Menu Zavřít

Až příliš sexy. Dcera E.ONu řeší pikantní problém

22. 8. 2016
Autor: Shutterstock

Odštěpená část německého energetického gigantu E.ON s názvem Uniper se musí krátce před svým plánovaným vstupem na burzu zabývat i tématem, který s uvedením akcií na trh nesouvisí. Investoři, kteří se zajímají o nákup jejích akcií, snadno skončí na webové prezentaci jmenovce se zcela jinou obchodní činností, než je výroba a distribuce energie.

Uniper funguje od začátku roku, v září se mají akcie dcery E.ONu začít obchodovat na burze. Šéf firmy Klaus Schäfer vydává velké úsilí, aby případné investory přesvědčil o atraktivitě společnosti, která od E.ONu převzala fosilní kapacity – tedy hlavně uhelné a plynové elektrárny. To je problematické portfolio, které neslibuje velkou akciovou jízdu. „Sexy story“ prostě vypadá jinak.

Návštěva webových stránek uniper.de tak v tomto světle může působit jako příjemné překvapení. Na zájemce o informace týkající se budoucího vstupu na burzu vypadne nabídka kondomů a vibrátorů. Podle Schäfera má být název Uniper složen ze slov „Unique performance“, tedy unikátní výkon, což v této souvislosti může dobře odpovídat.

Energetická firma ale nerozšířila portfolio. Jde o shodu jmen, obchod s delikátními hračkami provozuje společnost Uniper UG z Aspergu nedaleko Stuttgartu a funguje od září 2015. Homepage spustila před několika týdny. Reakci ani jednoho z Uniperů se německému deníku Handelsblatt, který o shodě názvů informuje, nepodařilo získat.

Do vstupu (energetického) Uniperu na burzu zbývá méně než měsíc a zpráva o hospodářské kondici podniku dává tušit, že to firma u investorů nebude mít jednoduché. Společnost je zatím v čisté ztrátě 3,9 miliardy eur. Důvodem jsou ale opravné položky a vytváření rezerv ve výši 3,8 miliardy. Operativní výsledek vzbuzuje větší naděje, když zisk EBIT činil v prvním pololetí 1,1 miliardy eur.

Čtěte také:

Metry nebo stopy? Britové si kvůli chybě ve výpočtu připlatili za plyn

BRAND24

E.ON se propadl do třímiliardové ztráty

Rusko zakázalo kondomy Durex


  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).