahuje adaptivní tempomat, hlídání mrtvých úhlů, systém udržování v jízdním pruhu a další asistenční funkce.

Nejen na českém trhu nemá Hyundai Grand Santa Fe mnoho přímých konkurentů. Velikostí a koncepcí pohonu je mu asi nejblíže nové Volvo XC90, které se ovšem profiluje jako luxusní model a s porovnatelnou výbavou je výrazně dražší.


Čtěte dále:

Češi milují SUV, pohon 4x4 ale hledají spíš jinde

Pět nejlepších SUV do levého pruhu německé dálnice

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Prezidentské volby 2018: vše, co potřebujete vědět o druhém kole
7 důvodu, proč nevolit Miloše Zemana
Na co si dát pozor při vyplňování přehledu pro zdravotní pojišťovnu?
Kolik si odkládat na penzi?
7 důvodu, proč nevolit Jiřího Drahoše
Auta
Retro: Preston Tucker byl Elon Musk své doby. Z jeho auta…
Audi RS 3 je lidový supersport. Podívejte se, jak při sprintu potrápí Porsche, RS 5 a další
Wankel od Mazdy míří jako generátor do autonomních elektromobilů Toyota
Nissan Design Europe slaví 15 let. Toto je 15 nejlepších aut, která zde vznikla
Mercedes končí s vidlicovými šestiválci. Přejde jen na ty řadové
Technologie
Jak je to s opravami chyby Spectre. Aktualizace mikrokódu, operačního systému a důsledky
Letí na vás raketa! Chyba operátora poplašného softwaru způsobila na Havaji paniku
Cnews FM: Prodali byste svou digitálně vlastněnou hru? Robot Cache to umožní [podcast]
Restarty po opravách díry Spectre se týkají i dalších CPU Intel, problém s AMD vyřešen
Pohodlí je důležitější než bezpečnost. Dvoufázové ověření účtů používá jen 10 % uživatelů Googlu
Hry pro příležitostné hráče