Extremistické Audi TT RS je rychlejší než Porsche 911

25. dubna 2016, 10:00  -  Jiří Červenka
25. dubna 2016, 10:00

Běžné verze Audi TT jsou spíš stylová kupé než opravdové sporťáky. Model TT RS, který teď Audi představuje na autosalonu v Pekingu, ale přidává k metrosexuální image také koňskou dávku testosteronu.

Třebaže automobilový trh v Asii se v posledních letech výrazně globalizuje, sportovním vozům tam pšenka stále příliš nekvete. Přesto si Audi vybralo právě probíhající autosalon v Pekingu jako místo světové premiéry nového Audi TT RS – dosud nejrychlejší, nejvýkonnější a nejhrozivější verze oblíbeného malého kupé. Vzniklo tak pozoruhodné auto, které se vymyká běžnému zařazení. Technický základ má i toto TT společný s masově vyráběnými modely koncernu Volkswagen, jako je Golf nebo Octavia. Jízdní výkony ale patří zcela do kategorie „dospělých“ sportovních vozů.

Model TT RS existoval už v předchozí generaci TT, dnes je ale ještě rychlejší

Stejně jako u předchozí generace TT RS je pod kapotou napěchovaný pětiválcový motor 2.5 TFSI, který se pyšní šesti tituly „Motor roku“. Po nejnovější sérii vylepšení je ale ještě potentnější než dřív. Audi slibuje 294 kW (rovných 400 koní) a točivý moment 480 Nm, navíc dostupný v širokém rozsahu 1750-5850 ot./min. Co to znamená? Že tenhle motor potáhne jako lokomotiva v každých otáčkách… Hnací sílu přenáší na všechna kola dvouspojková 7stupňová převodovka S tronic a pohon všech kol. Ten sice nese stejné obchodní označení quattro jako ve větších modelech Audi, ale namísto mezinápravového diferenciálu zde spočívá v jednodušší spojce Haldex.

Úctyhodným parametrům motoru odpovídají rovněž jízdní výkony. Nejvyšší rychlost je sice elektronicky omezena na 250 km/h (za příplatek na 280), ale TT RS kupé zvládne akceleraci 0-100 km/h za 3,7 sekundy! Abychom tento údaj zasadili do kontextu: i slovutné Porsche 911 v silnějším provedení Carrera S s příplatkovou dvouspojkovou převodovkou PDK a paketem Sport Chrono potřebuje na stejnou disciplínu o dvě desetiny delší čas.

Hlavní novinkou v kabině je umístění startovacího tlačítka a přepínače jízdních režimů přímo na volant

Podvozek i brzdy samozřejmě prošly patřičnými úpravami, ale připlatit si můžete za přední kotouče z keramického kompozitu, magnetoreologické tlumiče pérování nebo kovaná 20palcová kola.

Na pohled odlišíte TT RS od pomalejších verzí podle stříbrného orámování přední masky s nápisem quattro vpředu a výrazného spoileru v kombinaci s velkými oválnými koncovkami výfuku vzadu. Uvnitř najdete sériově montovaný digitální přístrojový štít (v terminologii Audi „virtuální kokpit“) a také nový sportovní volant, na kterém se nachází startovací tlačítko a přepínač jízdních režimů. Klapku ve sportovním výfuku můžete ovládat i nezávisle na aktivním režimu díky tlačítku na středovém panelu.

Vedle kupé bude v nabídce rovněž Roadster se stahovací střechou

Nové Audi TT RS se oficiálně začne prodávat na podzim. Zákazníci v Německu zaplatí 66 400 eur (v přepočtu přibližně 1,79 milionu Kč) za Coupé a 69 200 eur (1,87 mil. Kč) za o něco těžší a pomalejší Roadster se stahovací střechou. Ceny pro český trh budou stanoveny později.

První Audi TT přišlo na trh v roce 1997. Pod ikonickým designem bylo podepsáno hned několik návrhářů, kteří se později stali hvězdami automobilového designu u jiných značek: J Mays, Martin Smith (Ford) nebo Peter Schreyer (Hyundai-Kia).


Čtěte dále:

Tesla Model S přijíždí s novou tváří, kratším nabíjením a lepším vzduchem v kabině

Fenoménu SUV neuniklo ani Maserati, na český trh přichází Levante

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
3 věci, na které není dobré zapomínat před odjezdem na služební cestu
Daňové přiznání za rok 2017: Změny u daňového zvýhodnění na děti a daňového bonusu
Bez potřebné doby pojištění vám důchod nedají
Auta
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce…
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Pokuta za pád z kola? Absurdní, ale ne víc než jiné pokuty za nehodu [komentář]
Technologie
Parádní akce: Samsung Galaxy S7 za 8200 Kč a S7 Edge za 10 600 Kč
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Mlácení dělníků, smrt v kantýně aneb Jak se dělá iPhone X
Nereferenční Radeony Vega konečně tady? PowerColor chystá vydání před koncem listopadu
Cnews FM: Platíme mobilem s Android Pay. Vydrží nám to? [podcast]
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít