Anticenu Sexistické prasátečko dostal výrobce nožů a hudební klub

11. listopadu 2016, 11:37 - čtk
11. listopadu 2016, 11:37

V osmém ročníku anticeny Sexistické prasátečko vybrala veřejnost jako nejsexističtější reklamu tu, která zvala do olomouckého hudebního klubu Buddy´s. Využívala pornografický snímek ženského obličeje potřísněného spermatem. Odborná porota vybrala jako nejsexističtější reklamu na nože Pokorný Knives. Je na ní zobrazený roztažený ženský klín, jehož střed nůž zakrývá, a vedle nože je syrové maso, uvedli dnes organizátoři z neziskové organizace Nesehnutí.

Reklama na nože je klasickým případem zobrazení nahé ženy bez souvislosti s produktem. Fotografie dává důraz na intimní partie. Reklama podle poroty evokuje násilí a ženu zobrazuje jako sexuální objekt. „Zobrazení staví ženské tělo na stejnou úroveň s kusem masa, což je ponižující, nerespektuje ženu jako lidskou bytost a evokuje násilí na ženách jako legitimní a normální,“ uvedla porotkyně Jana Kvasnicová. Porotce Pavel Horňák uvedl, že reklama přechází od perverznosti k sadismu.

Vítěz veřejnosti, tedy reklama na hudební klub, lákala na víkend ve znamení nápoje Spritz. V jedné části byl obrázek lahve a sklenky s alkoholem, v druhé ženský obličej potřísněný spermatem. „Reklama je nejenom sexistická v tom ponižujícím slova smyslu, ale navíc ještě poškozovala výrobce alkoholu. Tomu se díky Sexistickému prasátečku podařilo dosáhnout stažení reklamy,“ uvedla organizátorky soutěže Petra Havlíková.

Na dalších místech se ať už podle názoru poroty či názoru veřejnosti objevily reklamy na festival Džemfest a erotický klub Cabaret Darling, který umístil reklamu s hlavou dívky s otevřenými ústy do pisoárů. „Reklama snižuje důstojnost ženy tím nejhrubším způsobem. Selhala v principu, že i reklamu na erotický klub je možné vést s respektem a ohleduplně,“ zdůvodňuje volbu porotkyně Jitka Dvořáková. Reklamě na festival vévodila na fotografii obnažená těhotná žena se sloganem: „Zlobila? Ne, jen se na Džemfestu dobře bavila“.

V letošní nominaci bylo 88 reklam a veřejnost poslala více než čtyři tisíce hlasů. V odborné porotě sedí experti na marketing či na genderovou problematiku a další osobnosti. Letos například hlasovali filmařka Kamila Zlatušková či filmový kritik Kamil Fila.

Nesehnutí se již osmým rokem snaží upozorňovat na nevkusnou a zpravidla ženy ponižující reklamu. Letos bylo v soutěži méně reklam než v minulosti, což organizátoři s opatrností připsali zlepšující se situaci.

Jsou lidé, kterým humor na hraně vydělává. Čtěte:

Nechutný humor jako byznys model. Z MacFarlanea udělal miliardáře


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Byty za méně než 4násobek ročních příjmů? Ve 3 z 14 krajů ano
Vyplatí se fixovat si letos cenu elektřiny?
Co je dobré vědět o otcovské dovolené po porodu v roce 2018?
Jak se daní příjmy z pronájmu bytu?
Segwit2x se nekoná. Bitcoin se zatím štěpit nebude.
Auta
Další věc, která zamotá pražským taxikářům hlavu: Uber…
Škoda spustí výrobu elektromobilů v roce 2020, plug-in hybridů o rok dřív
Tajemný prototyp z českých silnic přišel o maskování. Jedná se o nové Lynk&Co 02
Elektrický tahač Tesla Semi má po premiéře. Někteří ho ale za žádný zázrak nepovažují
První upoutávky na Mercedes-Benz CLS ukazují předek a digitální interiér
Technologie
6 tipů na profesionální programy. Fotoeditory, e-maily či myšlenkové mapy [Vánoce 2017]
Google vytvoří lepší Street View. Budovy už nebudou roztrhané
Dostupnost šestijader Coffee Lake se asi zlepší v půli prosince, Intel spustí další linku
Operátoři slibují „datování bez počítání“. Je to prachsprostá lež [komentář]
Tip: Firefox vám poradí, čím nahradit nefungující doplňky. Jak na to?
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít