Facebook spustil svoji firemní verzi

12. října 2016, 13:20  -  Daniel Džmuráň
12. října 2016, 13:20

Do osobních životů milionů lidí po celém světě zasahuje sociální síť Facebook již několik let. Nyní hodlá vstoupit také do toho pracovního. S novou platformou Workplace, jejíž provoz byl oficiálně zahájen toto pondělí, nabízí uživatelům prostředí pro efektivní řešení pracovních záležitostí.

Workplace využívá velmi podobné rozhraní jako Facebook, stejně tak nabízí stálý přísun zpráv, možnosti skupin a další funkce typické pro svého staršího bratra. Vše je ovšem relevantní k pracovní náplni uživatele a jeho firmě, což reflektuje hlavní cíl celého projektu: nabídnout zaměstnancům online pracovní prostředí, ve kterém budou benefitovat z efektivního a známého rozhraní Facebooku a zároveň nebudou rozptylováni ničím, co se samotné práce netýká.

Uživatelé mohou Workplace využívat jako online nástěnku ke sledování firemních oznámení, událostí a dalších informací. Kromě toho mají možnost se organizovat do skupin, a to jak v rámci své společnosti, tak na mezifiremní bázi. Samozřejmostí jsou funkce zasílání zpráv, telefonování s kolegy či sledování přímých přenosů. Platforma je přitom zcela oddělená od facebookového účtu, a mohou ji tak používat i lidé, kteří účet na sociální síti nemají, připomíná CNN.

Vývoj akcií společnosti Facebook

Ambice překopat trh

Pro samotný Facebook znamená spuštění Workplace vstup na lukrativní, avšak extrémně konkurenční podnikový trh. Do boje se pouští se zavedenými firemními komunikátory jako Yammer od Microsoftu, Slack a potenciálně i LinkedIn. Představitelé nováčka však svému produktu i přes silnou konkurenci věří. „Nepotřebujete si nic nového učit. Pokud umíte pracovat s Facebookem, dokážete to od první minuty i s Workplace,“ poukazuje ředitel projektu Julien Cordoniou na uživatelskou přívětivost plynoucí z podobnosti se sociální sítí, kterou pravidelně využívá 1,7 miliardy lidí. Díky rozhraní, jež je vystaveno primárně pro mobilní telefony, má také novinka ve srovnání s konkurencí ambici oslovit mnohem širší okruh uživatelů, zejména pak pracovníky v maloobchodě a dalších nekancelářských profesích.

Samotnému Workplace předcházela od minulého roku testovací betaverze s názvem Facebook at Work. Po světě je tak nyní již více než tisícovka firem, které službu používají. Jde přitom o společnosti z různých oborů, od Royal Bank of Scotland po Booking.com.


Čtěte více ze světa technologií na webu Cnews.cz


Nové příjmy pro Facebook

Kromě vstupu na podnikový trh přináší Workplace pro Facebook ještě jeden zajímavý milník. Vůbec poprvé v historii je jeho nová služba zpoplatněna. Firmy s méně než tisícem zaměstnanců budou společnosti odvádět každý měsíc tři dolary za uživatele (73 korun), větší společnosti do deseti tisíc zaměstnanců pak budou platit o dolar méně.

Tržby Facebooku vzrostly v roce 2015 meziročně o zhruba 50 procent na necelých 18 miliard dolarů (439 miliard korun). Velkou většinu z toho přitom tvoří příjmy z reklamy. Zpoplatněný Workplace by tak mohl poskytnout další zdroj příjmů a zároveň dát investorům jasně najevo, že byznys korporace má stále dost prostoru pro růst.

Zvýšení tržeb nicméně hlavním cílem Workplace není. Alespoň prozatím. „Nejdříve chceme růst, máme ambici získat stovky milionů uživatelů, jako se nám podařilo u Instagramu a Messengeru, a až poté budeme přemýšlet o zpeněžení,“ říká Cordoniou pro CNN.

Dále čtěte:

Jaká je vaše hodnota na Twitteru? Pětkrát nižší než na Facebooku

Snapchat míří na burzu. Blíží se největší technologické IPO posledních let

Komentář: Facebookové bubliny, zlaté klece a novináři k lopatě


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Black friday je tu! Nakupte snadno, rychle a bez nervů
Chcete mít jako živnostník slušný důchod?
Rozhovor se zakladatelem Trip.market aneb jak si sestavit dovolenou podle vlastních představ
dTest: Které dary musíte zdanit a kolik odvedete státu?
Práce pro více zaměstnavatelů během roku 2017 a daně
Auta
Také Apple připravuje autonomní řízení. Jeho systém má být…
Srážka se zvěří hrozí nejen na podzim. Co v takovém případě dělat?
Automobilce Mini došla trpělivost. Na Dakar pošle auta s pohonem 4×4 i zadokolky
Je pohon na LPG ohrožený druh? Originálních aut na plyn už moc nekoupíte
Škoda představuje model Ke Luoke. Je to prodloužený Karoq pro Čínu
Technologie
Herní počítač pod stromeček II: levná sestava do 20 tisíc [Vánoce 2017]
T-Mobile se skamarádil s Netflixem. Ale nejde o to, na co myslíte…
Tržní podíly výrobců grafik v Q3 2017: Nvidia vylétla nahoru, získává tržní podíl
Vyšel Vivaldi 1.13. Vylepšuje stahování a práci desítkami listů
Transcend RDC2: multifunkční čtečka karet pro smartphony (vyzkoušeno)
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít