Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Výnos z dražby sběratelské kolekce „Muži 28. října“ získají váleční veteráni a děti po úrazech

Unikátní sběratelská kolekce „Muži 28. října“ vytvořená na počest 100. výročí vzniku…

Na internetu můžete díky PayU a Google Pay platit na jedno kliknutí

Budoucnost online plateb na internetu je v jednoduchosti. Zákazník chce zaplatit snadno a…

Kávovar JURA je tradice v moderním obalu

Pokud se řekne švýcarská přesnost, zřejmě si jako první představíte švýcarské hodinky,…

Efekt Clooney vyprchal. Češi od kávových kapslí přecházejí k zrnkové kávě

Jan Brož 02. října 2017, 06:29  -  Jan Brož
02. října 2017, 06:29

Češi za kávu ročně utratí více než šest miliard korun. Jednoduchá příprava a masivní reklamní kampaň s Georgem Cloonym vedly k tomu, že i přes relativně vysokou cenu téměř pětina Čechů začala dávat přednost kávovým kapslím. Svůj zenit v Česku už ale má tato varianta nejspíš za sebou.

Jak potvrzují lidé z branže, konzumenti se životabudiče z malého plastového kelímku už přepili a po několika letech boomu se poptávka po kapslích nasytila. „Segment kapslových systémů sice ještě stále roste, ale výrazně zpomalil. Myslím, že postupně se zákazníci přesunou k zrnkové kávě,“ říká Richard Hodul, šéf společnosti Tchibo Praha.

Útlum kapslí potvrzují i další obchodníci. „Prodeje kapslových kávových systémů meziročně klesají. Naopak zaznamenáváme rostoucí poptávku po pákových a plnoautomatických systémech. To odpovídá i stávajícímu trendu, kdy si polovina Čechů kupuje mletou kávu,“ říká mluvčí řetězce Globus Pavla Hobíková.

Podíl variant kávy na spotřebě v Česku. Zdroj: KPMG

Podle ní v poslední době nejvíce roste poptávka po zrnkové kávě, které dává přednost už čtvrtina zákazníků. Ta přitom přímo konkuruje právě kapslím. Studie poradenské společnosti KPMG totiž ukazuje, že zrnkovou kávu si stejně jako kapsle kupují spíše movitější vrstvy. A to přesto, že je obvykle mnohem levnější nejen než kapsle, ale i nejpopulárnější instantní káva.

Oblíbenost variant kávy podle příjmů. Zdroj: KPMG

Příčinou je aktuální poptávka spotřebitelů po čerstvosti a přírodních produktech. Tuto potřebu uspokojuje mnohem silněji aromatická zrnková arabika než plastové kapsle, do kterých zákazník nevidí.

Díky rostoucím příjmům si řada lidí také pořídila automaty na zrnkovou kávu. „Výrobci nabízejí čím dál lepší kávovary, za čím dál méně peněz. A co si budeme povídat, není nic lepšího než čerstvá káva z kvalitního stroje,“ dodává Hodul.

Dále čtěte:

Příliš drahá káva. Hlavní nádraží hledá náhradu za Italy

Na mule kolem světa. Kávu Juan Valdez následuje celý kavárenský řetězec

Dobroty v ohrožení: klimatické změny se podepisují na vínu, kávě i čaji



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Lucemburčané si odchodem do penze pohorší nejméně
Jak banka rozhodne, jestli vám dá, nebo nedá půjčku?
Jak a kde sehnat výpis z obchodního rejstříku snadno a rychle
3 tipy, jak si snížit daňovou povinnost ještě do konce roku
Kdy potřebujete výpis z katastru nemovitostí?
Auta
Srovnání tříválců: Ford Focus 1.0 EcoBoost vs Opel Astra 1.…
BMW představuje prototyp nového boxeru s oldschoolovým designem
V Německu na zemní plyn bez mýta
Sedm ojetých aut, která se vám rozbijí už cestou z bazaru
Největší riziko smrtelné nehody vám hrozí při cestování v Libérii. Nejmenší na Maledivách
Technologie
OnePlus 6T přichází v edici McLaren. Má více paměti, rychlejší nabíjení a vyšší cenu
Takhle zní Mars. NASA pořídila první záznam z rudé planety
Spojení Vodafonu a UPC není jisté. Evropská komise zahájila vyšetřování
Vyšel Firefox 64. Umožňuje hromadně pracovat s panely
Instagram teď můžete používat pro hlasové zprávy jako vysílačku
Hry pro příležitostné hráče